Toon posts:

[BC3] 1 st casemod 19" doen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, iedereen zegt hier dat ik het nu toch echt volledig kwijt ben maar eeuh,
ik heb hier een 19" bak waar een Gigabyte ga-7zxr inligt. In die bak kunnen slechts 3x 51/4 en 1x 31/2 horizontaal !

Welke aap dat uitgedacht heeft weet ik niet want als ik de meetlat erlang houd passen er vertikaal; dus op een rijtje 9x 51/4 in...... en dan zit er vanaf de voorkant nog ruim 2cm tussen de achterkant van de 51/4 devices en het mobo.

Sinds vanochtend loop ik met het serieuze plannen om de slijptol in het idioote drive- en coolerrackje dat in de voorkant gelast zit te zetten en de hele shit naar eigeninzicht als volgt in te delen;

Ascii art:
<pre>
|---------------------| <-- achterkant kast
|.|.|.......[Athlon]|P|
|.|.|.......[@1Ghz.]|S|
|.|.............------|
|.....Mobo......|+++++|
|---------------|+++++|
|k|5|5|5|5|c|5|5|5|5|^|
|l|1|1|1|1|t|1|1|1|1|k|
|r|/|/|/|/|r|/|/|/|/|l|
|v|4|4|4|4|l|4|4|4|4|r|

</pre>
Legenda:

|k|
|l|
|r|
=koelers

|5|
|1|
|/|
|4|
=cdroms en schijven

|c|
|t|
|r|
|l|
=paneltje met aan/uit en ledjes

Wat ik nodig heb is een plaat waarop ik m''n drive-rackjes of cdroms kan schroeven en die liefst ook op de bodemplaat geschroeft zou zitten...

...zit er over te denken om dit met plexiglas te doen. Ik heb begrepen dat dit tot 2mm goed te zagen is met de decoupeerzaag.
Ik vraag me alleen af of je in dit spul ook fatsoenlijk en precies gaatjes kan boren ?
Hoe flexibel is die troep, kan je een plaat van 19" breed en 20 cm diep die je op vier hoeken steunt 9 harde schijven laten tillen ?

Iemand ideeen of voorzetten voor beter materiaal om een bodemplaat cq. rackje te maken ?

>:)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Twee milimeter is net zo flexibel als dun karton (geen golfkarton). Is dus niks waard.

Ik zou de boel toch minimaal op 6 punten vastzetten, indien mogelijk, en dikker plexiglas of iets anders gebruiken. Probeer het desnoods simpelweg met een stukje hout.

Verwijderd

Je kan de uitlijning van je tekening beter maken door het ff tussen de [ code ] en [ /code ] te zetten. (Maar dan zonder spatie)

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk zoek ik een rekje als je boven op de kast in dit plaatje ziet Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/525/G1/525243G1.JPG

Dit plaatje komt van de conrad site, wanneer ze dit ding in de goeie hoogtemaat zouden maken zou ik het zo aan binnenkant van de voorplaat van de serverkast kunnen hangen,
drivejes d''r in klaar.
Helaas heeft het ding op het plaatje volgens mij niet de juiste maat, een CDrom is 14,6 cm breed volgens mij en het rekje heeft een binnenmaat van 13,33 cm.... |:(

Kent iemand dit soort rekjes in 51/4" of ca. 14,5 hoog ?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 04 april 2001 15:21 schreef Segunda@Tweakers het volgende:
eigenlijk zoek ik een rekje als je boven op de kast in dit plaatje ziet [afbeelding]

Dit plaatje komt van de conrad site, wanneer ze dit ding in de goeie hoogtemaat zouden maken zou ik het zo aan binnenkant van de voorplaat van de serverkast kunnen hangen,
drivejes d''r in klaar.
Helaas heeft het ding op het plaatje volgens mij niet de juiste maat, een CDrom is 14,6 cm breed volgens mij en het rekje heeft een binnenmaat van 13,33 cm.... |:(

Kent iemand dit soort rekjes in 51/4" of ca. 14,5 hoog ?
Uhm wat heb je dan voor CD-rom speler????? :?

Een normale CD-romspeler is dus 5,25" breed..
5,25 * 2,54 = 13,33cm... klopt precies...

Verwijderd

Ik heb hier Acryl glas van 3 a 4 mm in me kast zitten.
Vast geschroeft je kan boren tot op een halve cm van de rand (en ik deed het nog met een fijne steenboor8-)).
dus schroeven geen probleem.
Je wil hem op maat hebben?
Pak een scherp mes en een metalen/houten, rechte lat.
Snijd er 10 x langs ongeveer, beetje hard drukken op je mes.
Daarna leg je hem op een rand met de snijrand naar boven gericht, en je duwt op het glas dat eraf moet.
Knak. en als het goed is breekt hij dan recht af.
Pagina: 1