De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Je kan epoxy halen bij de bouwmodel zaak, dan krijg je er mooi laagje omheen. En verder gewoon uitprinten op stikkers.
Zorg wel voor epoxy, welke de goede viscositeit heeft, en welke niet vergeelt. dit zijn er maar bar weinig. Je kan in een hobbyzaak eens zoeken naar heldere giethars, maar pas op! De meeste giethars is polyester, je moet epoxy hebben. Is herkenbaar aan een ander luchtje (niet bijzonder stinkend) en de mengverhouding:
Bij polyester kan 1-4% verharder (meer=sneller, 2% geeft optimale sterkte)
Bij epoxy liggen de verhoudingen tussen 100:100 (1:1) en ongeveer 100:14 (7:1)
Deze verhouding kan je niet veranderen. Meer is niet sneller, maar wel veel minder sterk, of het hard helemaal niet uit....
Het enige nadeel van giethars is, dat het hard wordt, en niet echt flexibel blijft. Het blijft wel mooi transparant.
Op de composietenbeurs in Parijs heb ik wat monstertjes gezien van een hars van resoltech (www.resoltech.com) welke _zeer_ geschikt was voor dit doel. Hiermee werden foto''s etc behandeld. Zag er sjiek uit. Weet alleen het artikelnummer niet meer, maar dat is te vragen. dacht dat hij het voor me op zijn kaartje had geschreven, maar dat bleek niet zo. (wel andere types, maar voor dit werk niet interessant)
Dan wordt het ook vrij simpel om die dingen te maken: Neem een sticker, print er de gewenste afbeelding op, knip uit, en stort er een paar druppels epoxy op. Als de viscositeit en de oppervlaktespanning goed is, dan loopt de epoxy tot de rand, en er niet overheen. Dan heb je zo''n mooie "dome shaped" casebadge.
Wil je dan verder gaan, dan kan je experimenteren met de ondergrond. 3D, chroom etc.
Bij polyester kan 1-4% verharder (meer=sneller, 2% geeft optimale sterkte)
Bij epoxy liggen de verhoudingen tussen 100:100 (1:1) en ongeveer 100:14 (7:1)
Deze verhouding kan je niet veranderen. Meer is niet sneller, maar wel veel minder sterk, of het hard helemaal niet uit....
Het enige nadeel van giethars is, dat het hard wordt, en niet echt flexibel blijft. Het blijft wel mooi transparant.
Op de composietenbeurs in Parijs heb ik wat monstertjes gezien van een hars van resoltech (www.resoltech.com) welke _zeer_ geschikt was voor dit doel. Hiermee werden foto''s etc behandeld. Zag er sjiek uit. Weet alleen het artikelnummer niet meer, maar dat is te vragen. dacht dat hij het voor me op zijn kaartje had geschreven, maar dat bleek niet zo. (wel andere types, maar voor dit werk niet interessant)
Dan wordt het ook vrij simpel om die dingen te maken: Neem een sticker, print er de gewenste afbeelding op, knip uit, en stort er een paar druppels epoxy op. Als de viscositeit en de oppervlaktespanning goed is, dan loopt de epoxy tot de rand, en er niet overheen. Dan heb je zo''n mooie "dome shaped" casebadge.
Wil je dan verder gaan, dan kan je experimenteren met de ondergrond. 3D, chroom etc.
Dat topic is niet meer te vinden in de search! Wat erin stond was om zelf een plaatje te maken en die in de grootte van een casebadge uit te printen. vervolgens kan je stuk plexiglas uitsnijden en die boven een aansteker houden (zo''n centimeter of 20 a 25 => alleen om hem warm te maken). dan kun je dat stukkie plexiglas over een grote knikker of iets anders wat bol is "krom" duwen zodat je een bolling erin krijgt. dan kan je het stukkie bol plexi op je uitgeprinte logootje plakken en die op je case hangen!Op donderdag 05 april 2001 08:56 schreef Hitpoint het volgende:
Volgens mij is hier al eens een topic over geweest. Use the search
Veel suc6.
Ah, nou bedankt
maar is het niet mogelijk die dingen bij een bedrijfje te laten drukken ofzo?
het moet namelijk wel even goed gebeuren.
Er was wel zo;''n bedrijfje in engeland, maar die waren toch weer aardig duur.
mvg
Joost
maar is het niet mogelijk die dingen bij een bedrijfje te laten drukken ofzo?
het moet namelijk wel even goed gebeuren.
Er was wel zo;''n bedrijfje in engeland, maar die waren toch weer aardig duur.
mvg
Joost
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Het is wel mogelijk om ze te laten maken. Kijk maar eens bij Scotgold. Je kunt ze naar eigen ontwerp laten maken en vanaf 10 stuks dacht ik, of bedoelde je die. Is wel aan de dure kant, maar ja, als je het er voor over hebt... Ik denk niet dat het echt goedkoop kan.
Hmmmz, ik heb ze voor de DPC laten maken dus....
Ik heb ze bij eend rukker in Eindhoven besteld, maar daar heb je wel een KvK nummer voor nodig.
Verder had ik ook nog keuze uit "De Stickerkoning" (www.stickerkoning.nl), maar deze waren iets minder mooi en iets duurder. (Ze gaven geen korting
)
Maar als je er wat minder wil laten maken is dat wel een oplossing...
Als je vragen hebt, kun je altijd melen naar: rietveld@b-rietveld.tmfweb.nl
Mzla
B-Force
Ik heb ze bij eend rukker in Eindhoven besteld, maar daar heb je wel een KvK nummer voor nodig.
Verder had ik ook nog keuze uit "De Stickerkoning" (www.stickerkoning.nl), maar deze waren iets minder mooi en iets duurder. (Ze gaven geen korting
Maar als je er wat minder wil laten maken is dat wel een oplossing...
Als je vragen hebt, kun je altijd melen naar: rietveld@b-rietveld.tmfweb.nl
Mzla
B-Force
Verwijderd
Hmmm, je zou toch vermoeden dat ze daar wat anders uitvoerenOp donderdag 05 april 2001 16:12 schreef B-Force het volgende:
....Ik heb ze bij eend rukker in Eindhoven....
Anyway: het klinkt als wel redelijk wat werk als je met die epoxy enzo aan het werk gaat. Aan wat voor prijs moet ik denken, voor zo'n potje? Ik ben nieuw hier en helemaal nat achter mijn oren wat tweaken betreft. Ik heb zelf mijn (nog niet operationele) nieuwe kast gespoten met "spuitverf" en dat heeft me maar 7.5 harde nederlandse florijnen gekost. Nu las ik hier ergens in een ander topic dat je voor je case speciale verf kan kopen die tussen de 50 en de 70 piek in zou zitten. 's Wel ff een verschilletje zou'k zeggen.
Verwijderd
Nou, welkom 2 the club zou ik zeggen
Als modje ga ik je er nog even preventief op wijzen dat je natuurlijk even de FAQ's moet lezen
Tsja, wat kost zo'n potje epoxy? Ik heb ooit giethars gekocht om wat elektronica in te gieten, en dat kostte me dik 80 piek. Dat was wel een hoeveelheid waar je minstens 100 casebadges van kunt maken.
Als modje ga ik je er nog even preventief op wijzen dat je natuurlijk even de FAQ's moet lezen
Tsja, wat kost zo'n potje epoxy? Ik heb ooit giethars gekocht om wat elektronica in te gieten, en dat kostte me dik 80 piek. Dat was wel een hoeveelheid waar je minstens 100 casebadges van kunt maken.
Verwijderd
Mail me op kingofswingfan@hotmail.com want ik heb nog 10 transparante doming stickers liggen van een vorige inkoopactie. Zie ook topic:
[topic=450994/1/25]
[topic=450994/1/25]
Pagina: 1