[BC3] Waar begon de gemiddelde tweaker met tweaken

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nou, in het kader van de verschillende topics die ik al heb gezien, zoals "Hoe ziet de werkplek van een tweaker eruit" en "Waar zet de tweaker zijn bak neer" en "Wat voor systeem heeft de gemiddelde tweaker", wil ik er nu nog 1 aan toevoegen.

Ik zou graag willen weten, waar de gemiddelde tweaker begon met het tweaken. Ik begon zo''n 8 jaar geleden al met het maken van resetknopjes voor mijn Commodore 128. Reuzehandig... Later kwam hier dan een Power-cardridge voor, maar de resetknop heerste nog steeds! Later kreeg ik een XT, daarna had ik een 386 (8 MB RAM 80 mb HD (WOW!!!!) enz...

Niet dat ik die OC''de, maar trucjes als memmaker en al dat soort ongein waren toch leuk.

Dus.... Wie begon waar met wat en hoe?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 14:00
De zelfbouwcartridge (niet van KCS) voor mijn commodore 64 was mijn aller aller aller eerste tweak.

Verwijderd

Ik ben begonnen met een 80386 DX 40 :)

Verwijderd

Mijn eerste tweak ..... effe teruggaan in den tijd , toen da ek 10 was ofzo (nu 15 :)) . Ik herriner me da ek ooit om te stoeffen het LCD schermpke van onze P100 is op 166 em gezet zoda ek den beste PC van de klas had (was ook zo voor da maar kom he :) ) . En nu ga ek mij amuseren op case en Proc !

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 04 april 2001 00:41 schreef real_raichu70 het volgende:
Mijn eerste tweak ..... effe teruggaan in den tijd , toen da ek 10 was ofzo (nu 15 :)) . Ik herriner me da ek ooit om te stoeffen het LCD schermpke van onze P100 is op 166 em gezet zoda ek den beste PC van de klas had (was ook zo voor da maar kom he :) ) . En nu ga ek mij amuseren op case en Proc !
Je kon beter leren schrijven ipv te gaan tweaken ;)

Verwijderd

Mijn eerste tweak was celeron overclock 300 @ 450. Daarna werd ie in de zomer soms net iets te warm, en daarom een fan er recht voor gemaakt.

Daarna deze pc en:

Baybus gemaakt, blowhole uitgezaagd en molding eromheen, wielen eronder, nu binnenkort raam erin en usb aan voorkant, en de rest wat ik nog wil doen wat ik vergeten ben =)

Verwijderd

Mijn 1e tweak was mijn PII 400 op 450 :)
Ik ben volgens mij een echte neeeeeeeeeeeewbieeeeeeeeeee :)

Verwijderd

Nu ben ik geen echte hypertweaker meer (dingen die nu stuk kunnen gaan zijn te duur...) maar ben dat wel geweest. Begonnen met het tweaken van cd c64. Resetknopje op de expansie-poort, vervolgens op de serieele poort, en om het geheel te completeren een soldeerhack met duo led die aangaf of de 6501 nog wat aan het doen was. En natuurlijk de turbo-1541 hack, bandkabel-aan-chipvoet op de duurste chip in dat kreng. Die ook prompt overleed... Those were the times :)

(Voelt zich oud :'()

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Ik ben begonnen met een IBM 55sx -> 386sx 16 MHz met 4MB!! ramgeheugen en een 40 MB hd.

Ik was er zo trots op :P. een oude laserprinter er bij (heb ik nu nog staan, want ze zijn niet kapot te krijgen:)).

Pak je rust!

Verwijderd

Graaf graaf... euch eerste tweak... terug naar comm64 iedereen kent die casettedecks wel... en dat je dan een programma wil laden maar dat ie na een kwatier zegt load error

toen heb ik maar een lampie (ledje) in de casettedeck gemaakt die fel brande wanneer de (lees) kop de tape goed raakte... enne vervaagde nadat dat minder werd ...

Nooi meer load errors... *D

Verwijderd

M''n eerste tweak was mijn 286 10 /16 MHZ
naar 20 / 30 Mhz :)
waar wel met een soldeerwerk om hem stabiel te laten werken, hij hield het een jaartje vol, toen had ik een fikkie in mijn kast. ;)

oma

• 0rbit
  • Laatst online: 24-08 14:07
Botervlootplastic aanbrengen op mijn wielen, zodat de spaken erlangs klepperden :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Mijn eerste tweak was meer een casemod:

Had een Philips NMS9100 XT, 4,77 echte MHz-en, met een 3,5" floppydrive. Daar moest natuurlijk ook een 5,25" floppydrive bij, maar dan moest de harddisk (ook 5,25") wel het veld ruimen. In de kast dus met een paar stukken metaalband en een deurkruk, een steun gemaakt voor de harddisk, het ledje op een kabeltje gesoldeerd, en achter een al aanwezig raampje geplakt. Zo paste de 5,25 er ook in. Kon ik eindelijk spelletjes van andere mensen kopieren, die alleen 5,25" hadden. :P:P

Edit: daarna is het ook nooit meer goedgekomen.

Verwijderd

Ik begon op een oude 8086 ik denk in 1992 toen ik 9 was. Ik zette de snelheid van 4,17 naar 8Mhz!!!!

Het is wel geen echte tweak maar toch...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
De eerste niet suc6-volle tweak was proberen mijn aller eerste eigen PC (een P133) op 166 te zetten. Maar dat ding was multiplier locked :(
Mijn celly 300 wilde tenminste wel op 464 :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BC3 Victim
Op woensdag 04 april 2001 09:55 schreef Bendertino het volgende:
Ik begon op een oude 8086 ik denk in 1992 toen ik 9 was. Ik zette de snelheid van 4,17 naar 8Mhz!!!!

Een tweak van bij 200% de normale snelheid!
Probeer dat tegenwoordig nog maar is... (en dan stabiel natuurlijk) :9

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Hmm.. Eerste echte tweak?? Ik geloof een 386 DX 25.. Met kristalletjes kloten enzo..

Oh, ja, de C128D die ik ooit had ook nog wel wat verbouwd..

BTW.. Ik had de Final cartridge III.. Had je geen extra reset-knop meer nodig want dat ding kwam wel overal doorheen, wat je niet echt kon zeggen van die standaard resets..

Later geprobeerd nog wat geheugen op een Amiga 500 op het mobo erbij te solderen, maar dat was niet zo''n succes..

Allemaal al lang geleden dus :)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

hm.. m''n p233 naar 266 geocd. Daarna m''n athlon 500 naar 750, waarvoor ik 4 casefans heb hangen. Binnenkort een radeon LE naar Radeon ddr modificeren. :9~

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• d-motion
  • Laatst online: 21-08 13:57

d-motion

zow... en dan nu...

Ik geloof dat de die-hard Tweakers echt allemaal uit de C64 tijd stammen. >:)

Ik zelf ook! (Tape-Lampje-Tweak, Reset knopjes, Led van Write protect, Turbo floppy, Dolphin Dos etc.) (Wat was Fl. 999,- toen nog een hoop geld! (Maar dan had je wel een hele computer ! :o)

Ik denk dat de meeste van die Tweakers allemaal ook wel een Amiga hebben gekocht en daar ook allemaal leuke tweaks (Na garantie) hebben uitgevoerd (Memory bijsolderen, Highpass filters, Processor wissel (68000 -> 68010, Kickstart upgrades).

Toen kwamen de PC''s die een beetje betaalbaar werden. (286 - 10 Mhz -> ik weet niet meer naar hoeveel (Crystal omsolderen), Writeprotect Tweaks, DD -> HD floppy Tweaks (Zodat je niet de gaatjes in 720 Kb diskettes hoefde te maken met een boor of hete spijker (Bij gebrek aan een boor :) ).

/toevoegmode
En natuurlijk de RLL->MFM Tweak waardoor een 30 MB HDD 40 MB HDD werd !! ;)
/einde

Vanaf dat moment werd het pas intressant om je processor te gaan Tweaken omdat je daarmee behoorlijk wat snelheidswinst kon behalen wat natuurlijk best wel leuk was om GrandPrix 2 te gaan spelen!

Alles bij alles ben ik dus al vanaf 1985 bezig met Tweaken ofzow :D maar ik voel me nog niet oud!

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Ik met mijn Celeronnetje 400 >:)!!!

Draaide op 466, mocht niet verder van m''n pa :(

Nu 1GHz AVHA op 1165 :(, wel meer dan de theoretische 1100!

Ik hoop binnenkort een AXIA te kunnen regelen >:)

• BC3 Victim
Op woensdag 04 april 2001 10:58 schreef Prang het volgende:
Ik geloof dat de die-hard Tweakers echt allemaal uit de C64 tijd stammen. >:)
Helemaal gelijk, maar of je nou al 1 of 10 jaar bezig bent met tweaken. Je kan altijd nog Die hard worden natuurlijk... :)

Nieuwebijen blijven niet groen ;)

Maar toch...... C64 rulez!!! >:)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

final cartridge III voor de c64 was mijn eerste echte doorbraak, uiteraard gekocht op de zwarte markt in beverwijk, daar kon je ze als eerste halen.....

• Twynn
Op woensdag 04 april 2001 10:58 schreef Prang het volgende:

En natuurlijk de RLL->MFM Tweak waardoor een 30 MB HDD 40 MB HDD werd !! ;)
Was toch juist andersom? MFM schijf op een RRL controller??

Anywayz.. Zo heb ik ook nog inderdaad ooit een 10 Mb (5.25" full height :) ) omgetoverd naar 30 Mb
(en daarna met hetzelfde geintje een compleet mobo de lucht in geblazen.... |:( )

Die goeie ouwe tijd...

Verwijderd

Mijn eerste tweak als je het zo kan noemen, was het maken val een extra game poort op m''n goeie ouwe Atari XRnogwat. Dat ding leeft nog steeds. :)

Verwijderd

Mijn eerste was een Philips MSX 3.5 Mhz, ik probeerde in basic toen al mijn bak te zieken, dat waren nog eens tijden. Moet al zeker zo''n 10 jaar geleden zijn.

Verwijderd

Hmmm, S3 videokaartgeheugen overclocken met powerstrip in P200... Klinkt toch een beetje lullig hier :)

Verwijderd

/me weet niet of hij de gemiddelde tweaker is, want hij is pas 16 :P.
Maar boeiend, mijn eerste "tweak" (nouja niet echt, meer inbouwen) was het inbouwen van extra geheugen in een XT, die ik van m''n oom had gekregen, want hij ging een echte! 386 kopen! Yeah :). Samen met m''n oom de pc open en kloten maar :). Daarna kwam er een 286, 386, 486, Pentium, en nu P3. Binnenkort Tbird te hopen :). M''n oom kocht altijd als er een nieuwe "standaard" uitkwam (bijv. van 386 naar 486) een nieuwe pc, en wij kregen altijd de oude, dus ik heb alle generaties vanaf XT gehad :).

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

MSX rulez...ik had volgens mij de enige MSX2 ter wereld met een fan erin :) (voor de insiders: een NMS8280 van Philips)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

M''n eerste tweak was m''n P166 naar 188Mhz d.m.v de jumpertjes op het mobo verzetten.
De 2de tweak was het oc''en van m''n Athlon (zie signature), en meer heb ik eigenlijk nog niet getweaked :)

• BC3 Victim
Op woensdag 04 april 2001 18:43 schreef SySasZ het volgende:
* BC3 Victim weet niet of hij de gemiddelde tweaker is, want hij is pas 16 :P.
ik weet ook niet wat een gemiddelde tweaker is. Maar als je het leuk vind op t.net(en andere tweak-sites) rond te neuzen en de kennis die je daar op doet, af en toe durft toe te passen op je PC, vind ik je al een tweaker... :)

Maar ja, wie een nog betere PC wil, moet tweaken >:) :P :9 :Y)

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

ik heb net als eerste tweak een p5 3000 gebouwd. het was ff solderen maar ja ;)

• BC3 Victim
Op woensdag 04 april 2001 19:09 schreef wzzrd het volgende:
ik heb net als eerste tweak een p5 3000 gebouwd. het was ff solderen maar ja ;)
Ach ja, iedereen moet ergens beginnen, toch? :P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 20:12
mijn eerste:
celly 466@565 ofzoiets :)

mu draait m''n duron 800 op 1070 :):)

• Abbadon
  • Laatst online: 24-08 17:04
M''n allereerste tweak was een uitgevijlde inlaatpoort:). Wat betreft PC''s: een Covington 266@448.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
:P De Turbo Button van onze 386 ingedrukt omdat er dan een hoger getal in het display-tje kwam te staan :P (66 ipv 33.. vonk mooier)

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Hmm, heb zelf nog een 8080 (zonder HD of course) staan met 2 XT-poorten ;)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Whow, ik val dan zeker in de categorie ''groentjes'', ik ben begonnen met tweaken met een AbitKT7A-RAID en een Duron800!!;)

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Mijn eerste tweak was het solderen van een luidsprekertje in een commodore PC-1. :)

De tweede was het installeren van een 2e floppy-drive en het gelijktijdig opblazen van de voeding :'(

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

een 486sx25@40Mhz. Dat was me allereerste. Toen een P166MMX@200 (233, als ik in een wilde bui was). En nu een C366@458.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Errhh..
Een geheugen uitbreiding aan m''n ZX81 klikken, wel 16 Kilobytes !!! ;)

Verwijderd

- Tandy TRS-80 motortje en kristal van de 8-inch floppy drive opvoeren want dan ging het wat sneller.
- Sinclair ZX-80 en ZX-81. Tig lagen boeklon(?) over elkaar plakken en met een perforator allemaal rondjes uitdrukken. Deze rondjes op de toetsjes plakken zodat het net leek of je toestenbord had in plaats van die wrijfknoppies. Geheugen uitbreiding (van 1K naar 8K) besteld als bouwpaketje bij Conrad.
- Commodore 64. Alle bekende tweaks indien mogelijk via bouwpaketjes. Ook nog zo''n modem waar je de telefoonhoorn moest indrukken omgebouwd door een PTT telefoon te slopen en rechtstreeks aan te sluiten
- IBM XT (de eerste) een memoryupgrade door alle geheugenchips te piggybacken.
- Philips 8088 upgraden door de processor los te solderen en te vervangen met een NEC-V20

en dan nog het standaard werk met allerlei XT''s, PS/2''s, 286''s en klonen (kristalletjes, biosjes vervangen, 16550 UART''s etc.)

Oh ja, en dan in de tijd dat het cool was om een BBS te hebben was het stoer om zoveel mogelijk seriele poorten op je PC te bouwen. Met van die bouwpakketjes en prutsen met octopus kabels.

..zucht...

• BC3 Victim
Op woensdag 04 april 2001 21:32 schreef NrGBoeie het volgende:
:P De Turbo Button van onze 386 ingedrukt omdat er dan een hoger getal in het display-tje kwam te staan :P (66 ipv 33.. vonk mooier)
Die stond bij iedereen toch standaard ingedrukt??? :?

Twas juist voor de wat oudere spellen dat ik ''m wat langzamer zette omdat het spel anders niet bij te houden was.. :P

• LosserNL
  • Laatst online: 09:11
Ik heb vanaf een 486-dx4-100 een beetke getweakt (dan videokaart, misschien de processor een paar MHz omhoog.) Mijn eerste echt tweak-pc heb ik gebouwd voor precies dat doel. Kijk maar in mn sig voor het resultaat :)

Verwijderd

Amiga 500 ... ram erbij :)... en ramswith.... (sommige spellen werkte niet met 1mb ram omdat het teveel was :P:P:P)

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 18:36
Mijn eerste poging was de Cristal oscilicator (ik denk dat het fout geschreven is ;)) Vervangen op mijn 386, helaas niet gelukt :(

Mijn eerste gelukte tweak was in 1995 een AMD 486 DX4/100 naar 133 Mhz te clocken zodat Win95 wat beter draaide

[opa mode]
Ja kinders, toen heerste AMD al... :D
[/opa mode]

Verwijderd

Ik begon al in de wieg mn rammelaar te tweaken ;)

Verwijderd

Ik was vroeger een kei in het slopen van dingen (wie niet eigenlijk ;)). Geef een mini-DaBitje een hamer en een soldeerpook, dan brand-ie z''n tengels aan de soldeerpook, om vervolgens de boel met een hamer in elkaar te timmeren.

Maar ik moet zeggen: het ergste was toch wel de ZX Spectrum. Mijn record is zeker een meter uitbreidingsprinten erachter, grotendeels zelf ontworpen en gesoldeerd. Met van die goeie oude 74xx chippies.

Broerlief was er minder blij mee, want ik was erachter gekomen dat legosteentjes precies de goede hoogte hadden om die sliert uitbreidingen te ondersteunen. Oftewel: broerlief miste opeens een hele hoop lego. Nouja, 400V deed ''m wel wat inbinden.

En zo ongeveer elke computer die ik gehad heb was in meer of mindere mate getweaked. Andere Z80 in de Spectrum; XT modden met een V20 en een ander kristal; 286-16 chippies op 50MHz laten lopen; 486SX-25 op 33MHz, enz. Daarna was ''t niet spannend meer want toen kon je gewoon jumpertjes omzetten om je proc hoger te laten lopen.

• Twynn
Op donderdag 05 april 2001 13:32 schreef DaBit het volgende:
Ik was vroeger een kei in het slopen van dingen
Istie nog steeds eigenlijk :)

Verwijderd

Ehhhhh, ja, klopt :o

Agja, je moet toch eerst iets tot de grond toe afbreken om te weten hoe het in elkaar zit >:)!

Verwijderd

8)

• BiG_G
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Op woensdag 04 april 2001 07:58 schreef iFc-Freaky het volgende:
Mijn eerste tweak was celeron overclock 300 @ 450. Daarna werd ie in de zomer soms net iets te warm, en daarom een fan er recht voor gemaakt.

Daarna deze pc en:

Baybus gemaakt, blowhole uitgezaagd en molding eromheen, wielen eronder, nu binnenkort raam erin en usb aan voorkant, en de rest wat ik nog wil doen wat ik vergeten ben =)
V8, stuurtje en karren maar!!!!!! >:)

G

You can either agree with me or be wrong!

Verwijderd

mijn eerste tweak was iets casemod 8igs.
Ik had toen een pentium 120 en die heb ik beplakt met blauw plakplastic, zat er heel mooi straks omheen.
En het toetsenbord en da monitor waren ook blauw geworduh.

Toen mijn 2e mod: mijn rekenmachine van school.
Op geschroefd draadjes van batterij ff loshalen, displaytje losschroeven, zat er zo''n plastic zonnebril8ig plaatje, plaatje omkeren, zwart schermpje, witte cijfertjes >:)
is een casio fx-82sx, dus als je ook zo 1 hebt, leef je uit

• AttiX
  • Laatst online: 24-08 20:41
Mijn eerste echte tweak was direct ook een erg brute casemod.
Op mijn 7 was ik zo stom het voltage schakelaartje om te zetten, dus van 230 V naar 115. En joah, toen kraag ik een brute flits te zien en had ik een mooi zwart geblakerd kastje. Was BTW een 386er.. Zo''n Laser PC..

:)

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn ALLER EERSTE tweak gedaan op mijn amd k6 2 300 mhz naar 333 en mijn Monster 3D kaartje met powerstrip ge oc''t.

Groot worden door klein te blijven.

Verwijderd

Geplaatst door Deja-Morph - woensdag 04 april 2001 10:06

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Een tweak van bij 200% de normale snelheid!
Probeer dat tegenwoordig nog maar is... (en dan stabiel natuurlijk)

-------------------------------------------

Tuurlijk op 8 Mhz warom heb ik dan nooit mijn vaders olivettie van 4,77Mhz zo hoog gekregen ik kon deze max op 6Mhz laten lopen :(:(

maare das toch snel voor toen als je nu kijkt

na later nog wat 486 jes getweakt SX25 op 33 en Dx266 op 80 enz

een Cel 266 op 448Mhz een 587 133Mhz AMD K5 op 160Mhz en nu mijn P3 650 op heel veel maar hoeveel laat dat maar achter wegen :)

Verwijderd

Geplaatst door Belegen_Kaas - donderdag 05 april 2001 15:51

mijn eerste tweak was iets casemod 8igs.
Ik had toen een pentium 120 en die heb ik beplakt met blauw plakplastic, zat er heel mooi straks omheen.
En het toetsenbord en da monitor waren ook blauw geworduh.
Toen mijn 2e mod: mijn rekenmachine van school.
Op geschroefd draadjes van batterij ff loshalen, displaytje losschroeven, zat er zo''n plastic zonnebril8ig plaatje, plaatje omkeren, zwart schermpje, witte cijfertjes
is een casio fx-82sx, dus als je ook zo 1 hebt, leef je uit

-----------------------------------------

Juist en als je er dan ook nog wat plakbant snippers op plakt had je kleur die kent toch iedereen :):)

• WHiZZi
  • Laatst online: 24-08 17:13

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Mijn eerst echte tweak was op een 386 (SX16 op 25MhZ) voor de BBS (En natuurlijk 4 compoorten :D).

Verder heb ik (dit is niet echt een tweak) 4 IDE poorten in mijn XT gehad (jaha, 2 IDE controllerkaartjes erin, jumperen!)

En (ff denken) mijn Tandy TRS80 heb ik (door Programmeren, wat een tijd) ipv 8 kleuren op 12 kleuren gekregen.

En nu tweak ik alleen nog met BIOS-en... :Z

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• BC3 Victim
Op donderdag 05 april 2001 17:53 schreef Joboskrillo het volgende:
Tuurlijk op 8 Mhz warom heb ik dan nooit mijn vaders olivettie van 4,77Mhz zo hoog gekregen ik kon deze max op 6Mhz laten lopen :(:(
Ja, de wereld is erg oneerlijk verdeeld... :P

Verwijderd

ff kijken, eerste keer.. jaar of 8... deed floppy verkeerd in de pc ofzo, enne toen gebeurde er wat en rook :)

Opeens zat ik tv te kijken op de bank en hoorde me pappie vloeken en tieren :P

• Dope-E
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Op woensdag 04 april 2001 11:32 schreef bloasfist het volgende:
hm.. m''n p233 naar 266 geocd.
HAHA!!! >:) Ik mijn p200mmx 4 jaar geleden naar 266... :7 300 poste nog wel, maar meer niet :(

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

Verhaal uit de oude doos:

Mijn eerste tweak was in 1985, ik heb toen mijn 8086 processor vervangen door een NEC-V20, die draaide op 10 Mhz ipv 8. Door nog een ander kristal er in te solderen liep hij op 11 Mhz. Gaaf, in die tijd dan. Zelfs nog 600 gulden uitgeven aan extra expanded geheugen (41256 memory chipjes, 18 stuks, 512 kb totaal) zodat ik all mijn drivers in high-mem kon laden :9~.
Norton SI gaf een processor index van 2.3 aan! *D
O ja, toen nog een 8087 co-processor er bij zodat de catedaraal in Autocad 2.12 sneller werd getekend (15 minuten ipv 50). Dan was je in die tijd toch echt de man hoor, dat maakte indruk.
Nadeel was wel dat Digger te snel liep...

Verwijderd

Met een commadore 64

Verwijderd

Het opschroeven van mijn aansteker toen ik 16 was, hij was leeg en ik moest een rokertje doen heb toen de aansteker getweakt geldt dat ook?

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:32

Sharky

Skamn Dippy!

Op vrijdag 06 april 2001 17:18 schreef CB het volgende:
Het opschroeven van mijn aansteker toen ik 16 was, hij was leeg en ik moest een rokertje doen heb toen de aansteker getweakt geldt dat ook?
yep
jij bent duidelijk een tweaker in hart en nieren

mijn eerste tweak was een p75 op 90 zetten 4 jaar geleden ofzo.

This too shall pass

Verwijderd

Verders heb ik natuurlijk ook aan cpu''s etc. getweakt.

P60 @ 66Mhz (switchen van jumpertje
Celeron 366@458

vroeger de 10 Mhz in de goslow gezet zodat gato beter draaide!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Eerste tweak: Computer aangesloten en.....Rookte>:) heel mooi in de huiskamer voor heel de avond. Kan zijn, omdat er een 2 maanden laag stof op lag:)

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op een 386 sx 33 met 2 mb, 42 mb hd, altijd zoveel mogelijk geheugen vrijhebben (627k van de 640k :))

Dan zo snel mogelijk laten lopen, lekker met doublespace klooien....

Hmmz waar is die H-drive voor met dat bestand van 42 mb? Hmmz gewoon deleten, hmmz pc bootte niet meer :'(

Al doende leert men (8>

webOS all the way!

• BC3 Victim
1e tweak: dual color ledje+resetknop commodore 64

Verwijderd

Eerste tweak

dos=high

:D
Eerst overclock

486 sx25 @ 40 * in benchmarks 51!! *

/me voelt zich net een ouwertje

Verwijderd

Nadeel was wel dat Digger te snel liep...
Koel! Dat probleem kende ik!
Toen heb ik in DEBUG nog was asm code geklopt die m''n timer-irq sneller liet lopen. Dan klopte m''n DOS klok niet meer, maar die extra interrupts vraten zoveel tijd dat de spellen weer normaal liepen.

Ahh, heerlijke tijd! Jammer dat we nu allemaal met van die PC''s opgescheept zitten waar je gewoon met jumpers of, gruwel, in de BIOS de freq in kunt stellen. Vroeger was het een kunst, Black Magic. En wij soldeerboutmannen waren de Wizards, constant bezig met elektronica ombouwen c.q. verkrachten.

Nu kan elke boerenl*l het. Zelf in PC-Idee (nog meer gruwel) hebben ze het zo onderhand al over overklokken.

Maar m''n mooie Hercules monitortje staat er nog. En de ZX Spectrums ook (in onderdelen dan). Van een Commodore 16 heb ik ook veel lol gehad: die heb ik uit het raam gesodemieterd onder toeziend oog van een verstoke Commodore fanaat.

Die gelaatsuitdrukking van puur, zuiver, onversneden afgrijzen was onbetaalbaar :)

• BC3 Victim
Dag mensen, Ik ben hier dus echt helemaal nieuw he??...maar wil wel ffies wat kwijt.

Ben net zoals de rest ook begonnen met C64/128.....blablabla

Heb laatst (paar maandjes trug) een 486 SX25 omgetoverd naar SX50 Mhz.....Zonder Cooler en ZONDER coolribjes....beetje warm, maar doet et nog steeds (win98)

Verwijderd

Ik heb het net gedaan! Mijn eerste tweak is geworden een T-bird 1100@1200. Maar ik ga daar nog mee verder. Moest ff kijken of alles nog wilde werken.

Verwijderd

mijn eerste pc was een 386 omdat ons pa er meer over te weten wilde komen over pc''s hij werd er op gegeven moment wel niet zo ziek van van die dos dat hij er gewoon mee gestopt was ik moest toen der tijd alle problemen op lossen haha was best wel grappig ik was toen ook newbie ghehe zoals iedereen is geweest

maar toen hebben ze toech nog maar een 486 gekocht vanaf die tijd ben ik gaan tweaken vanalles uitgepprobeerd enzo

zoals spellen op een virtuele cedrom drive laten draaien harde schijf vergroten en van die dingen

toe kwam mijn echte eigen betaalde p 200 mmx van amd lekker snel enzo was ik toen der tijd echt ZWAAR tevreden mee heb er eigenlijk ook wel een hele tijd mee vorruit gekenne iets van 2 en een half jaar en moet zeggen das toch best wel lang voor een pc zeg nou zelf.....( kan nooit lang genoeg zijn haha):)

ons pa en ma snapte er va die tijd al helemaal geen ene ZAK meer van haha ik ben toen een atlhon amd k7 (classic) 500 mhz gaan halen met darin een asus 6800 ddr 32 mb enzo en vanaf die tijd ben ik me echt bezig gaan houden met tweaken kheb nu mijn memory getweakt en heb nu een HELE dikke koeling in bestelling staan zodat ik mijn 500@875 kan laten draaien heb nu ook weer een laptop voor ons pa geregeld en begint zich er nu ook weer in te verdiepen en telkens vraagt ie aan mij hoe het allemaal werkt en moet is allemaal wel leuk :)

• BC3 Victim
Ik ben ooit in 1996 begonnen met mijn pentium 75 op 100 te laten lopen.
Daarna in 1998 iet ik mijn Amd K6-2 333
op 400 lopen. Ik heb nu sinds een week een athlon 1000 (266 FSB). Ik heb alleen begrepen dat deze iets moielijker zijn om te overklokken. Maar wat is dat eigenlijk voor een gedoe met die potlood?

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op zondag 08 april 2001 01:27 schreef Remkove het volgende:
Heb laatst (paar maandjes trug) een 486 SX25 omgetoverd naar SX50 Mhz.....Zonder Cooler en ZONDER coolribjes....beetje warm, maar doet et nog steeds (win98)
Kan niet!! win98 heeft coprocessor nodig! :9
Heb zelf ook geprobeerd, maar pakt maximaal win95. De installatie van 98 checkt of je pc een minstens DX is (386DX kan dus wél) maar je moet dus een coprocessor hebben!

Hoe heb jij dat dan aan de praat gekregen! :?

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op vrijdag 13 april 2001 23:13 schreef jwbagger het volgende:

Kan niet!! win98 heeft coprocessor nodig! :9
Heb zelf ook geprobeerd, maar pakt maximaal win95. De installatie van 98 checkt of je pc een minstens DX is (386DX kan dus wél) maar je moet dus een coprocessor hebben!
nou een 386 kent alleen de 387 als co-tje. SX/DX staat daar voor de data-bus breedte. Dus als het op een 386DX kan kan het ook op een 486SX.

Maar volgens mij heeft iedereen niet goed naar de vraag in de topicnaam gekeken. Daar staat waar.

En dat was dus in m''n slaapkamer!

[edit: typo''s em werkwoordsvormen]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

mijn eerste tweak was het oc van mn 286 samen met mn oom... daarna had ik een 486 dx2 50@66 en daarna een amd x5 133@150 (zie hiernaast afgebeeld wat er nog van over is >:)) en toen ben ik vet gaan case-modden aan mn bbs server (remote access rulezzz ! heb het hele bbs nog ergus in een zip staan) zoals extra 3,5" drives erbij maken en zo is het maar doorgegaan....

• BC3 Victim
mijn eerste...
3 dagen geleden mijn nieuwe AMD TB 900 op 1050, joepie de 1GHz grens gepasseerd...

• Tefflar
  • Laatst online: 09-05-2025
Mijn Amiga 500. Een kickstart switch voor 1.3/2.0 en een DF0 switch voor een 3,5"/5,25" floppydrive...

Verwijderd

Niet zo lang geleden, een Celeron 366@458 op school >:). Daarna thuis PII 333@417 :)

Verwijderd

Eerste tweak was een 286-12 op 16MHz laten draaien. Lukte ook nog... Daarna 486DX33 op 40 zetten, 486SX2-50 op SX2-66, 486DX2-80 op DX4-100, DX4-100 op DX4-120, P75@90, P100@120, P120@150, P133@2x75=150, P166MMX@233, Cyrix166@266, P2-233@300, Cel300a@450, P3-500@624

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:04

Destruction

(ex-)Automonteur

Waar begon de gemiddelde tweaker met tweaken
Thuis.... :P

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1