[BC3] potloodbrugverbinding nokt na te hoge instelling?

Pagina: 1
Acties:

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:08

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Eerst een stukje ''geschiedenis'' ;)

Na éénmalig met een normaal vulpotlood doorverbinden L1 bruggen op mijn ''ouwe'' Duron 600 kon ik deze op verschillende instellingen proberen (stabiel bleek 997 de max.).
Wat ik ook deed de verbinding bleef goed en hoefde nooit opnieuw ingekleurd te worden.

Terug naar nu.
Mijn nieuwe AXIA Athlon 1GHz heb ik gelijk ook doorverbonden, maar vreemd genoeg wilde de multiplier niet verder dan 10,5*100 (A7V), en het systeem gaf geen enkele kik meer bij hogere instellingen, ik kon zelfs het bios niet meer opstarten (na het terugstellen naar een lagere waarde weer wel). Ik heb het aanvankelijk gelaten voor wat het was omdat er een nieuw A7V133 bord in aantocht was.

Bij montage van het nieuwe bord heb ik de L1 bruggen uitgegumd en opnieuw nauwkeurig ingekleurd (hetzelfde potlood).
Goed nieuws, ik kan vanuit het bios verschillende frequentie en multiplier instellingen doen, oplopend tot 1,4 wat ik kort stabiel heb laten draaien.

Nu het vreemde, nadat ik (natuurlijk) ook moest testen of ik voorbij de 1,5GHz kon komen (helaas, nog niet) wilde ik de instellingen terugzetten naar 1,4 zonder resultaat, geen kik. 1,2 dan? ook niets :(
om kort te gaan allen de standaard instelling van de 1.0GHz werkt nog, 10*100 wel en 7.5*133 niet :?

Dat is dus twee keer dat de potlood-unlock er de brui aan geeft, beide keren nadat ik de cpu verder pushte dan ''ie wilde :+

Zou je hieruit mogen(moeten) concluderen dat de potloodbruggen niet sterk en permanent genoeg zijn?
Aangezien ik geen zin heb om elke keer opnieuw de koeler van de kwetsbare cpu af te halen ga ik de bruggen nu maar met ''electrolijm'' oid verbinden, we zullen zien of het verschijnsel dan weer optreed.

Ben ik de enige die dit heeft meemaakt of hebben jullie er ook wel (of juist niet) last van. Ik wil hier geen discussie opstarten met wat welke cpu wel of niet kan, maar het gaat puur om het ineens niet meer willen werken van de bruggen.
Laat eens horen...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Mijn multiplier op mijn a7v wil ook niet hoger dan 10.5

Ook een 1 Ghz tb erop, maar geen axia.

ligt dat dan aan het moederbord?
ik zie idd helemaal nix dan als ik opstart, hoor alleen de coolers.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:04
heb ik totaal geen last van met m''n duronnetje....

Verwijderd

Ja ik denk dat dat potlood streepje overbelast word als je hem echt Brute wilt overclocken, daarom heb je ook de perfecte dikte en sterkte nodig van zo''n potlood.
De 0.5mm van Ritter blijkt heel erg goed te werken, ook na zo''n brute overclock.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Podlood is leuk voor de test, daarna ff zilverlijm vd betrouwbaarheid :)

Het is tenslotte nogal lullig als je ff je systeem hebt uitgezogen en dan blijkt dat je je podloodstreepjes mee hebt gezogen >:)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Ik heb met de multimeter de volgende tests gedaan:
Ik ben uitgegaan van de lengte van het streepje grafiet/zilver dat je zet over de L1 bruggen.

Weerstand potlood: 20 KOhm
Weerstand zilvergoedje: verwaarloosbaar.

Het kan dus best zo zijn dat weerstand van de potlood te groot is.

Verwijderd

Er ging effe iets fout :)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:08

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
koosmp3, dat is precies wat ik bedoel, de kast gaat aan maar er volgt geen poging om het bios op te starten.

CRACKIE, is ook mijn idee van die overbelaste potloodstreep, maar hetzelfde potlood liet de Duron wel 400MHz overklokken, met de bijkomende 1.9 volt.

picobyte, zit dat zilverlijm in een ''streepjestrekbare'' pen ofzo, of moet je het met een naald oid opbrengen?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Je kan ook een streepje trekken met potlood en deze vervolgens afdekken met een laagje nagellak (geleidt niet) zodat het geheel goed blijft zitten.

Verwijderd

waarom zo moeilijk met al die potloden?

ik gebruik van die zooi waar ze ook achterruitverwarmingen mee repareren

werkt echt perfect*D, ook op hogere snelheden

tis wel duur de eerste keer maar zeker wel de moeite waard

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

mjamjamja......
op het moment dat je je axia oc belast je ook de potloodstreepjes, dwz, ga je verder belast je ze meer en kan het best zijn dat de verbinding langzaam maar zeker verdwijnt.
ik zou zeker met ander materiaal proberen.

(8>

wel voorzichtig, he?

You can either agree with me or be wrong!

Pagina: 1