Ik heb er een !
Net op m''n fietsje gestapt en richting Alexanderium gefietst door het Kralingse bos (Rotterdam). Aan de hoofdweg barst het van de autosloperijen, dus daar even langs gegaan. De eerste 3 waar ik het vroeg reageerden nogal nors.. (hummm hebbewenie) Tot ik bij "de Populier" kwam (waar ik m''n Schaap 900 heb gekocht en weer heb teruggebracht na 6000 Km plezier

) Daar lag-ie, niet eens smerig of zo, op mij te wachten. Kostte 25 piek! met een paar kleine beschadigingen. Het merk is "Faessa" en hij is 20 * 15 CM, de roostertjes (heel veel, ik schat zo 400) zijn 4 CM diep. Daar doorheen lopen 8 meanders. Bovenop 2 aansluitingen, waar m''n aquariumslangen PRECIES klemvast in passen

, prima dus ! Hij is alleen niet van koper...maar als ik het zo zie dan maakt het achteraf niet zoveel uit denk ik. Ik nog even vragen (voor alle behulpzame GoT-ters) uit welk merk auto hij kwam.. maar dat wist-ie niet. Ik hem uitleggen over een CPU dat ie koud moet zijn om hem harder te zetten, vond-ie wel leuk.. Hij zei ook dat koper tegenwoordig niet meer wordt toegepast. Alleen oudere Opels hadden het volgens hem. Maargoed, thuis aangekomen heb ik ''m effe op de kraan aangesloten (Thx voor de tip IDX) met een stukje fietsband + tywraps. Kraan aan: kwam een beetje blauwe rotzooi uit, maar leek schoon te zijn, effe slang overgeplugd zodat het water de andere kant op stroomt.. nog wat zooi er uit, maar nu issie schoon. Nog effe getest met de hete kraan (kan je normaal niet je handen onder houden , boiler) en het water uit de radiator was handwarm.. Dit is dus een goed ding ! Ik ga hem vandaag nog tussen m''n pomp en CPU zetten met wat fans erop.
Voor degenen die hetzelfde willen doen : je moet een beetje geluk hebben, want het schijnt dat je zo''n radiator niet makkelijk uit een auto krijgt. Bij sommige auto''s moet het hele dashboard eraf om erbij te komen. Van te voren bellen met een sloperij en effe vragen of ze het los hebben is het beste.
Al met al heb ik er een goed gevoel over.. ik denk dat het wel effectief is. Misschien ga ik hem in m''n kast inbouwen, maar hij is vrij groot dus dat zal niet makkelijk worden.
Herman, je hebt gelijk gehad. Een radiator die voor het blok zit is veeels te groot. Heeft geen zin.
Jullie horen wel wat de resultaten zijn !
Greetz,
<font color="#df040f">* FreeRider</font>