Toon posts:

[BC3] amd atlon 600 mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 600 mzh slot A ik heb hem nou op 800mzh draaien kan dit hoger ?
Ik wel geexpirimenteerd maar krijg hem niet stabiel

Draai op 800mzh Multyp=8 corevoltage 1.9v
abit ka7 mobo l2 cach in
bios ingesteld op 2/5
dit draait super stabiel maar op andere freq. lukt me dit echt niet :'( wie helpt mij

Verwijderd

Ik vind dat een goede prestatie!

Mijn 600 loopt op 750, maar daarboven al niet meer stabiel. Ik kan dan ook niet m''n l2 cache instellen :(

Mijn tip is, zet de FSB nog at lager, de vcore nog iets hoger en de multiplier ook wat hoger. Eens kijken of dat wil.

Rob

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Een goeie tip voor je: stel je cache software matig in (MAthlon) dat kan ook, heb m''n Athlon 700 op 900 en de cache softwarematig op 2/5 gezet.
zoek maar ok www.tweak-files.com

Verwijderd

Jep op 2/5 en dan kan je mischien de 900 halen met betere koeling en iets hoger voltage.

Verwijderd

Ik heb mijn Athlon 650@953 draaien (zie ook sig :P), met de volgende (bios)settings:

Multiplier:
8.5
FSB:
112 Mhz
L2 Cache:
2/5
Core Voltage:
2.05 (standaard 1.60)
IO-voltage:
3.4 (standaard 3.3)
Die drive- en pullup-strength (ofzo):
allebei op 4

Wat voor cooler heb je erop? Ik heb zelf er een wrede cooler op (binnenkort ga ik ook nog die heattransferplate eraf halen, zodat me core direct tegen de heatsink zit), dus misschien dat je daardoor niet hoger komt.

Als ik jou was zou ik nog proberen het IO-voltage omhoog te krikken (ik kan niet verder dan 3.4, daarboven wordt ie instabiel). En die strength-blaat kan je nog hoger zetten.

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 12:42 schreef W-SurFeR het volgende:
Een goeie tip voor je: stel je cache software matig in (MAthlon) dat kan ook, heb m''n Athlon 700 op 900 en de cache softwarematig op 2/5 gezet.
Bedankt. Maar is er is niets wat ik nog niet heb geprobeerd :). Bij één stapje hoger (van 750 naar 800) start m''n ocmputer sowieso niet op en heeft een software matige oplossing als Mathlon weinig zin.

Rob

Verwijderd

Ik heb mijn Athlon600@800 met 1.85V (TD2). Mijn L2-cache staat op 2/5 (MAthlon) maar ik krijg hem met 1.9V@900 net niet stabiel. Windows werkt prima, maar games crashen.:(

Ik wil eigenlijk niet hoger dan 1.9V gaan. Dus draait ie nu op 8x100. Ik krijg mn FSB ook niet hoger. AOpen AK72 FSB=100/110/115. Ik ga dus met SoftFSB mn FSB naar 105 o.i.d. opkrikken. Iemand nog ideetjes om hoger te gaan, kan ik mn Vcore op 2.0V draaien? Mn temp is 29 (idle) en 33 (stressed), heeft 2.0V (default 1.6V) niet een ontzettend negatief effect op de levensduur? :?:?:?:?

Verwijderd

Ik heb nog niks gemerkt Imastar :).

Verwijderd

Thx 4 d nfo. Ik moet de 900 kunnen halen. Ik ga lekker mn voltage opschroeven >:)

Verwijderd

Hi Kcinimod,

Welke GFD gebruik je? Ik heb namelijk het idee dat mijn TD2 een deel van de stroom wegsnoept van mn Mobo. zie thread: gathering.tweakers.net/showtopic.php/133925

Verwijderd

Imastar, ik heb zelf een Freespeed Pro, werkt perfect. Heb voltage in het bios ingesteld op 2.05 (kan niet hoger >:)), maar in MotherBoard Monitor zegt ie 2.11v (en in bios ook btw). Wat hoger zelfs dus!

Toch balen als je TD2 wat van je voltage afsnoept...

Voor wat meer info over de Freespeed Pro kan je terecht op http://www.ninjamicros.com

Hij is trouwens nergens in Nederland te koop (niet dat ik weet tenminste), ik heb hem 3e hands gekocht :).

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:28

RKD

FF kort vraagje maar wat voor coolers gebruiken jullie en hebben jullie ook nog extra casefans erin zitten of niet ??

iRacing Profiel

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Jow..

Ik heb een athlon 700 met MSI K7-pro en een GFD 2

Nu heb ik de volgende settings geprobeerd:

7.5x110@1,85=go, niet echt stabiel
8.0x100@1,80=go, wel stabiel
8.0x103@1,85=go, wel stabiel
8.0x105@1,90=go, niet echt stabiel, ook niet met cache op 2/5
8.0x107@1,90=go, instabiel cache settings maken geen hol uit
8.5x90@1,80-2,00=no go (dus cache kan niet worden ingesteld)
8.5x100@1,8-2,00=no go (idem)

dus hij post al niet eens met een multiplier van 8,5, laat staan op 9 :(
Ik baal daar wel van, want ik kan nu maar max 150 mhz extra uit mijn cpu halen. Wat zonder GFD wel 100 Mhz was. Beetje nutteloze uitgave.

Enne, nog iets. Soft FSB ondersteund mijn mobo niet :(

Iemand nog adviezen voor deze radeloze tweaker ?

BTW: Temps zijn:
CPU: 23 graden met koe, 18 zonder koe
CASE: 20

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 01:03 schreef cheesys het volgende:
FF kort vraagje maar wat voor coolers gebruiken jullie en hebben jullie ook nog extra casefans erin zitten of niet ??
Ik heb er een Cool-It-Dude Dual Killer (FAKIL7X2B) van ComputerNerd USA, klinkt vaag, maar koelt als de nete :). Te koop bij CompTechWorld, meer info over de cooler kan je hier vinden.

En jawel, je kan wel zeggen dat ik er wat extra casefans in heb. 8 casefans, waarbij ik totaal kom op 14 fans in me kast (nog best dragelijk geluidsniveau hoor, geluidsisolatie roelt :)). Dit zorgt voor een lekker airflow in me kast. Mijn casetemp komt nooit hoger dan 2 graden boven de kamertemp.

Verwijderd

Topicstarter
niks lukt wie van jullie heeft een ka7 mobo van abit

Verwijderd

Ik heb een Abit KA7.

Heb je al eens geprobeerd om je L2 Cache Divider op 1/3 te zetten? Misschien heb je gewoon heel briek L2 cache geheugen.

Mijn L2 Cache kan nog aardig hoog, hij gaat stabiel t/m 412,5 mhz (standaard 325 mhz).

Verwijderd

mijne ook >:)

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 19:09 schreef RopStop het volgende:
Ik vind dat een goede prestatie!

Mijn 600 loopt op 750, maar daarboven al niet meer stabiel. Ik kan dan ook niet m''n l2 cache instellen :(

Mijn tip is, zet de FSB nog at lager, de vcore nog iets hoger en de multiplier ook wat hoger. Eens kijken of dat wil.

Rob
Oké, maar in hoeverre wordt je systeem hier sneller van? IMHO ben je meer gebaat bij een hoge FSB en een hoog geklokte cpu dan met een wat lagere FSB en een wat hogere CPU-snelheid. Je cpu wordt dan wel sneller, maar al je pci/agp-poorten draaien langzamer.

Misschien een idee''tje om eens te onderzoeken?? (Heb een PII, dus kan geen voltage mod. doen, anders had ik het zelf wel eens geprobeerd...)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je bent aan het overclocken. Resultaten daarvan verschillen per proc/mb (''your milage may vary'').

Gewoon proberen wat wel en wat niet werkt. Temperaturen in de gaten houden, eventueel zwaardere koeling monteren etc.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Bedankt. Maar is er is niets wat ik nog niet heb geprobeerd :). Bij één stapje hoger (van 750 naar 800) start m''n ocmputer sowieso niet op en heeft een software matige oplossing als Mathlon weinig zin.

Tuurlijk wel, Zet je L2 maar is uit in je bios, weet bijna zeker dat hij dan opstart, heel traag maar goed. Als je Mathlon instelt op 2.5 (600=1.2 als ik het goed heb) dan word je L2 weer aangezet door Mathlon en heb je weer snelheid.

• BC3 Victim
laat je voltage AUB op 1.85 max

ik heb in een experimentje deze 600 bak op 950 gehad.. me voltage stond gewoon op 1.85 cache op 2/5

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Hoe kan ik demijne het beste overclocken? wat moet ik ervoor kopen, wat moet ik ervoor doen?? ik weet alleen dat ik in mijn bios de fsb omhoog kan zetten tot 110dat haalt ie nog (is 663mhz) meer niet...
mijn systeem is: AMD Athlon 600mhz (SlotA)+ MSI (K7PRO) 6195, 256MB-RAM 133mhz+ Nvidia Riva TNT2 PRO.... ik d8 er eens aan om zo een goldfinger device te kopen (Tweaking Device 2 (TD 2), bij www.oc-shop.nl daar kan ik de multiplier mee unlocken, wie wil mij hierbij helpen met tips geven ofzow?? ;(

Verwijderd

Mijn advies. Koop een TD2 van Innovatek bij CompTechworld uit Naarden. Duurt maximaal 1 week en is dus sneller dan GFDs uit de VS.

• BC3 Victim
ik heb eens naar zo''n bedrijfje gemaild en ze zeggen dat ik minimaal 50mhz meer wel haal, maar daar vind ik die 70,- weer teveel voor 8-)

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 12:42 schreef W-SurFeR het volgende:
Je bedoelt waarschijnlijk www.tweakfiles.com, die andere link is nl. dood. Als je die veranderingen toepast zoals jij ze beschrijft, kan dat zo maar of moet je dan met andere koelingen enzo gaan werken?

• BC3 Victim
bbvidz, hoe kom je aan zo''n lage 3dmark score? (2000) mijne is 5600 precies :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een finger device td2 maar klopt het dat ik dan met mijn ka7 mobo niet de fbs kan opschroeven namelijk als ik da doe geeft ie gelijk al een foutmelding met de het opstaten processor not usable snap er dus niks van

• BC3 Victim
Op zondag 08 april 2001 15:53 schreef EmpHatic het volgende:
bbvidz, hoe kom je aan zo''n lage 3dmark score? (2000) mijne is 5600 precies :9
nou beste kerel, omdat jij een duron @999 draait, en ik een Athlon 600, dat scheelt, voor een 600 heb ik hier zeeer mooie scores!

• BC3 Victim
check http://www.sysid.subnet.dk/ om je CPU te checken en je L2 Cache software matig te veranderen

Pagina: 1