Toon posts:

[BC3] Casefan vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
JA aangezien de search hie rniet wil werken vraagt of ik search.php wil downen ?!? Zal ik het hier maar vragen.
Ik heb een Fan uit voeding en wil die OP MOBO aansluiten hoe doe ik dit dan? Ik heb een ABIT en heb FAN connectors met 3 pinnetjes. En op mijn FANheb ik 2 draden (blauw en rood) wat sluit ik waar aan en hoe?
Ty

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Staat in het boekje van je moederbord. 2 pinnen zijn de voeding, de 3e kan (eventueel) gebruikt worden voor het meten van de RPM.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan hem gewoon op je voeding aansluiten. Dan moet hem op de gele en op een van de zwarte doen, om hem op 12 volt te laten lopen. Anders op rood en zwart voor 5 volt, of de ene draad in de zwarte en de andere in de gele voor 7 volt.

Ook kan je hem op je mobo aansluiten dan moet je het als volgt aansluiten:

...
---
GND 12

Dus als je plug op je mobo ziet, met het uitstekende deel van de connector naar beneden moet je de zwarte draad op de eerste pin doen en de rode op de 2de.

Succes

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe moet ik die daar aan vastmaken gewoon ronddraaien?

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:12

MetalStef

gietijzer

Zet hem lekker op de voeding! Je kunt hem wel met allerlei kunstgrepen op je mobo van f400,- knutselen, maar dat heeft alleen maar voordeel als je toerental kunt meten. En dat kun je niet als er maar twee draadjes uit je fan komen.

Als je hem op je voeding zet, kun je:
1.) Nog steeds geen toerental meten. Je hebt dus niks verloren.
2.) Je mobo van 400 piek niet verkloten als je met losse draadjes gaat prutsen.
3.) Geen extra storingen veroorzaken op je mobo. Een extra fan trekt extra stroom en je wilt zo weinig mogelijk stroom door je mobo. Dat zijn namelijk allemaal extra kansen op overspraak en extra warmte in je mobo.

Dus...

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

Verwijderd

Topicstarter
Oker hij ging dus
ik begrijp wat je bedoelt maar voor op de voeding moet ik wel op Molex hangen en me tdie pinnetjes klommelen en wou er ganakopen voormiddag maar winkel was gesloten GVD!!
maar maakt dat zoveel uit wat meer stroom door MOBO?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

Op dinsdag 03 april 2001 13:31 schreef Mallo het volgende:
Oker hij ging dus
ik begrijp wat je bedoelt maar voor op de voeding moet ik wel op Molex hangen en me tdie pinnetjes klommelen en wou er ganakopen voormiddag maar winkel was gesloten GVD!!
maar maakt dat zoveel uit wat meer stroom door MOBO?
mhh dat zou ik ook weleens willen weten?? iemand?

iRacing Profiel

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 15:59
Op vrijdag 31 mei 2002 10:34 schreef Gohan-san het volgende:

[..]

mhh dat zou ik ook weleens willen weten?? iemand?
Stoere kick!
Het maakt nauwelijks uit, dat beetje meer stroom.
Waar het om gaat (en wat ook vermeld staat) is dat het link is om zomaar wat kabeltjes aan je mobo te gaan prutsen als je ze ook aan de voeding kunt hangen.

Het heeft alleen zin als je je RPM kan meten, maar dat gaat niet met slechts twee draadjes. Of je moet een mobo hebben die de snelheid van je fan kan varieren, dan heeft het wellicht zin (kan ook met alleen twee draadjes).

In alle andere gevallen geldt: ga vooral geen losse draadjes aan je mobo knutselen!

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1