Toon posts:

[BC3] Kan de pci hier niet tegen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PIII750@870.
fsb 116mhz dus. CPU temp = 34C
Vcore heb ik niet verhoogd.
Wel geprobeerd 0.05 en 0.1 met @900 freq. Had totale crash. Moest batterij uit moederbord(cusl2) halen.
Heb toch het idee dat''ie harder kan.
Kan dit aan de pci kaarten liggen?
Of moet ik de verhoudingen zoals ingesteld bij een 133Mhz proc in bios instellen?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zou kunnen... Test het met zo min mogelijk PCI kaarten (alleen videokaart*, die kan meestal wel wat hebben) en alleen 1 harddisk... schakel je zo veel mogelijk beperkende factoren uit...

* AGP is eigenlijk ook een omhooggevallen PCI slot met wat extra functies

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

^ Up

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je een 100Mb/s Ethernetkaart?

Ik heb een P700E@868 (124MHz FSB op een CUBX, 1/3PCI divider=41.3MHz PCI bus). Alles trekt het (TNT2 M64:r, A3D soundcard, 56k6 modem, 10Mb/s Ethernet hub (5 poorts) on a card, TV kaart, onboard ATA-66 controller), behalve als ik er een 100Mb/s NIC insteek. Die vertikt het totaal- ook een totale black screen, no POST. Alles boven de 34MHz PCI is teveel (zowel SiS, Realtek als 3Com chipset kaarten geprobeerd, ook op een andere mobo).

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

in mijn P3 700 zit een 3com netwerkkaart, ding werkt perfect, loopt nu 916 en wil nog hoger, eerst goede koeling aanschaffen>:).

Verwijderd

Ik weet toevallig dat Asielus geen netwerkkaart in z''n systeem heeft. Dus dat kan het ook niet zijn.
Zo''n PIII 750 moet toch gemakkelijk over de 900 Mhz kunnen komen?
Iemand nog een idee wat hier de bottleneck kan zijn?
Pagina: 1