[BC3] CRC Handbook of physics and science

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En hier vind je alle details over dit schitterende naslagwerk.

Verwijderd

Er was laatst een post over W/m/K [topic=150665]
Hierin werd dit boek genoemd, omdat dit op dit forum was wou ik het graag hier posten.
Wie kan mij wat meer over dit boek vertellen, hoeveel kost het is het het waard enzovoorts? Ik ben namelijk ontzettend benieuwd. (Mijn excuses als er een slotje op komt.)

Verwijderd

Dat boek staat stamp en stampvol met alle chemische en fysische wetenswaardigheden die je ooit zou willen weten. Duizenden pagina''s vol met gruwelijk kleine lettertjes, tabellen en grafieken.

Ik heb eigenlijk nog nooit echt naar ''t ding gezocht, maar dat ga ik toch binnenkort eens doen. Wat ''t je gaat kosten weet ik niet, maar best veel denk ik.

Btw, ''t ding heet CRC Handbook of Chemistry and Physics.

Verwijderd

:9~ :9~

Ik vind dit gewoon al fantastische boeken om te hebben. ''t zelfde als een 24-delige Grote Oosthoek ofzo. Dat papier, die informatie, daar kan echt geen Encarta CDROMmetje tegenop.

Toch eens kijken of mijn favoriete boekhandel dit boek kan leveren.

Verwijderd

Heel veel Thanx, heb even gekeken bij Bol, en daar staat een paperback voor 35Pond = ongeveer 130 gulden. Denk ik maar eens aanschaffen.

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

is dit niet net zoiets als binas?

edit: het zal wel uitgebreider zijn

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Aaah, CHCP oftewel de Rubberbijbel (naar de samensteller, meneer Rubber). Een tipje: probeer een ingebonden versie (tweedehands) op- de kop te tikken! Heel veel cooler, en staat een stuk geleerder in je kast. Aan die fysische constanten verandert toch niet meer zo veel (ja, er komen af en toe wat decimalen bij ;))

Zoef

Verwijderd

Helemaal mee eens. En om van dit boek een paperback te kopen is eigenlijk zonde. Dit boek gaat 50 jaar mee, dus koop er eentje met een harde kaft en je kindertjes hebben er ook nog ooit lol van.

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Voor de liefhebber is er natuurlijk ook nog Eric Weisstein''s Treasure Troves of Science. Spijtig genoeg heeft CRC Press ervoor gezorgd dat het wiskunde gedeelte offline gehaald is. (Ze beweren dat, omdat ze een papieren exemplaar van Mathworld uitgeven als handbook, ze ook recht hebben op de oorspronkelijke webversie. Ruzie om copyright dus :'( ). Maar desalniettemin, een schat aan informatie!

Verwijderd

De nieuwe bijbel :P
Pagina: 1