Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
waarom heb je dan alleemaal pc 100 geheugen erin ? lijkt mij erg onzinnig, en dat het op 133 mhz loopt is puur geluk want het meeste geheugen kna da al niet aan.
dus verder overklokken zal niet echt lukken
dus verder overklokken zal niet echt lukken
Ik heb de search gebruikt, maar ik krijg 60 pagina''s vol troep die ik voor het overgrote deel niet nodig heb. Ik weet dat sommige mensen het erg leuk vinden meteen bij een topic die ze ergens eerder in een of andere smaak gezien hebben om slotjes gaaf schreeuwen, maar dit is een beetje flauw
Idd, groot gelijk. Als zij het onderwerp overbodig vinden, negeren ze het maar lekker. Ik erger me dood aan het feit dat de meeste mensen hier nog maar twee woorden kennen nl. "slotje" en "search". Ik zoek ook al een tijdje een manier om m''n PIII 667 te overclocken. Ik vind dat dit systeem relatief weinig aan bod komt. Zelf heb ik ook nog een 667 staan, niet overclocked dus. Nog erger is dat mijn moederbord geen jumpers heeft, dus zal het softwarematig moeten. Weet iemand misschien nog een proggie hiervoor die niet te ingewikkeld maar functioneel is?Ik weet dat sommige mensen het erg leuk vinden meteen bij een topic die ze ergens eerder in een of andere smaak gezien hebben om slotjes gaaf schreeuwen, maar dit is een beetje flauw
Oh... ik heb trouwens 256mb (pc133) Kingston, waarom onze topicstarter 100mhz geheugen heeft vind ik een beetje raar, weet je het zeker?
Lightning_crew
Wat voor chipset heb je? Sommige chipsets kunnen namelijk de fsb op 133 laten lopen met het geheugen op 100.
Dat kan ik, deed het eerst ook (tis een asus cuv4x-m, kale versie met maar 2 pci-sloten).Op donderdag 05 april 2001 11:30 schreef White Feather het volgende:
Wat voor chipset heb je? Sommige chipsets kunnen namelijk de fsb op 133 laten lopen met het geheugen op 100.
Maar ik had die 100 op 133 gezet omdat ik wat meer zware proggies ging draaien (ps, 3dsmax, pro/e) Als ik dat nu trug zet, haal ik mog maar 150*3/4=112,5.. dat zou lullig zijn, maar als m''n geheugen daardoor langer leeft
Maar nu wilde ik dus ook weten of het waar is dat je geen andere multiplier in kan stellen bij een p3, dan zit ik namelijk vast aan een 133, 140 of 150 MHz fsb..
Dat zat er nou eenmaal in, dat heb je bij mediamarkt (ik was nog een volledige newbie toen ik dat ding kochtOp donderdag 05 april 2001 11:24 schreef _soh het volgende:
Oh... ik heb trouwens 256mb (pc133) Kingston, waarom onze topicstarter 100mhz geheugen heeft vind ik een beetje raar, weet je het zeker?
Als je daar in slaagt, ben je direkt de held van de overklokkersgemeenschap. Intel heeft die namelijk hardwarematig gelockt. Niet rond te geraken dusOp donderdag 05 april 2001 13:09 schreef Tarin het volgende:
Iemand een antwoord over de multiplier-lock? Anders ga ik vanmiddag klooien
En je moet eventueel ook nog een beetje klooien met de spanning van de core.
Een licht instabiel systeem kun je soms helemaal stabiel krijgen door een kleine verhoging van de Vcore. Waarschijnlijk zal dat in jouw geval niet nodig zijn omdat je vrij weinig overklokt, maar je weet maar nooit......
Een licht instabiel systeem kun je soms helemaal stabiel krijgen door een kleine verhoging van de Vcore. Waarschijnlijk zal dat in jouw geval niet nodig zijn omdat je vrij weinig overklokt, maar je weet maar nooit......
sigloos
Verwijderd
de 3/4 devider is bij mij juist 4/3 !!! zo doende loopt mijn geheugen nu op 120 ipv 90... dus waarchinlijk zul je 3/2 moeten gebruiken....
Verwijderd
Nu deze topic er toch staat kan ik het net zo goed ook ff vragen.:)
Kan ik mijn P 667 overklokken?
Heb 320 mb no-name 133 Mhz ram
Asus p3v4x mobo
Kan ik mijn P 667 overklokken?
Heb 320 mb no-name 133 Mhz ram
Asus p3v4x mobo
Nou, ik ga dat ding dus op 150*5=750 zetten, m''n geheugen komt dan op (3/4)*150=112,5 ipv 100 (het overleefde de 133, dus dat zal wel goed zitten
)
Ik kom op mijn mobo niet hoger dan een 150MHz fsb, dus hoger dan 750 kom ik niet
.
133 mhz geheugen zou in principe wel op 150 mhz kunnen, maar ik zou het eerst met dat 64mb-reepje alleen proberen (heb ik ook gedaan, had geen zin om in een keer 320mb te verneuken
).
Succes
.
Ik kom op mijn mobo niet hoger dan een 150MHz fsb, dus hoger dan 750 kom ik niet
133 mhz geheugen zou in principe wel op 150 mhz kunnen, maar ik zou het eerst met dat 64mb-reepje alleen proberen (heb ik ook gedaan, had geen zin om in een keer 320mb te verneuken
Succes
OK, nou heb ik wat jumpertjes op m''n mobo verzet zodat ik niet die dipswitches hoef te verzetten maar gewoon in het bios kan gaan klooien. Ik heb wat met fsb-snelheden en voltages zitten spelen, maar ik krijg hem voorlopig niet stabiel op een fsb-snelheid hoger dan 140 (da''s dus 700 mhz, beetje weinig vond ik). Op 146 (730 mhz) startte hij wel op (core op 1,85 V), maar hij hangt bij het draaien van 3dmark 2001 (dat zou die wel moeten kunnen). De core voltage gaat tot 1.95 V, maar ik weet niet of ik dat aandurf (ik heb niet echt geld een nuwe cpu te kopen..).
Hij staat nu op 1,70 V, stabiel op 49 graden celcius cpu temp. Kan ik nog verder of kan ik beter stoppen?
Hij staat nu op 1,70 V, stabiel op 49 graden celcius cpu temp. Kan ik nog verder of kan ik beter stoppen?
49 graden? Dat is echt niet zoveel hoor. Ik weet dat de AMD''s tot ongeveer 60-65 graden kunnen, maar hoor regelmatig dat de intels verder kunnen al zou ik die 60 graden voor de veiligheid toch maar in acht houden.Hij staat nu op 1,70 V, stabiel op 49 graden celcius cpu temp. Kan ik nog verder of kan ik beter stoppen?
Lightning_crew
1.95Volt is aan de hoge kant hoor, je kan het proberen. Koeling gaat dan wel een grotere rol spelen.
Die-hard Brexiteer
Pagina: 1