Toon posts:

[BC3] overclocken advies nodig!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 200mhz (niet lachen =P) en ik wil hem overclocken want dit schiet niet op (geen geld voor een nieuwe arme student ;( )

met welk programma kan ik dat het best en wat voor programma moet ik hebben om de temperatuur van mijn cpu te meten...
??

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 05 april 2001 00:12 schreef Count het volgende:
Ik heb een 200mhz (niet lachen =P) en ik wil hem overclocken want dit schiet niet op (geen geld voor een nieuwe arme student ;( )

met welk programma kan ik dat het best en wat voor programma moet ik hebben om de temperatuur van mijn cpu te meten...
??
Met welk programma? Liefst gewoon lekker met jumpers aan het stoeien gaan... het is mij duidelijk geworden dat die overkloksoftware niet echt betrouwbaar is.....

edit:

Wat betreft die temperatuur... je mobo moet het wel ondersteunen (dus een sensor onboard hebben of MINIMAAL een aansluiting voor een tempsensor....)

Voor overklokken geldt: Bezint eer ge begint.... Als je nog niet weet waar de klepel hangt, ga de klok dan niet luiden.... naja.. you get the picture...

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:19

E-Vix

Nu met sneeuw!

Programma''s om je processor over te clocken bestaan niet. In zo verre... ze bestaan wel, maar ze werken geen van alle omdat je een processor niet softwarematig kunt overclocken. Het enige wat je softwarematig zou kunnen doen is je bios setting van je fsb veranderen, maar dat moet je mobo wel ondersteunen.

Software voor je temp? Motherboard Monitor 5 is een van de beste daarvoor, en het is nog gratis ook.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
reken er maar op dan mbm5 nutteloos is, toendertijd was system monitoring niet echt standaard... TX was de eerste die dat ondersteunde geloof ik (?)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Indeed... ik heb hier nog een Asus TX97-x mobo (is m''n servertje....).... dat de eerste pc die ik heb met temperatuurmeting...