Toon posts:

[BC3] naar de kloten???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is me gelukt, ik heb m''n PIII 800 tot
890 gekregen, dit ging 10 min goed volgens mij heeft ie de geest gegeven.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn??
Originele Bios heb ik al geprobeerd, hij is nog steeds traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!!!!!
Hellup

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:36

Talon

Booooom !

ik neem aan dat je hem eerst weer terug hebt gezet naar 800 mhz ?
Kijk ook even hoe heet hij wordt (in je bios)

misschien dat dat het is ?

Verwijderd

En wat voor RAM en/of pci/agp kaarten heb je?

Verwijderd

Topicstarter
128 mb 133Mhz; mobo MSI 6309

Verwijderd

MSI.... :'(

Verwijderd

Topicstarter
niet goed???
Maar eh heb jij een goede raad( behalve een ander mobo aanschaffeb?)

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Op zaterdag 07 april 2001 12:17 schreef freakyfrank het volgende:
MSI.... :'(
Verduidelijk dat eens?

Ik koop al een jaar of 4 uitsluitend MSI, nooit problemen mee gehad (maar dat waren wel Athlon plankjes de laatste 2 jaar).

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
MSI is qua kwaliteit gewoon gelijkwaardig aan Asus.

De RMA percentages liggen ongeveer gelijk, en in revieuws komt MSI er altijd goed af.

MSI was bv. de eerste met een stabiel athlon bord, toen asus nog een ''white box'' prutsbord uitbracht.

(nee er is ook niets mis met asus, maar even beetje tegengas) :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 14:33 schreef Ixtreme het volgende:
Nou het is me gelukt, ik heb m''n PIII 800 tot
890 gekregen, dit ging 10 min goed volgens mij heeft ie de geest gegeven.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn??
Originele Bios heb ik al geprobeerd, hij is nog steeds traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!!!!!
Hellup
Heb je wel het voltage evt verhoogd? Mijn 800 loopt op 992 @ 1.9 volt.

Verwijderd

Topicstarter
Wil niet met mijn bios(PB), eerst is proberen of ik een originele bios kan downloaden. Nog tips waar ik zoiets kan krijgen???

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 16:42 schreef Orbit het volgende:

[msi.. :'(.]

Verduidelijk dat eens?

Ik koop al een jaar of 4 uitsluitend MSI, nooit problemen mee gehad (maar dat waren wel Athlon plankjes de laatste 2 jaar).
ach.. ik heb voor de athlon-tijd wel eens een paar MSI bordjes in elkaar mogen zetten.. we hebben toen enorme moeilijkheden gehad totdat ze uiteindelijk een goede biosflash uitbrachten.
zo ken ik nog meer ''horror-stories'' over MSI.

maar ik heb inderdaad een Athlon-systeempje voor een kennis in elkaar mogen zetten, het werkte inderdaad naar behoren..

ik zeg niet dat MSI slecht is, want er zijn nog veel slechtere moederbordmakers.. (zoals FIC, DFI en veel andere taiwaneese rotzooi)
ik heb het er alleen niet meer zo op..

ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar hoe staat het bv met support??

mijn lijstje van-s-naar-g is als volgt->
MSI, AOPEN, ABIT, ASUS (eigenlijk ABIT vooraan;))

Verwijderd

maar even over het topic verder.

even nagaan :

- opgeklokt 800 -> 890
- 10 min later HANG
- terug op 800 gezet.
- oude bios teruggezet.

heb je win er al opnieuw opgezet??

heb ik ook es een keer gehad toen hij een keer goed hing.. na win-herinstallatie was het al opgelost.

je hebt hem geflashed he? - heb je alle instellingen al weer teruggezet?? of heb je ze gewoon op fail-safe laten staan..
en mem op turbo wil niet zeggen dat ze daadwerkelijk sneller gaan.

kan ook zijn dat een kaart de geest begeven heeft. (niet geheel) maar die kan de boel ook goed ophouden als ie bv met irq''s te kloten zit. ESCD kan goed verklooid zijn. keer bios resetten? gooi wel de voedings-stekker eruit.

dus :
1 bios-settings.
2 kaarten eruitrukken.
3 uitproberen
4 alle kaarten een voor een terug en uitproberen.
3 win opnieuw erop.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
[quote]ach.. ik heb voor de athlon-tijd wel eens een paar MSI bordjes in elkaar mogen zetten.. we hebben toen enorme moeilijkheden gehad totdat ze uiteindelijk een goede biosflash uitbrachten.
zo ken ik nog meer ''horror-stories'' over MSI.
[quote]

Je had een paar MSI bordjes waar je eerst een flash op uit moest voeren voordat het goed werkte, en je hebt ''horror verhalen gehoord'' en dat is genoeg om op de oorspronkelijke post te antwoorden dat het aan MSI ligt?

Wat betreft ondersteuning:

MSI heeft een vestiging in nederland, en ook een nederlandse website (www.msi-computer.nl)
Iemand in mijn omgeving had z''n bios gesloopt, is in de auto gestapt en naar msi gereden. Kreeg ie een bakje koffie, een nieuw bios + een reservechip mee. Is natuurlijk maar 1 verhaal, maar wel een goed verhaal :)

Wat betreft de oorspr. vraag:

Ik neem aan dat je het CMOS al eens gereset hebt dmv. het daarvoor bedoelde jumpertje?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou de originele Packard Bell Bios er weer op. Die wil ik eraf gooien en die van MSI erop zetten, in deze bios (PB)kan ik nl.geen f... veranderen. Alleen is nu de vraag waar vind ik een Msi 6309 bios?? Op de site van msi heb ik al gekeken alleen maar bios-flash software. Vraag 2 hoe kan ik de voltage hoger zetten??? In Powermanagement kan ik nl. ook niks wijzigen?!?!?
Oh ja mijn temperatuur is tijdens die 10 minuten niet boven de 38 C uitgekonmen

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 20:14 schreef hezik het volgende:
Je had een paar MSI bordjes waar je eerst een flash op uit moest voeren voordat het goed werkte, en je hebt ''horror verhalen gehoord'' en dat is genoeg om op de oorspronkelijke post te antwoorden dat het aan MSI ligt?
ja en nee :)
ik zeg niet dat het aan MSI ligt, ik moet er alleen om huilen..
Wat betreft ondersteuning:
MSI heeft een vestiging in nederland, en ook een nederlandse website (www.msi-computer.nl)
Iemand in mijn omgeving had z''n bios gesloopt, is in de auto gestapt en naar msi gereden. Kreeg ie een bakje koffie, een nieuw bios + een reservechip mee. Is natuurlijk maar 1 verhaal, maar wel een goed verhaal :)
yup.. goed verhaal, maar die support bedoel ik niet..
incompatibilities(jezus) die zich een tijd na de release voordoen.. zoals nu bv win2000 uit is gekomen, lopen sommige mobo''s niet echt stabiel met w2k... ik bedoel asus zou er nog wel een update voor uitbrengen, maar MSI??

nou goed.. als we niet uikijken veranderd dit weer in zo''n AMD/INTEL discussie.

nou vooruit... MSI maakt TEGENWOORDIG goeie mobotjes..

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 20:19 schreef Ixtreme het volgende:
Ik heb nou de originele Packard Bell Bios er weer op.
Packard Bell?? weet je wel waar je aan begonnen bent??

nou goed, volgens mij staat ie er gewoon tussen hoor... onderaan...

download.msi.com.tw/bios/main.htm

maar denk dat je er niet veel mee opschiet omdat het waarschijnlijk niet aan de bios zelf ligt..

heb je hem al gereset??? (dat je al je instellingen kwijt bent)
je ESCD enzo kan goed verklooid zijn..

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ik ga het direct proberen. Wat betreft Packard Bell ach aldoende leert men
Ik hou je op de hoogte gegroet

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik hem resetten????

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien verstandig om een ander mobo aan te schaffen? Ik kan hier geen F... mee nl.
Pagina: 1