[BC3] Fans zwaar overprijsd!

Pagina: 1
Acties:

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 07:28
Bij online shops zijn ze idd wel wat overprijsd, maar let er ook ff op om welk model het gaat, Sunon heeft van elk formaat wel 30 verschillende dus je moet ook weer niet te snel oordelen...

Verwijderd

Laatst vroeg ik in een electrozaak, die niet echt bekend staat om zijn lage prijzen, of ze toevallig 80 of 120 mm fans hadden.

Die hadden ze dus.. van Sunon
80mm fl. 15,-
120mm fl. 25,-

Scheelt hoop geld met sommige online shops !

Lijkt wel of ze op t moment van de tweak (mag toch wel zeggen) rage gebruik maken door alles te overprijzen..

(en straks wordt alles nog duurder door mooie afronding Euro :( )

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:49
Bij Conrad hebben ze bij de restposten vaak behoorlijk goede fans voor 5-10 piek.
Laatst 2 Delta MP 120mm gekocht voor 5.50/stuk, en 1 Delta HP 40mm voor 6 piek.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• -MAD-
  • Laatst online: 17-05 07:28
waar kan je die restposten eigenlijk vinden ??

Verwijderd

Ja, zou ik ook wel eens willen weten..

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:49
Ik weet het niet precies, maar een vriend van me ontvangt eens per 3 maanden ofzo een boekje van Conrad met die restposten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op woensdag 04 april 2001 20:45 schreef FatalError het volgende:
Ik weet het niet precies, maar een vriend van me ontvangt eens per 3 maanden ofzo een boekje van Conrad met die restposten.
yepp, ff in hun restposten foldertje kijken of ff langsgaan (alleen als je in de beeurt zit want het is niet echt de moeite waard)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

vind hier net zoiets:

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/index.cgi?PP_EV[SEARCHINIT]=1&PP_PAR[SEARCHTEXT]=Restpartijen

Verwijderd

Is inderdaad niet veel nee.

Verwijderd

Maar dan blijf je nog steeds met de verzend kosten zitten. En ik weet zo niet bij welk bedrag je deze niet hoeft te betalen...

• Artcore
  • Niet online
Ik heb toevallig vanmiddag een hele stille Kaimei fan uit een oude voeding gehaald, bij de ''pc winkel op de hoek.''

Heeft me 5 piek gekost, waarvoor ik normaal denk ik 40 piek voor had moeten neerleggen.

Verwijderd

Is wel maar 60mm,..

Ik heb bij mij in huis, in bergingen ook 4 tal pc''s (386 en lager) gevonden waar nog fan-voedingen in zaten.... nu niet meer :)

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 22:23 schreef Artcore_Trooper het volgende:
......
Waarom deed je dat trouwus zondag bij Montoya?

Verwijderd

Ik denk dat die ''niet zo goedkope'' electro zaak je fans zonder kogellager heeft verkocht. Die zijn lekker goedkoop ja. Ongeveer de helft.

En de hoge snelheid fans die dus meer koelen, zijn ook nog eens 50% oid duurder.

Lees maar eens wat typenummers aan ons voor.
Bij hun is het typenummer ongeveer als volgend voorbeeld :
KD1208PTS1-x

KD1208PT staat voor :
12voltDC,80mm,Plastic,25mm dik

Daarna staat een S of een B. S= voor sleeve, dus geen kogellager, B=ballbearing dus kogellager. (Wat daarna komt is een sub type nummer)

http://www.sunon.com.tw/index_en.htm

• Artcore
  • Niet online
Op woensdag 04 april 2001 22:27 schreef DrJ het volgende:

[..]

Waarom deed je dat trouwus zondag bij Montoya?
Ja sorry, ik vind het zelf ook irritant. Maarja die Montoya remde te vroeg en ik kon hem niet meer ontwijken, zo kwam het.

• Demo
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op woensdag 04 april 2001 20:03 schreef -MAD- het volgende:
Bij online shops zijn ze idd wel wat overprijsd, maar let er ook ff op om welk model het gaat, Sunon heeft van elk formaat wel 30 verschillende dus je moet ook weer niet te snel oordelen...
Klopt... meestal zijn die dingen bij de "Elektrozaak Op De Hoek®" sleeve bearing, terwijl bijv. Nedcool ball bearing verkoopt...

>Artcore_trooper: Citroen BX suckt idd... vette site is da!>:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1