Ik weet niet zoveel van overclocken af maar zou toch graag mijn PC eens willen overclocken. Ik draai nog steeds op een oude PII 400 met 128 MB ram.
In de bios kan ik niets instellen qua voltage, FBS of multiplier. Nu zat ik vandaag het boekje van het mamaboard eens door te bladeren en daarmee ontdekte ik deze twee pagina''s:

wil dat zeggen dat als ik maar die switchjes verander op de twee blokjes en dat dan automatisch de snelheid van de CPU omhoog gaat?
En als ik het mis heb gedaan, kan ik dan de switches weer terug zetten en hij start weer vrolijk op?
Ik zit nog wel een beetje met een ander probleem: mijn proc is mooi voorzien van een heatsink met koelertje, maar dat koelertje doet helemaal nix. Ook niet als mijn koe als een gek staat te grazen en dat ding zo heet wordt dat ik hem niet eens met mn blote handen kan aanraken. Wat is hier aan de hand? Gewoon kapot?
Het lijkt me iig niet verstandig beginnen te overclocken als ik de temperatuur omlaag kan halen of in de gaten kan houden. (helaas heb ik geen temp-meter
)
Als de temp. boven een kritiek punt komt blaas ik de proc toch op he?
Wat raden jullie me aan op al deze vragen?
sysinfo:
Gigabyte GA-6BXC - Intel 440BX AGPset
128 MB ram (waarvan 1 DIMM 100Mhz en 1 133 Mhz plakkie)
8 MB diamond speedstar
de huidige instellinge van die blokjes:
SW1 1 (OFF) 2 (OFF) 3 (OFF) 4 (OFF)
SW2 1 (ON) 2 (ON) 3 (OFF) 4 (ON)
In de bios kan ik niets instellen qua voltage, FBS of multiplier. Nu zat ik vandaag het boekje van het mamaboard eens door te bladeren en daarmee ontdekte ik deze twee pagina''s:

wil dat zeggen dat als ik maar die switchjes verander op de twee blokjes en dat dan automatisch de snelheid van de CPU omhoog gaat?
En als ik het mis heb gedaan, kan ik dan de switches weer terug zetten en hij start weer vrolijk op?
Ik zit nog wel een beetje met een ander probleem: mijn proc is mooi voorzien van een heatsink met koelertje, maar dat koelertje doet helemaal nix. Ook niet als mijn koe als een gek staat te grazen en dat ding zo heet wordt dat ik hem niet eens met mn blote handen kan aanraken. Wat is hier aan de hand? Gewoon kapot?
Het lijkt me iig niet verstandig beginnen te overclocken als ik de temperatuur omlaag kan halen of in de gaten kan houden. (helaas heb ik geen temp-meter
Als de temp. boven een kritiek punt komt blaas ik de proc toch op he?
Wat raden jullie me aan op al deze vragen?
sysinfo:
Gigabyte GA-6BXC - Intel 440BX AGPset
128 MB ram (waarvan 1 DIMM 100Mhz en 1 133 Mhz plakkie)
8 MB diamond speedstar
de huidige instellinge van die blokjes:
SW1 1 (OFF) 2 (OFF) 3 (OFF) 4 (OFF)
SW2 1 (ON) 2 (ON) 3 (OFF) 4 (ON)
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs