[BC3] Senfu Waterkoeling bij regenboog computers

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb onlangs bij de Regenboog Computers in Sittard en Maastricht opgemerkt dat ze nu ook waterkoeling verkopen, het gaat in dit geval om Senfu materiaal en wel om het volgende :

- Senfu SF-WM222/2 Transfer Watercooling
- Senfu SF-WR111 Water jacket Socket A & FCPGA, Slot 1 en A
- bij dit setje hoort nog een waterpomp van 6 tientjes

Voor meer info zie www.regenboog.net , onderaan de pagina staat wat ik bedoel.

Ik ben nu de laatste 2 dagen best wel in voor een waterkoeling, maar ik ben bang voor condensvorming. Ik wil namelijk een Dual P3 700 niet overgeclocked, met waterkoeling ipv luchtkoeling gaan koelen, en gezien dit een aardig duur systeem is, ben ik niet zo''n voorstander van condens in m''n kast. Ik wil het systeem zo koud mogelijk hebben. Ik zit nu tussen de 25 en 30 graden. De top is 30 maar dan is ie ook aan het renderen in 3D Studio Max. Ik ben verder ook geen voorstander van het isoleren van mijn mobo. ik wil absoluut geen tape of wat dan ook op de achterkant van m''n mobo plakken, en al helemaal niet met weet ik veel wat de voorkant gaan inpakken.

Mijn vraag heeft iemand ervaring met dit setje en weet iemand of er ook daadwerkelijk condens ontstaat. En misschien of er nog een mogelijkheid is om ditzelfde setje goedkoper te krijgen. Alles bijelkaar kom ik voor een dual systeem op +/- 540 piek uit.

Ik hoop heel gauw wat te horen, heb binnenkort weer een lan, en dan wil ik iets kunnen laten zien >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
zolang je geen peltiuers gebruikt krijg je ook geen condensvorming ... maar je cooling wordt ook niet extreem koud (kamertemp)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• BC3 Victim
Op vrijdag 06 april 2001 09:18 schreef Kroetsjov het volgende:
zolang je geen peltiuers gebruikt krijg je ook geen condensvorming ... maar je cooling wordt ook niet extreem koud (kamertemp)
mijn kamertemp is ongeveer 27 graden, maar wil dat dan zeggen dat ik in temperatuur omhoog zou gaan ? ik heb nu namelijk een cpu temp van +/- 25 graden.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

He C44 ik weet niet in wat voor kas jij woont, maar een kamertemperatuur van 27C lijkt me een beetje veel:D. Gemiddeld is dit zo''n 18 a 20C:)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

tsja..als je geen peltiers gebruikt of andere ''actieve'' koeling, dan wordt je water nooit kouder dan je kamertemperatuur. Het wordt altijd ietsje warmer (je kan wel in de buurt komen.
als het echt 27 graden op je kamer wordt, en je processor komt nu met luchtkoeling niet boven de 30 graden, dan klopt er iets niet in je verhaal. Dit kan gewoon nooit. En als dit wel zo is dan ben je gek dat je ook nog een waterkoeling gaat aanschaffen voor zo''n bedrag..daar schiet je dan helemaal niets mee op.

en over dat condens verhaal: als je geen peltiers gebruikt, of je water dus niet ''actief'' koelt (dus alleen met radiateur en een paar fans) dan krijg je ook geen condens. Condens krijg je alleen als je temperaturen maakt onder kamertemperatuur, anders hoef je daar niet bang voor te zijn.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik heb twee van die dingen op mijn BP6 gehad. Ze werken absoluut niet onaardig. het geheel ziet er mooi verzorgd uit. Ze hebben niet de capaciteit om met peltiers te werken, maar voor een Intel doen ze het goed.

Ik heb ze nu nog liggen. Je mag ze van mij overnemen voor 100,- / stuk.

De pomp van Senfu zou ik niet nemen. Neem een andere pomp, zoals een Sicce.

Als radiator kan je een Senfu nemen, maar je kan net zo goed een auto-kachel-radiator nemen. Goedkoper, en werkt net zo goed, zo niet beter.

• BC3 Victim
hmm kas ja, zo zou je het kunnen noemen, maar na een weekendje lekker klooien en renderen lopen de temperatuurtjes hier behoorlijk op, en dan heb ik het over de kamertemperatuur :)

Maar even terugkomend op die waterkoeling, ik heb een radiator in het koelsysteem, hoe koud kan ik die maximaal krijgen ? wil het bij die dingen niet ook gewoon zeggen : hoe meer fans hoe kouder ? Standaard zitten er 2 fans op die radiator, ik was wel van plan er nog een stuk of 2 of 6 bij te zetten, er zitten nu 2 naast elkaar aan 1 zijde van de radiator en ik wil aan de andere kant ook 2 naast elkaar zetten, en liefst over die vier in totaal nog 4 bij zetten. Dus dan krijg je aan 1 zijde 2 koelers naast elkaar en 2 opelkaar, in totaal 4 per kant dus, en 8 in totaal. Lijkt me dat je dan toch je water goed koud krijgt.

• php
  • Niet online

php

Werkt niet. De hoeveelheid lucht die die fans trekken, is behoorlijk. Meer dan genoeg om nauwelijks opgewarmd te worden door de radiator. Nog meer lucht heeft nauwelijks zin. De beperkende factor is niet de lucht, maar het oppervlak. Je bent dan beter af met een tweede radiator, of met twee kachelrads voor de helft van het geld.

• BC3 Victim
Op vrijdag 06 april 2001 11:45 schreef Herman het volgende:
Ik heb twee van die dingen op mijn BP6 gehad. Ze werken absoluut niet onaardig. het geheel ziet er mooi verzorgd uit. Ze hebben niet de capaciteit om met peltiers te werken, maar voor een Intel doen ze het goed.

Ik heb ze nu nog liggen. Je mag ze van mij overnemen voor 100,- / stuk.

De pomp van Senfu zou ik niet nemen. Neem een andere pomp, zoals een Sicce.

Als radiator kan je een Senfu nemen, maar je kan net zo goed een auto-kachel-radiator nemen. Goedkoper, en werkt net zo goed, zo niet beter.
Op welke totaalprijs zouden we dan uitkomen en hoe wou je dat versturen ? En we hebben het wel over diezelfde radiator ? ik weet namelijk dat er 2 stuks zijn, eentje waar standaar 1 fan op zit en eentje waar standaard 2 fans op zitten. Ben wel erg geinteresseerd in het overnemen, mits ze in goede staat zijn :)
Op vrijdag 06 april 2001 12:03 schreef Herman het volgende:
Werkt niet. De hoeveelheid lucht die die fans trekken, is behoorlijk. Meer dan genoeg om nauwelijks opgewarmd te worden door de radiator. Nog meer lucht heeft nauwelijks zin. De beperkende factor is niet de lucht, maar het oppervlak. Je bent dan beter af met een tweede radiator, of met twee kachelrads voor de helft van het geld.
Heb je nog een tweede liggen dan ? Lijkt me ook wel verstandig eigenlijk. Wat voor reservoir raad je eigenlijk aan ? Kan ik daar iedere willekeurige emmer voor gebruiken of kan ik het best een gesloten reservoir nemen. Mij lijkt ergens een gesloten reservoir het beste vanwege de vervuiling van het water.

Verwijderd

Cool... ik woon zelf in sittard en over de regenboog... tja.. vind het een k*t zaak... slechte service en meestal zeer duur... dis het eerste wat een beetje goedkoop is :)

• BC3 Victim
ik woon ook in sittard, maar doe verder alles in maastricht (school werk en stage). regenboog vinnik inderdaad ook een wat mindere zaak, :r vandaar dat ik ook eerst ff rondkijk wat de ervaringen met het product zijn. regenboog staat namelijk niet echt bekend om zijn geweldige service, ;) dus als het misgaat dan heb ik ook echt een probleem :(

Verwijderd

juist ja.... ruilen ??? kenne ze dat daat ? nou in mijn ogen niet... meestal krijg je een tegoedbon ofzo... nou daar heb ik wat aan, want meeste duure spul haal ik in duitsland

• BC3 Victim
Nooit wat kopen bij de Regenboog, dit is echt een van de slechtste zaken in Nederland.
Ze kopen vaak gewoon maar wat in, de ''garantie'' is nul, de verkopers nog erger!!!
Laatst nog een Geforce ingebouwd bij mijn oude PII-350, maar ze hadden LIJM :'( (!!!) op het AGP slot gedaan en die ging dus bij het vervangen in het slot zitten!
Dus ik naar die technische dienst van ze...
De baas van de Regenboog in Maastricht kwam dus ff helpen, ik vertel het verhaal, dat het nieuwe kaartje en het oude kaartje niet meer werkt dankzij die KLOTElijm, begint ie een lulverhaal op te zetten over dat mijn mobo doorgebrand is terwijl ik die kaart WEL op dat mobo kon doen.
En de Regenboog... nooit meer wat van gehoord, laatst nog binnengelopen om meneer ff mijn (zelf gerapareerde) mobo te laten zien, had ie niks te zeggen!

NOOIT WAT KOPEN DAAR !!!!!!!!
:r :( :'( :r :( :'( :r :( :'(

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 10:24 schreef C44 het volgende:

[..]

mijn kamertemp is ongeveer 27 graden, maar wil dat dan zeggen dat ik in temperatuur omhoog zou gaan ? ik heb nu namelijk een cpu temp van +/- 25 graden.
Tuurlijk!!! Dan heb je minimaal een peltier tussen zitten en zal de temp zakken als je waterkoeling gebruikt om je peltier te koelen. Indien je die peltier niet hebt ben je een eikel want je cputemp kan niet lager zijn dan kamertemp. Indien je die peltier wel hebt ben je ook een eikel want waarom stel je deze vraag als je genoeg verstand hebt om een peltier te gebruiken, had je de vraag niet gesteld.
Kortom: Je bent een eikel. :r
PS
Als iemand een waterjacket voor een p3 over heeft wil ik die wel overnemen. Mail me ff op gve@hotmail.com. :)

Verwijderd

cool... ik heb 1x iets kunnen ruilen... ik had een tnt2 gekocht en dat ding werkte dus niet op mn asus p5a... dus ik terug naar de regenboog en die zeggen ook doodleuk... tja een tnt2 werkt nie met ali-chipsets en er valt ook niks aan te doen, het eenigste wat je kan krijgen is een savage4 (yeah !!).... nou wat ben ik blij met mn savage4....

• BC3 Victim
Herman ik wil die handel graag van je overnemen als je wat meer info geeft. ik ben ook telefonisch bereikbaar, maar stuur dan eerst ff een mailtje naar mij dan stuur ik je m''n telnr. of ik bel jou kan ook. anyway ik wil het dus graag van je overnemen, is goed genoeg om mee te beginnen lijkt me ! :)

BTW matty een Savage4 Pro+ van creative is op zich een hele goede kaart, soms zelfs beter dan een TNT2, ga maar es maxen, dan komt die hardware S3TC ondersteuning je heel erg ten goede ;) Tegenover GeForces of G400''s zijn die kaartjes natuurlijk brak :P

Maar laat aub wat van je horen Herman !

Verwijderd

iemand mn creative savage4 pro+ kopen ?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

De regenboog is echt goed bezig :)

alpha PEP koeler, Winfop koelers. Allemaal wel tegen een hoge prijs, maar is toch leuk dat ze ze hebben. Ze verkopen nu ook arctic Silver geloof ik.

Geen inspiratie

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

gve: beetje aardig blijven, zo wordt het hier op GoT niet echt leuker.

maar je kan inderdaad nooit een cpu temp onder kamertemp krijgen als je alleen luchtkoeling hebt. Je kan er nog zo hard op blazen, kouder wordt het echt niet!
Wil niet zeggen dat C44 zit te liegen ofzo, waarom zou ie? Het wil meer wat zeggen over z''n temperatuurmeting. Dit klopt dan gewoon niet.

C44: blokken kan je eventueel ook zelf maken. Ik heb koperplaat van een vriend van mij gekregen en toen een blokje gesoldeerd. Kosten: 0 gulden.
als je er meer over wil weten, mail dan maar. (maar je moet dus wel knutselen..als je daar geen zin in hebt gewoon een blok kopen)

Danger-Den blokken zijn trouwens wel beter dan Senfu, die zijn helemaal van koper. Bij oc-shop hebben ze die voor 127 piek. Ik wil Herman niet benadelen, maar als je toch al een aardig groot bedrag gaat uitgeven, dan zijn dat erg mooie blokken hoor.
Herman is niet duur met de Senfu blokken, maar ze presteren gewoon minder.

ik heb zelf een sicca micra pompje voor een geeltje geloof ik (kan ook 30 piek zijn, weet ik niet meer) en die doet het heel goed.

Verwijderd

Idd Danger Dan maakt mooie blokken. Heb zelf ook een Danger Den. Ziet er heel netjes uit. Heb een Sicce pomp ( 800liter/uur ) gekocht bij de plaatselijke dierenwinkel. Is mooi stil pompje, die best nog wel veel water verplaatst. Ik zou eerder DD nemen dan Senfu.

Greetz

• BC3 Victim
weet iemand ook op welke termijn die dingen leverbaar zijn ij oc-shop ? ik wil ze namelijk wel voor woensdag in huis hebben, heb donderdag alweer een lanparty, kan iedereen de oogjes lekker uitsteken >:)

Wat betreft die temperatuurmeting, die is volgens MBM5 toch juist, ''k zal straks ff een pic posten als ik dat dashboard weer in beeld krijg :(

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

het ligt ook niet aan MBM, maar meer aan de tempsensor. Volgens mij moet het met een p3 wel in de processor gemeten kunnen worden (zit toch een sensor in de chip ofzo..kan iemand hier misschien meer over vertellen?), maar het kan ook zijn dat er gewoon een losse tempsensor op je moederbord zit. Deze moet dan tegen de processor aangedrukt worden.
Als je kamertemp 27 graden is, en je processortemp niet hoger dan 30, dan lijkt mij dat eerder je casetemp..(snap je?..sensor hangt misschien ergens los in je kast)

oh ja, welke koeler heb je er nu op zitten?

• BC3 Victim
er zitten nu 2 golden orbs op. niets bijzonders op zich, maar heb nog een leger andere koelers, ff een roundup ? dacht het wel !

1 x 80mm in PSU (duh)
2 x Golden Orb (Dual P3)
1 x VGA Orb (GeForce DDR)
2 x 80mm aan de achterkant v/d VGA
2 x 90mm gericht op de CPU''s
1 x 80mm standaard voorin de kast
1 x 120mm gericht op CPU''s
1 x 120mm naar buiten gericht voor afvoer v/d warme lucht

sjo, was me het lijstje wel weer, komen binnenkort nog wel wat meer koelers in maar dan moet ik eerst weer es goed gaan kijken hoe ik ze ga plaatsen.

over die sensors, die zitten in de sockets van de VP6 en drukken goed tegen de onderkant van de procs. de casetemp sensor heb ik goed afgeschermd van de luchtstromen van die koelers om valse waarden te voorkomen.

• BC3 Victim
Op vrijdag 06 april 2001 16:00 schreef matty het volgende:
iemand mn creative savage4 pro+ kopen ?
10 piek

• php
  • Niet online

php

C44 / Sebastiaan:

Ik wil je wel mailen, maar je mail adres staat niet in je profile. Bellen wil ik ook wel, maar heb effe geen zin om 10 "Swinkels" in Sittard te bellen.

Bel of mail:
06-29398876
skiff@xs4all.nl

• BC3 Victim
hmm staat m''n mail er niet in ? oke hier is ie dan ! s.swinkels@home.nl bellen kan ik helaas ff niet, zit ff zonder beltegoed :( als je wilt bellen kan ik je ook nog wel m''n 06 geven dat is 0627315610

Verwijderd

hey herman ik was degene die je gebelt had vanmiddag. mijn vraag was of je nog evt andere koelblok of iemand weet met 2de hands

• BC3 Victim
waterkoeling??? huh,waar gaat dat heen
straks gaan we de processor met een speciale
converter buiten de case in de diepvries
duwen,

ik heb mijn proc ook overgeclocked
kan niet echt merken dat hij te vergelijken is met een proc die wel op die snelheid loopt

pIII 600@700 vergeleken met pIII 700
ok je bent goedkoper uit met aanschaf van de proc

maar als je dan 200 a 300 piek mot uitgeven
voor een koel installatie

kan je die piekn beter gebruiken voor een snellere proc

its just an idea

greetz

Verwijderd

Tsja, waarom zouden mensen ooit automotoren tunen als je ook gewoon een snellere wagen kunt kopen?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Hobby :9

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 22:53 schreef azzkicker het volgende:
waterkoeling??? huh,waar gaat dat heen
straks gaan we de processor met een speciale
converter buiten de case in de diepvries
duwen,

ik heb mijn proc ook overgeclocked
kan niet echt merken dat hij te vergelijken is met een proc die wel op die snelheid loopt

koeling kan je meenemen naar je volgende computer... die vervolgens weer SUPER opklokken :)

en wat als je al het snelste model hebt?? sneller kan je niet koper hoor..

• php
  • Niet online

php

Op vrijdag 13 april 2001 22:53 schreef azzkicker het volgende:
....

its just an idea

greetz
Op dit soort dingen geef ik gewoon geen antwoord. Je moest mijn mailbox eens zien, toen www.waterkoeling.nl net draaide. Gelukkig is de nieuwigheid er nu een beetje af, maar voor sommige mensen is en blijft het niet te begrijpen.

edit: Code #55. Hmmm, gaan we weer?
edit2: Bij het editen WEER :?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik had het eerste setje van Regenboog Maastricht gekocht en het werkt echt goed!!
Duron 700@1100 (eerst maar 950 met een superorb)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eisbar/temp.jpg

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

netjes
hmm zit nu ook aan waterkoeling te denken

eerst kijken hoe mijn fop38 het doet, maar Narwal heeft ''m nog steeds niet :(

Verwijderd

je laat je mokkel wel afkoelen in het water..
maar je comp niet ? ? :P

senfu zuigt trouwens...

maar goed.. senfu is beter dan zo''n bagger FOB die heel je gehoor verziekt...

Verwijderd

Over een half jaar heeft iedereen hier waterkoeling geloof ik :)

• Dukey

Dukey

Hey Freakyfrank je moet me toch eens vertellen hoe je het voor elkaar krijgt om MET waterkoeling je CPU maar liefst 800 MHZ naar beneden te klokken?!?!?!

Verwijderd

[b][off-topic]
Op maandag 16 april 2001 10:46 schreef RAID-0 het volgende:[/b]
Hey Freakyfrank je moet me toch eens vertellen hoe je het voor elkaar krijgt om MET waterkoeling je CPU maar liefst 800 MHZ naar beneden te klokken?!?!?!
wat bedoel je??

celII-600-1.5V-cB0 stepping@900Mhz@2V
dit??

dit is gewoon een 50% overklok hoor...
van 600Mhz@1.5V naar 900Mhz@2.0V

• Dukey

Dukey

Oh sorry ik zag in je icon gebied 1300@500 staan.
Ik dacht dat je daar je CPU mee bedoelde, maar dat zal wel die mooie Sicce waterpomp wel zijn. EXCUUS :)

Pagina: 1