[BC3] Waarom niet hoger

Pagina: 1
Acties:

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 16:59
Hoi,
''k Heb momenteel een Athlon 600 lopen op 714 (FSB = 119), en bij hogere FSB doet ie niks meer en mag ik m''n bios resetten.
Wat gaat er nu mis? Mijn geheugen is PC133, daar kan het niet aan liggen. In mijn kast zit verder:
- Motherboard MSI-6195 (K7Pro)
- Stealth S540 32Mb
- Avance 2941U Scsi-3 kaart;
- SBLive 1024;
- TV kaart Hauppauge
- 384Mb PC133-geheugen (CL=3).
Wat doe ik fout? Mijn Athlon kan toch wel harder, of moet ik gewoon een Gold Finger Device aanschaffen? Wie kan mij helpen?
TIA!
GiLMORE

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:32

Sharky

Skamn Dippy!

ik denk dat je pci dan wel isa kaartjes en/of HD''s het niet trekken.
GFD dus

This too shall pass

Verwijderd

dikke shit man

• GiLMORE80
Het zou dus goed aan de PCI-kaartjes kunnen liggen ja.
Mijn HDD is er eentje van Seagate Baracuda 2 of 3(?!?) 13.6Gb ofzo. Daar zal het ook wel niet aan liggen.
Heeft iemand nog een idee WAAR ik die GFD, Gold Finger Device, kan halen.
Pricewatch vermeldt hier namelijk niks meer over, of kijk ik nou gigantisch mis (nu zul je dus zien...)
Greetz!

Verwijderd

www.comptechworld.nl heeft de Tweaking Device 2, ook een GFD. GFD is gewoon een algemene naam ervoor zeg maar... Zoals monitor voor....monitors :P.

Ik geloof dat die TD2 niet zo super is, ik zelf heb de Freespeed Pro, maar die is bijna nergens te krijgen (ik zou niet weten waar tenminste).

• GiLMORE80
Nog een paar vraagjes na het lezen van een hoop topics over de GFD:
- mijn core gaat (naar ik meen) in mijn bios tot 1.75V. Verandert dit als ik een GFD d''rop zet? Had namelijk gelezen dat de Vcore een belangrijke factor is.
- ik heb een Athlon600. De core kan best hoger zijn (700 ofzo), staat dit op de core, als je dus de proc hebt opengesloopt?
Dit wilde ik graag weten, naast de winkels waar je zo''n GFD (of TD2) kunt halen.

M.vr.gr.,
GiLMORE

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 06 april 2001 19:57 schreef GiLMORE het volgende:
Nog een paar vraagjes na het lezen van een hoop topics over de GFD:
- mijn core gaat (naar ik meen) in mijn bios tot 1.75V. Verandert dit als ik een GFD d''rop zet? Had namelijk gelezen dat de Vcore een belangrijke factor is.
Hoe hoger het voltage, hoe stabieler, maar ook hoe heter de CPU word... met een aantal GFD''s kan je het instellen, maar met sommige ook niet
- ik heb een Athlon600. De core kan best hoger zijn (700 ofzo), staat dit op de core, als je dus de proc hebt opengesloopt?
Ja, staat op de cpu zelf, moet je dus de metalen coldplate van je cpu af slopen
Dit wilde ik graag weten, naast de winkels waar je zo''n GFD (of TD2) kunt halen.
Bij OC-shop

En dat je de FSB niet hoger dan 119 kon krijgen is omdat dat gewoon niet lukt bij een Athlon

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:04
trekt je mobo dat dan? meer dan 119 mhz bus?

Mijn k7t pro2 gaat maar tot 110 :(

• GiLMORE80
De FSB van 119 lukt gewoon ja.
Als ik de Core van mijn CPU wil weten, moet ik dan de METALplate eraf halen? Hmmm, wil ik dat dan wel weten? Dat is juist het moeilijke. Dat plasticen ding kan iedereen wel.
Keb ''m net besteld bij CTW, voor 69,00. Nu nog enkele dagen wachten... ;)
Pagina: 1