[BC3] ik heb een relaxed cooler (diepvriespropeller)

Pagina: 1
Acties:

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 19:00
wat kan ik met deze:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/davy.landman/EFB_en_GoT/blazer.jpghoogte en breedt= 11,5 cm

propellor koelen??

ik heb een AMD athlon 700 MHZ en een Geforce 256 Deluxe.

Ik wilde hem laatst gaan overklokken maar toen bleek dat ik geen temperatuur meter had dus die ga ik nog effe maken.

kan iemand me misschien vertelllen of ik deze cooler kan gebruik??

Alvast bedankt.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31

Sick Nick

Drop the top!

Leuk fannetje om in je zijpaneel te monteren en op je CPU koeler te laten blazen :P

Verwijderd

Whoha mod die tot cpu cooler!

• Dala
hij vraagt wel 220v

Verwijderd

Leuk toch >:)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Leg het probleem uit, je kan mij niet vertellen dat je geen extra ruimte heb in je stekkerdoos of wat dan ook.

• Hagar
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

En mag ik nou ook een plaatje van mijn
220V 120mm koelers neerzetten:?

Nu ook zonder stropdas

• Dala
wat ik bedoel is kan ik die geod gebruiken ervoor??

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Is die fan wel magneetisme-vrij??? Let wel dat in pc''s alleen fans gebruikt mogen worden die magnetisch afgeschermd zijn!

Dat dan weer wel......

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

tuurlijk, hoewel 12v fans makkelijker aansluiten is. Het is natuurlijk wel mogelijk om het te gebruiken.

• Dala
Op dinsdag 03 april 2001 19:56 schreef Foxfire het volgende:
Is die fan wel magneetisme-vrij??? Let wel dat in pc''s alleen fans gebruikt mogen worden die magnetisch afgeschermd zijn!
ja aan de achterkant zie je wel die magneten zitten??

kan ik dat natesten??

Verwijderd

Pak gewoon zo''n 12v Papst fan van de Conrad restpartijen.

Dat ding blaast echt! En 12v is veel beter (en veiliger) dan 230v. Geen gepruts met allerlei externe bekabeling etc.

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Op dinsdag 03 april 2001 19:58 schreef Dala11of11 het volgende:

[..]

ja aan de achterkant zie je wel die magneten zitten??

kan ik dat natesten??
pfff... geen id hoe je dat kunt testen. Maar volgens mij zijn pc-fans er speciaal geschikt voor en ik zou het niet riskeren om er een andersoortige fan in de hangen :)
Trouwens; zo duur zijn pc-fans niet!

Dat dan weer wel......

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

[offtopic mode]
Hoe kom je aan zo''n Conrad restpartijenboekje? Ik heb er bij mijn catalogus geen gehad.

En wanneer komt er trouwens een nieuwe cat. uit? Een grote bedoel ik dan, want dat ding van 200p op de site heb je nix an.
[/offtopic mode]

Verwijderd

Ik heb op de beurs (electronics and automation, in Utreg) een 10mm SUNON fan-sleutelhanger gekregen van hun distributeur :9~

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:22

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 03 april 2001 19:47 schreef Dala11of11 het volgende:
hij vraagt wel 220v
gewoon aansluiten op de voeding heb ik ook gedaan :):).

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Waar komt die onzin eigenlijk vandaan dat wat magnetisch veld gegenereerd door zo''n fannetje kwaad zou kunnen in je PC?

- Je elektronica is er niet bepaald gevoelig voor (dan moet je het wel HEEL bont maken)
- Je harddisk heeft wel een heel wat sterker magneetveld nodig om geschreven/gelezen te worden
- idem met je floppydrive
- heel, heel misschien dat je CDROM speler er last van heeft, als je een hele dikke fan met rotte magneten er pal bovenop legt. Maar die kans is ook 0.0001%

Oftewel, die fan kun je dus gewoon gebruiken om wat extra lucht in je kast te blazen of eruit te zuigen.

• Dala
ja wat is beter zuigen of blazen (bij een kast niet bij een vrouw, voor de oversexste)

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 09:26
Dat van magnetisme is ook dikke crap volgens mij. Als ik mn gewone 8x8 fans even voor mn monitor houd zwiept t beeld alle kanten op :) Niet zo best dus, behoorlijk sterk veld, maar ehh mijn hdd doet t nog prima en dat ding staat al maanden direct voor die fan.

Ik heb ook een AMP met een 35W ventilator erop :) Dat ding doet het ook prima zonder hoorbare stooringen ofzo. Maar DAAR komt pas echt een veld vanaf. 1 meter verderop zwiept het scherm dan nog heen en weer ;).

Magnetisch afgeschermd lijkt me dan ook meer zaak als je ze op je monitor wilt gebruiken omdat je die aan het overklokken bent ofzo :)

Verwijderd

Wat ik me altijd al afgevraagd heb : Die 220V fan''s zijn dacht ik allemaal in een metalen hulsel Toch ??
Maare hebben die dan geen aarde draad ??
Omdat het over 220V gaat namelijk !

Ik weet het niet ( Is ook een vraagje >:) )

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Bij mijn vaders bedrijf hebben we BRUTE koeling staan (voor de vriescellen). De ventilators die bij de radiators staan zijn echt ONWIJS krachtig (ik schat 30 bij 30 CM).
Ze zijn ook helemaal van metaal. In de koelcel en de vriescel zelf zitten ook nog 2 ijzeren 12CM ventilators.

Maar die bij de radiator heeft echt HEEL veel power, die gaat zeker wel boven de 250CFM uit, dat weet ik zeker weten.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

gewoon aansluiten op de voeding heb ik ook gedaan .
Wisselstroom 220 op gelijkstroom 12v??? voel jij je wel helemaal lekker ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Dala
die van mij heeft inderdaad geen aarde
Pagina: 1