Toon posts:

[BC3] Duron 800@900 niet hoger?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een moederbord + duron gekocht :

msi pro 2a
duron 800
superorb

hoe kan dit nou? Mijn proc haalt niet meer dan 9X100 als ik hoger doe loopt ie vast of krijg je vreemde piepjes. (ik clock pas voor het eerst over) onder search kon ik zo snel niet wat vinden.

Verwijderd

Heb je de L1 bruggies wel verbonden?

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 20:57 schreef drLiter het volgende:
Heb je de L1 bruggies wel verbonden?
KUCH 9*100 duron 800 zou ie unlocked hebben euhm!! JAAAAA!! Maar eum verhoog Core voltage eens ofzo mmaar boven 900 gaat niet wat probeer je dan 10*100 doe anders eens 9*110 of 8*120 of zelfs 6.5*133 of 7*133

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn core op defauld staan

hoe hoog moet ik hem zetten dan?
10x100 doet hij ook niet

Verwijderd

ja zet hem eens op 9*105
anders op 8*118 = +-950
of zelfs 7*133 of 7.5*133 maar begin eerst laag maar met hogere FBS ipv hoiger multiplier op 10 weet ik nie of een Duron dat trekt

Verwijderd

Oh ja zeeg wat is je temp van PC die moet zeker onder 50° zijn anders denk ik dat je niet hoog kunt OC''en weet de tmeps niet juist maar moeten niet TE hoog zijn!!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu op 9X102 (vind ik nog te laag)
maar de temp is nu 33graden

Verwijderd

Oki Temp is oke!!
maar prober eens 9*115 maar op 10*xxx ging ie niet of waar stopte hij met werken?

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
misschien kan deze core wel niet sneller ofzo ?? er is wel eens iets geweest op t.net over die codes die erop staan en de overklokbaarheid daarvan :)

Verwijderd

Topicstarter
hij ging piepen op10X100

Verwijderd

ja dat klopt maar hij moet toch wel denk ik de 1ghz kunne halen
maar wat errors zegt ie en wanneer?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal effe probreren

Verwijderd

Topicstarter
op 9,5 X100 liep hij bij het opstarten vast

Verwijderd

hmm piepen raar weet ik niks van hehe euhm wee tje wat er op je CORE staat anders zoeken we dat eens op op site hoe hoog ie kan?!?
en euhm ja anders met multiplier 9 en hoge FBS haal je ook wat he!

Verwijderd

Voltage op 1.85V zetten en L7 bruggetjes verbinden zodat ie bij het opstarten ook 1.85V is en niet een paar seconden 1.60V (standaard)

als dat niet helpt heb je pech gehad en heb je een brakke duron 800,

Verwijderd

http://www.athlonoc.com/stepping1.htm
hier vind je alles over dat van die CORES die codes!

Verwijderd

ah eindelijk een kenner in actie voila dat dus es proberen die L7 bruggen en core op 1.85V

Verwijderd

Je hebt een MSI. Heb je dan als de L7 tweak gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
hij loopt nu op 8X118 maar hij zegt in windows dat hij geen toegang tot het systeem register heeft en moet nu mijn pc opnieuw opstarten. heeft dat er mee te maken?

Verwijderd

ja waarschijnlijk wel maar doe dat eens van je CORE voltage naar 1.85 en de L7 bruggen

Verwijderd

Topicstarter
zitten die l7 bruggen aast de l1 bruggen>??

Verwijderd

Geen idee iemand wel of es zoeke via search

Verwijderd

Topicstarter
de l7 bruggen zitten onder mijn garantie plakkertje die wil ik liever niet weghalen

Verwijderd

ah das kut
ja dan weet ik het ook niet meer
ja porberen zo hoog mogelijk mhz per mhz oftewel gewoon balen dat je een slechte CORE hebt wat zijn je codes die erop staan?

Verwijderd

Stickertje verwijderen!!!!!!

anders L1 opnieuw kleuren

Bij mij zat het stickertje over de L1 bruggetjes... gewoon weggehaald en gekleurd. Anders had ik niet eens kunnen overklokken..

Verwijderd

Topicstarter
als ik het stikkertje weghaal ben ik er dan zeker va ndat hij het doet?

mijn bios kan ik niet verder dan 1,80 gezetten is dat omdat l7 nog niet is ingekleurd?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Kan je het stickertje niet heel voorzichtig eraf halen en op een kaal stukje van je Duron doen. Zo heb je toch nog garantie en je kan je voltage wat verhogen...

Verwijderd

ja zet dan op 1.80 maar die L7 zorgt ervoor als ik het begrijp voordat in je begin niet op 1.60 start maar op wat je hem zet denk ik. (some confirm me)

Verwijderd

Topicstarter
hij word toch niet te warm? waarom loopt hij dan vast?

Verwijderd

Als ie vast blijft lopen ook als je de L7 bruggetjes hebt gekleurd denk ik dat je niet een al te goed overklokbare 800 hebt

Verwijderd

Bios updaten je moet 1.85V kunnen halen met dat bord

Verwijderd

Ja door lage voltage krijgt die weiniger stroom en dergelijke daarom gaat ie niet hoger is nu eenmaal zo gewoon hogere voltage en het lukkt dan wel hoop ik!!

Verwijderd

Hoger voltage biedt meer stabiliteit maar levert ook meer warmte op.

1.85 V. moet wel te doen zijn ook qua koeling. Het nadeel van Msi bordjes is dat ze altijd bij het "posten" standaard op 1.6 lopen als de L7 niet zijn gekleurd. Ik heb een Abit en die heeft dat niet, net zoals de Asus dus wil je zekerheid dat ie ook bij het posten 1.85V stroom geeft moet je de L7''s inkleuren.

Verwijderd

Topicstarter
ALEMAAL BEDANKT HIJ LOOPT NU OP 1.8volt met 8X125 dus 1 ghz BEDANKT

Verwijderd

Topicstarter
zonder dat ik de L7 heb ingekeurd

Verwijderd

Beterz...je hoeft ook niet altijd de L7''s in te kleuren maar soms wil het helpen, maar je hebt al een goede snelheid bereikt!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58
Op woensdag 04 april 2001 21:23 schreef matrixx het volgende:
de l7 bruggen zitten onder mijn garantie plakkertje die wil ik liever niet weghalen
Die garantie ben je toch al kwijt |:(
Pagina: 1