Toon posts:

[BC3] Van lucht naar water...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een Alpha heatsink zitten met 2 zware YS-Tech fans, maar toch wil ik waterkoeling.

Ik zou een peltier plaatsen ipv een radiator, deze koelen met men alpha.

-Is dit mogelijk, een Alpha op een peltier?

-Kan ik een peltier regelen van temperatuur zodat ik ongeveer bij kamer temp blijf?

-Hoelang gaat zo''n peltier mee?

Verwijderd

Ik denk niet dat je alpha dat trekt.... ;(

Verwijderd

ik denk dat en athlon TE veel warmte afgeeft om de peltier dan lucht te koelen. enn celeron of p3 zou nog wel gaan, maar een Athlon + peltier waarschijnlijk niet.....

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Dus als ik het goed begrijp wil je een 25 gulden kostende radiator vervangen door een 100 gulden kostende, stroomverslindende peltier? OK.

Water koelen door een peltier heeft niet heel erg veel zin, een radiator werkt beter. Tenzij je een overload aan peltiers gebruikt.

Verwijderd

heh nu snap ik et ook niet meer...... zou je de vraag nog een keer willen formuleren???

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
effe op die radiator inhaken (off-topic) :
[topic=155496]

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

hij wil de radiator vervangen door iets met een peltier erop wat het water koelt, net zoals herman al zei heeft 1 peltier haast geen zin. Een radiator werkt veel beter en kost eigenlijk niks. Mijne mocht ik zelf bij de autosloop uit een nissan sunny eruit schroeven, helemaal voor niks(gratiz).

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:19

E-Vix

Nu met sneeuw!

Volgens mij snapt Sadness niet helemaal hoe een waterkoeling setup in elkaar zit...

Op je proceccor schroef je een waterblok. Dat waterblok staat door middel van een slang in verbinding met een waterpomp, en die staat weer in verbinding met een radiator. Vanuit de radiator gaat dan weer een slang terug naar je waterblok. Zo''n setup kun je dan eventueel uitbreiden met een waterreservoir (meestal doe je dan ook je pomp in het reservoir). Met zo''n setup hou je je temp net boven kamertemperatuur.
Als je dan nog kouder wilt gaan, dan zet je een peltier tussen je processor en je waterblok. Die koelt dan weer extra.

Een radiator vervangen door een peltier is dus niet echt mogelijk. Je moet dan wel iets heel knaps verzinnen om op die manier je water te kunnen koelen.

Wat je wel kunt doen (Afhankelijk van welke alpha je nu hebt) is een peltier tussen je huidigge processor en heatsink zetten.

Snappie het nu een beetje?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

''t water koelen met pelts gaat wel hoor. Je hebt alleen hele flinke koelblokken nodig om de warmte van de pelts kwijt te raken. Een Alpha is amper genoeg.

Verwijderd

Sadness,
je zegt 2 Ystech fans. Heb je een slot A athlon of heb je het over case fans?

Als het een slot A met die grote Alpha heatsink en twee 26 cfm Ystech fans is, kun je dat wel Peltieren... zonder water :Y)
Pagina: 1