[BC3] Extreem cooling idee

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik kreeg als extreme newbie een leuk idee toen ik toevallig even door de "kijk shop" liep. Ze verkopen daar een portabel koelkassie dat kan koelen tot -20. Even de maten bekeken en mijn mobo past precies. Heeft iemand ervaring met zo iets. In verband met condensatie en dat soort dingen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Condens alleen is al de reden waarom dit niet gaat lukken..

hier zijn al een aantal topics over geweest met mensen die zoiets wilden proberen.
Probeer de search maar eens ;)

Verwijderd

Vul dat koelkastje in z''n geheel met zonnenbloemolie en leg dan je mobo er in. Dan heb je geen last van condens. De zonnebloemolie geleid niet.

Er was hier laatst iemand die allemaal plaatjes had gepost van een mobo in de olie gekoeld met een aantal fans en koelblokken. Op zich een leuk hobbyproject :)

Rob

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Als je dan toch zo''n "extreme nebie" bent(zoals je zelf zegt) zal ik er maar even bij zeggen dat je Harddisks NIET tegen -20 graden kunnen ;)

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

extreem koeling
mjah ik denk dat je meer geld kwijt bent aan de koeling dan iets meer geld uitgeven aan de snellere cpu

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:40
ik ben zelf ook van plan mijn PC in een klein koelkassie te stoppen. Er zijn mensen die dit al gedaan hebben(van [H]OCP en ocshoot geloof ik), gewoon in een kast van 60x60x60 ofzoiets maar ook men leds en knoppen enzo in de deur. Vet stoer, en condens is geen probleem als je zorgt dat de temp erin lekker stabiel blijft, dus niet de deur opendoen! Wat vochtvreters erin: klaar. :7
De drives doe ik wel op de koelkast, de HD kan er volgens mij wel tegen hoor.

Dus niet zo cynisch!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 06 april 2001 13:47 schreef GKLQuake het volgende:
temp erin lekker stabiel blijft, dus niet de deur opendoen! Wat vochtvreters erin: klaar. :7
Waarom vochtvreters? Als die kast de -20 haalt heb je niet zo heel veel water meer in de lucht zitten. Dat vriest keurig weg op de koudste plek. En dat zal NIET je bord zijn. Dat zal de warmste en dus droogste plek zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Dus condens?!? |:(

You can either agree with me or be wrong!

• Initial G
Vochtvreters voor de zekerheid natuurlijk, stel dat de temp omhoog gaat, maar ook om de lucht gortdroog te maken

trouwens dit is wel een toepasselijke link:
Hilarisch: 468+Diepvries+Bier! :P

• BC3 Victim
De prijs hoeft geen probleem te zijn het dingetje koste fl 300 dat is minder als de prijzen die ik gezien heb voor een waterkoeling setups met twee peltiers. En mijn harde schijven en cd spelers moeten er wel buiten komen. Het is zo lullig als de cd''tjes aan je vingers blijven plakken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Toch ook maar eens naar de kijkshop!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:46
ehm. condens is niet het enige probleem. ik denk dat dat kleine koelkastje gewoon niet genoeg capaciteit heeft om de warmte van alle onderdelen van je mobo af te voeren. die kleine dingen werken vaak met een 40watt peltier ofzo.. tja en als je CPU alleen al 60watt afgeeft (om over je grafische kaart en je chipset op het mobo nog maar te zwijgen) zie je al dat die 40watt peltier die warmte nooit wegkrijgt..

hence. je computer wordt alleen nog WARMER.. en dat lijkt me niet de bedoeling toch ? :P

Have a wheelie good weekend!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Two ToTL technicians caught "siphoning excess coolant".
haha die koel-site is echt lache!

This too shall pass

Verwijderd

koelkast die koelt met peltier elementen??? Nog nooit van gehoord. (De meeste) koelkasten werken toch volgens het principe van een warmtepomp? Of ben ik nu pre-historisch aan het denken?

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:28
Wat dacht van heel simpel een radiateur in dat ding plaatsen met een paar 120mm fans (die flink blazen) en dan de CPU ''gewoon'' waterkoelen. Als dat vriezertje goed koelt is de temp laag genoeg om (met een beetje mazzel en icm peltier) de CPU tot onder 0 te koelen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 14:14 schreef GKLQuake het volgende:
Vochtvreters voor de zekerheid natuurlijk, stel dat de temp omhoog gaat, maar ook om de lucht gortdroog te maken

trouwens dit is wel een toepasselijke link:
Hilarisch: 468+Diepvries+Bier! :P
na dit geloof je toch zelf niet he :):)

kom kijk als je nou je mobo laat vaqum zuigen of zo maar ja je blijft met je connectoren zitten :)

mmmmm

Verwijderd

voor 300 piek meer koop je de cpu die net zo snel is als de originele+de winst die je heb met overklokken via zulke extreme maatregelen.
En dan kan je met de standaardkoeler die iets duurdere cpu ook nog wat lichter overklokken

• BC3 Victim
Wat is dit nou weer je computer in een koelkast stoppen wat een mongolen stop je computer gelijk in een koelbox vol met ijsblokjes :(
een waterkoeler kunnen jullie misschien gewoon gebruiken:r

• Initial G
Op maandag 09 april 2001 13:13 schreef crk_predator het volgende:
Wat is dit nou weer je computer in een koelkast stoppen wat een mongolen stop je computer gelijk in een koelbox vol met ijsblokjes :(
een waterkoeler kunnen jullie misschien gewoon gebruiken:r
dus jij loopt niet warm voor zo''n koele bak? :P
Pagina: 1