Toon posts:

[BC3] geforce 2 mx core zonder koeling???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn geforce 2 mx heeft een blue orb... ik wil die hele koeling eraf halen... wat voor snelheid moet de core hebben om zonder koeling goed te werken?? (dus ook zonder heatsink!!)

Verwijderd

Denk niet dat het verstandis is. Ik raad je aan om er een heatsink op te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ok zelf ff lopen klooien...
geforce 2 mx met blue orb
MEM/CORE
210/220
3dmark 2000 = 5616 (detonator 7.58)
3dmark 2000 = 5447 (detonator 11.01)

geforce 2 mx zonder blue orb
MEM/CORE
210/150
3dmark 2000 = 4418 (detonator 11.01)

geforce 2 mx zonder blue orb
MEM/CORE
210/175 (default)
3dmark 2000 = 4895 (detonator 11.01)

edit:
ik ga strax wel een keer kijken hoe hoog de core kan zonder koeling... maar ik moet zeggen dat ik deze score nog best redelijk vind...

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
de core is zwaar geheugen bandbreedte gelimiteerd. de core kun je dus onderklokken met relatief weinig prestatieverlies

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
Een fan voor op de core van een mx is helemaal niet nodig, op mijn creative mx zit standaart helemaal geen cooler, ik kan deze nog best dik overklokken voordat ik problemen krijg.

check deze link maar eens (http://www.xbitlabs.com/video/creative-geforce2mx.html), daar zegt die gast het volgende

---------------------------------------
At a glance, it is also striking to see no cooler or heatsink on the GPU whatsoever. Despite this fact, surprising as it may seem, the card performs well enough at nominal frequencies. By the way, tests have proven that neither a cooler nor a heatsink are necessary for cards based on GeForce2 MX: any cards based on this graphics chipset work quite well at nominal frequencies without cooling. However, no one but Creative has ventured to take the chance of saving on a heatsink.
--------------------------------------

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand weleens aan het koelblok van een voodoo 3 gevoeld als die kaart warm is?? kan je een eitje op bakken... dat kan op mijn mx nu ook.. alleen wordt de temp. in de kast erg hoog... iemand ideetje?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Casefans misschien???

Verwijderd

Topicstarter
das een idee ja, maar goed ik haal mijn mxje er morgen uit want dan heb ik een voodoo 5 (was vandaag te laat thuis :()
Pagina: 1