[BC3] IDE SCSI HB activity leds

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb drie Atlas IV schijven plus een ATA100 op een CUSL2-C nu zie ik wel HD activity op de ATA schijf via de IDE LED, maar de activity op de drie SCSI schijven zie ik niet. :(
Er zitten wel aansluitingen op de schijven zelf.

Mijn vraag is nu, hoe sluit ik de ledjes aan en moet daar nog een weerstandje tussen (is de oudput 5V). :? Ik zou het kunnen meten maar de pootje zijn zo klein dat ik bang ben om m''n schijven to slopen.

Alvast bedankt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Molex?

Waar zitten die???
(Een site toevallig?)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op vrijdag 06 april 2001 13:00 schreef CyberJ het volgende:
Ik heb drie Atlas IV schijven plus een ATA100 op een CUSL2-C nu zie ik wel HD activity op de ATA schijf via de IDE LED, maar de activity op de drie SCSI schijven zie ik niet. :(
Er zitten wel aansluitingen op de schijven zelf.

Mijn vraag is nu, hoe sluit ik de ledjes aan en moet daar nog een weerstandje tussen (is de oudput 5V). :?
nee, want ook hier is de stroom begrensd. Net als op je moederbord.
Ik zou het kunnen meten maar de pootje zijn zo klein dat ik bang ben om m''n schijven to slopen.

Alvast bedankt
Die connectortjes zijn erg klein, en erg lastig aan te komen. Ik geloof dat Molex die dingen maakt, maar zeker weten doe ik het niet.

Verwijderd

Ik heb niet echt verstand van SCSI maar zitten er op je kaart geen aansluitingen voor led die dan scsi-activiteit aangeven :?

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02
Je hebt voor die ledjes maar 1 pinnetje nodig de ander sluit je direct op je voeding aan Heb ik ook gedaan Heb paar keer kortsluiting gemaakt maar PC schakelde gewoon netjes uit !!! was AT voeding !! Heb nu 7 U2W schijven met ledjes eran (En uhmm ik heb gewoon gesoldeert !! Heb zelfs de ID pinnetjes gewoon verbogen en gesoldeert (Zou ik niet doen als er nog garantie op zit !! koop dan een paar van die kleine ijzeren klemmetjes die ze weleens aan het uiteinde van .75 kwadraat 220V snoer doen en knijp die erom samen !! (spontaan ideetje)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik had het net in een ander topic over zelfwerkzaamheid... m.a.w.: type in je adresbalk wat je hart je ingeeft, en druk op Enter. Zo kom je, als je www.molex.com intypt, uit op de Molex-site.|:(

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op vrijdag 06 april 2001 13:14 schreef Daniel304 het volgende:
Je hebt voor die ledjes maar 1 pinnetje nodig de ander sluit je direct op je voeding aan Heb ik ook gedaan Heb paar keer kortsluiting gemaakt maar PC schakelde gewoon netjes uit !!! was AT voeding !! Heb nu 7 U2W schijven met ledjes eran (En uhmm ik heb gewoon gesoldeert !! Heb zelfs de ID pinnetjes gewoon verbogen en gesoldeert (Zou ik niet doen als er nog garantie op zit !! koop dan een paar van die kleine ijzeren klemmetjes die ze weleens aan het uiteinde van .75 kwadraat 220V snoer doen en knijp die erom samen !! (spontaan ideetje)
Het is beter om gewoon een paar jumpertjes te kopen en die over je ID-pinnen te schuiven... Dan kan je het nog eens veranderen.|:(

• BC3 Victim
You are right |:(

• BC3 Victim
Volgens mij is een jumpertje een doorverbinding, lijk me dus niet zo''n goed ID

Maar solderen vind ik wel heel riskant.

• BC3 Victim
OK Thanx ik ga denk ik voor de jumpertjes maar dan maak ik ze zelf wel. (Spontane ingeving).

iig bedankt voor het mee denken..

CyberJ >:)

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02
Ach is niet echt nodig.. En de pinnetjes op een U2W schijf die zijn zo klein dat er niet echt snel jumpers voor gevonden kunnen worden daarnaast lekker makkelijk als ik ze los wil hebben. tinzuigertje erover heen !!!

BTW het voltage op die pootjes van mijn schijven varieerd geloof ik tussen 5 en 12 Volt heb namelijk groene ledjes maar als de schijven goed gebruikt worden dan kleuren ze oranje

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op vrijdag 06 april 2001 13:18 schreef CyberJ het volgende:
Volgens mij is een jumpertje een doorverbinding, lijk me dus niet zo''n goed ID
Nee, maar toen had ik het over de ID-pinnen... Daar moet je geen LED''s op aan gaan sluiten.:)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Op vrijdag 06 april 2001 13:19 schreef Kaj. het volgende:
Nee, maar toen had ik het over de ID-pinnen... Daar moet je geen LED''s op aan gaan sluiten.:)
Kewl, LEDs op je ID-pinnen. Kan je dus zien welk ID een harddisk heeft :)
Nu nog omzetten naar een cijfertje :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op vrijdag 06 april 2001 13:18 schreef Daniel304 het volgende:
Ach is niet echt nodig.. En de pinnetjes op een U2W schijf die zijn zo klein dat er niet echt snel jumpers voor gevonden kunnen worden
Display artikelnummer 05.88.920
deze zijn geschikt voor de 2mm jumpers zoals gebruikt op de Atlas IV
Pagina: 1