Toon posts:

[BC3] Hoger klokken dan de maximum van detonator drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel is mijn Asus v7100 mx geklokt op 220 core en 210 mem en mijn pc loopt stabiel. Nu wil ik nog hoger gaan overklokken maar de drivers 7.58 staat dat niet toe. Ik heb ook al nvMax tool geprobeerd maar dat tool kan ik ook al niet hoger (hij verspringt nl. automatisch naar de drivers maximums).

Iemand anders met een tool?

Btw ik haal met die setting 3dmarks2000 4902 op 1024x768 16bits met mijn 700Mhz Athlon. Is dit nou een respectabele prestatie?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
check mijn stats bij mijn sig.. 4900 is behoorlijk hoor.. ik haal 5572 (:))
ik heb mijn geforce ook op 220/210 staan maar ik waarschuw je heb je je kast nu open?
voel maar eens... ik heb er een coolermaster opgeschroefd das veel beter. en heb je hem al wel eens een 5 uur aan laten staan? moet je ook eens proberen als je dan een 3d spel gaat spelen en "confetti" krijgt moet je hem ook wat lager zetten...

puik kaartje he die asus? ik heb hem ook >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ohja ... ik zou ook wel wat hoger willen dus als je nou response krijgt kan je me dan plz mailen? maarten_vd_wiel@hotmail.com
thnx man

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc draait nu al 4 uur standby en ik heb hem 1 uur gestressed met 3dmarks. Daarna ben ik 1 uurtje black&white wezen gamen. Maar ik heb tot nu toe geen vreemde visuele artifacts gezien.
Verder heb ik die mxje niet gemod en heeft dus gewoon de standaard heatsink. Ik heb wel een pcicard fan ernaast geplaatst.
Dus als ik zo lees wordt die asusje volgens jou wel erg heet en is dus niet verstandig om nog hoger te klokken :)

• BC3 Victim
Ja nou hoger kan altijd maar dan raad ik je aan goed te koelen! Hoger kan ALTIJD >:)
hehe maar al die mensen met 3d prophets die zogenaamd beter zouden zijn zijn wel beduveld. asus blijkt dus beter te zijn voor het overklokken (vriend van me heeft een 3d prophet en kan niet hoger dan 201/190).
maar ik hoop dat er nog iemand ander dan wij tweeen op dit topic reageert want ik wil hoger :) (kan namelijk altijd zie boven)

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:48
Op woensdag 04 april 2001 22:19 schreef Angel het volgende:
Momenteel is mijn Asus v7100 mx geklokt op 220 core en 210 mem en mijn pc loopt stabiel. Nu wil ik nog hoger gaan overklokken maar de drivers 7.58 staat dat niet toe. Ik heb ook al nvMax tool geprobeerd maar dat tool kan ik ook al niet hoger (hij verspringt nl. automatisch naar de drivers maximums).

Iemand anders met een tool?
Check Coolbits:
This registration entry allows you to overclock NVIDIA based video cards with the 5xx/6xx beta or reference drivers.
http://www.the-ctrl-alt-del.com/utilities/coolbits.reg

Greetz,
Overspeed

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• BC3 Victim
Die hebben we al geinstalleerd maar die gaat niet ver genoeg onze kaarten kunnen het nog makkelijk aan! we zoeken juist iets nog extremers. thnx anyway hoor

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

gebruik GTU
kan je instellen wat je wil.

succes
*D*D*D

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

aargh niet lullen over Hercules.......mijn Herc loopt ook op 220/210 zonder artifacts.......en het is er nog wel een met 7ns geheugen!:Dde mijne blijft trouwens stabiel tot 229/216 maar dan houdt het op.....ik heb er overigens een 92*92 fan ondergehangen.....dat kost me wel 2 pci''s maar dat heb ik er wel voor over!btw mijn 3dmark 2000 in 1024*768@16 met mijn stofzuiger is 4403.

• Jake Blues
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op woensdag 04 april 2001 23:23 schreef EmpHatic het volgende:
Die hebben we al geinstalleerd maar die gaat niet ver genoeg onze kaarten kunnen het nog makkelijk aan! we zoeken juist iets nog extremers. thnx anyway hoor
Op http://www.nvmax.com/ staat een opgefokte CoolBits onder de naam ''CoolBits Extreme''. Daar schijn je flink wat meer mee door te kunnen klokken.

Burn baby, burn :Y)

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
het is heel makkelijk:
nadat je cootbits erop hebt gezet
Hit the start button, go to run and type in this:

rundll32 nvqtwk.dll,NvHWCtl

Just copy and paste it. This will raise your current clock settings for coolbits.
Nu wil m''n MX op 275/250 (NOT!!!!)

• Jake Blues
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op vrijdag 06 april 2001 12:37 schreef DeeJayV het volgende:
het is heel makkelijk:
nadat je cootbits erop hebt gezet
[..]

Hit the start button, go to run and type in this:
rundll32 nvqtwk.dll,NvHWCtl

Just copy and paste it. This will raise your current clock settings for coolbits.
Volgens mij is dat wat die ''Extreme'' doet via een reg-edit...

Verwijderd

Ik heb ook een Asus 7100 op 210/200 lopen volgens de Detonator drivers.
Mijn Athlon loopt op 111*9= 999 MHz. De pci en agp bus gaat dan ook in tempo met de FSB mee omhoog.
Is het nu zo dat omdat de FSB 11% hoger loopt ook de Core en Mem van mijn 7100 11% hoger loopt dan aangegeven in de driver?

Dan zou die ipv op 210 MHz op 233 MHz lopen :9
Pagina: 1