Toon posts:

[BC3] Gaat dit werken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn idee is hetvolgende. Op mijn gts zit een BlueOrb. Maar hij word nog gigantisch heet. Ik wil een 60 mm HP op me geforce.
Als ik nu hetvolgende doe:

Ik maak uit koper een vierkantje ten grootte van de GPU. Ik zorg dat in alle 4 de hoeken precies een ruimte is uitgehaald, waar een schroef doorheen kan om de fan vast te maken. Op 4 punten komt de schroef dus vast te zitten. Ook zorg ik dat er er inkepingen inkomen net zoals met de bleuorb, zodat ik hem ook nog vast kan zetten met de clips. Verder doe ik er dan Arctic Adhesive onder.

Dat laagje koper wil ik vrij dun houden. Zodat het niet super zwaar is.

Is dit een goed idee? Koper geleid goed dus ik dacht dat dit misschien wel een keigaaf idee is.

Graag jullie reacties/tips.

Verwijderd

Teken het even uit voor me :9~.
Ik heb niet zo''n goed
voorstellingsvermogen, snappie?

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dit is wel een vet idee,
maar hoe wou je aan dat koper komen (goedkoop)?

• Woef
  • Niet online
Op donderdag 05 april 2001 18:49 schreef klaasjong het volgende:
Teken het even uit voor me :9~.
Ik heb niet zo''n goed
voorstellingsvermogen, snappie?
Ja inderdaadpak fotosoep of iets dergelijks er eens bij !

Verwijderd

Topicstarter
OK ik ga ff bezig

Verwijderd

''t gaat ook om ''t oppervlak. Een enkel plaatje koper zal dus niet zo goed werken.

Dus je moet toch een vinnen/pinnenconstructie verzinnen.

Btw, 0.8mm en 1mm dik koperplaat kun je gewoon bij de loodgieter halen. Die gebruiken dat voor dakgoten en dakbedekking.

Verwijderd

Waarom mik je die 80mm niet op je blue orb??
Kan zo met 4 tie wrappies...

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat het onderstaande plaatje duidelijk is. Heb ff 3 stappen gemaakt zodat je het beter kan zien.

Allereerst heb je de kale kaart met GPU en gaten (waar normaal bleuorb aan zit.)

Daarover komt een plaatje van koper, met inkepingen voor de fans. Zodat hij helemaal vlak op GPU kan. Dat wil ik vastmaken met Adhesive. En nog extra met de clips van blueorb.

Daarop komt dus de 60 hp delta fan.

Afbeeldingslocatie: http://www.betuwe.net/~bcs/idee.jpg

Hoe dik zou het koper ongeveer moeten zijn? En waarom zou dit niet werken? Bij een blueorb zit ook alleen maar een plaatje waar ie op blaast. Alleen dat kleine ronde geval kan dienen als heatsink maar das ook minimaal imo.

Verwijderd

niet slecht kev, maar inderdaad, je hebt vinnen nodig. Voor de rest, ik wil het wel proberen heb toch een fan+mooi koelblok van me coolermaster liggen. doen we op de club wel

btw vlak rond je gforce chip zitten afgezien van de 55mm gaten nog 4 gaten...perfect om koeler met blok erop te gooien en vast te schroeven

Verwijderd

Topicstarter
Neeh man :} ik wil koper :))

Maarja zou het zonder vinnen niet werken? En hoe groot moeten de vinnen dan zijn? Dat is namelijk wat kutter maken :]
Ja die gaten ken ik. Is misschien ook wel een idee. Ik ga nu zaterdag alles ff inspecteren :]

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
Ja zeker tof kev, wens je veel suc6. Dat koper word misschien wel lastig maar lukt je wel!

Moet nog ff iets kwijt. Fotosoep is echt een soepie!!!!!!

MacBook Pro 14" 2021

Verwijderd

Volgens mij trilt je videoplank kapot van de druk van die fan... :P Nee zonder gekheid het lijkt me wel een strak plan, zal zeker een stuk cooler lopen...

offtopic:
Pssst heb je die Blue Orb van je al verkocht...? :P

Greetz

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Bij blue orb zijn de zijvinnetjes toch ook koelvinnen...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 april 2001 20:51 schreef Celeron_clocker het volgende:
offtopic:
Pssst heb je die Blue Orb van je al verkocht...? :P
Nope :p. En die verkoop ik ook niet :)
Op donderdag 05 april 2001 20:52 schreef Demoniac het volgende:
Bij blue orb zijn de zijvinnetjes toch ook koelvinnen...
Mja die zijn niet echt groot. Dus zal wel wat te fixen zijn :)

Verwijderd

Sjit... :P

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Als ik wat over heb dan hoor je het wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraag, kan je ook losse kopervinnen erop monteren? Of moet het echt uit 1 stuk? Dat word namelijk lastiger. Hoe maak je dat koper aan elkaar? Lassen?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:04
ik kan gelukkig op school heel goedkoop koper krijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney, wat doen jullie allemaal op school? Ook koper op koper maken enzo?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

leuk idee

mijn gts wordt neit eens zo warm

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Voelde toevallig aan me orb en die was fucking heet. Dus ik wil echt wat anders ;}

Verwijderd

Topicstarter
Het makkelijkst zou zijn dat ik losse delen aan elkaar kan maken. 1 base plaat van koper, en dan vinnen erop maken.
Maar hoe? Lassen? Of hoe wou je dat erop maken? Anders zou je uit 1 massief stuk koper moeten gaan slijpen en dat is minder easy :(. Ik ga zaterdag me geforce eruit halen en precies kijken hoe het zit met die andere gaten.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
hmm, moet zeggen dat mijn gts (v7700) maar 40 graden word , ook naar een 3 uurtjes hefig
3dmark 2001.. dus hmm zie het nut niet bij de mijne... Maar ja zon blorb is toch al bagger!.. weet je wel hoe die inelkaar zit, die plaat en die "finnen"zitten maar met 2 puntjes ala arctic adhesive troepje vast!!

Niet echt lekker.. stond ook wel eens een draadje hier geloof ik... volgens mij kun je beter een ouwe p1 koelblok kopen en die erop monteren.. ok is niet echt tweaks, maar werkt wel, en weet je ook dat het goed is...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1