[BC3] Key board MOD iemand C+A+D

Pagina: 1
Acties:

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb nooit begrepen waarom op Microsoft toetsenborden niet standaart een CTRL+ALT+DELETE knop zit lijkt me best handig
Of kan je dit ook zelf maken ????

Lijkt mij wel Cool zo''n grote dodemans knop op mijn bureau voor CTRL+ALT+DELETE.

Iemand een idee. hoe dit te maken is ????

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

simpel gezegd:
1 knop maken die bij indrukken alledrie de toetsen "aanstuurt"

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Goed idee, man. Ik ga gelijk eens kijken hoe dat te realiseren valt. (Heb namelijk naast me een open keyboard liggen):)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Beaves

Usque ad Finem

Je kan beter een programma schrijven dat op die toetsencombo reageert, is veel makkelijker.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• schizofreen

schizofreen

ik & jij

Op dinsdag 03 april 2001 00:36 schreef Beaves het volgende:
Je kan beter een programma schrijven dat op die toetsencombo reageert, is veel makkelijker.
das saai :z
kun je net zo goed een toetsenbord kopen met van die vrij programeerbare knoppen...

Verwijderd

Ja en dan zit je te gamen en dan druk je opeens op die knop. Oeps reset..

|:(

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

schrijf je er een proggie BIJ wat eerst met een popup komt of ''t wel klopt dat je wilt resetten 8-)

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 07:42 schreef trictrac het volgende:
schrijf je er een proggie BIJ wat eerst met een popup komt of ''t wel klopt dat je wilt resetten 8-)
... FF nadenken.

Als je hele pc hangt, hoe wil je dan een popupje laten komen? :o en als je eerst een popup zou willen laten komen, kan je netzogoed niet dit doen want dan ben je nog langer bezig.

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

denk dat je zon knoppie beter aan je mobo kan hangen, is het niet?? gewoon met een druk contact, ik wil dit ook doen, met zon grote rode knop, zon ding wat ze in quizzen hebben, maar die heb ik nog nergens kunnen vinden (laat me weten als je wel weet where 2 get)

Verwijderd

LOL waar wil je die knop maken dan? :) Ask gewoon is zo''n tv programma. Wie ben ik! Daar hebbe ze ook van die knoppen en LuckY letters enzo :)

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 07:39 schreef iFc-Freaky het volgende:
Ja en dan zit je te gamen en dan druk je opeens op die knop. Oeps reset..

|:(
En dat is nou net de reden dat die combo zo uit elkaar ligt. Dat het bijna niet per ongeluk kan.

Verwijderd

idd.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:54
en dan is je pc nog aan het opstarten en je drukt per ongeluk op die knop..
nou ja, je snapt wel waar ik op doel.

• marteltor
Je kan hem natuurlijk wel zo maken als bij een straaljager de schietstoel: een rode knop met een ruitje erover, dat je eerst om hoog moet doen om hem te gebruiken.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op dinsdag 03 april 2001 07:49 schreef _Dennizz_ het volgende:
Met zon grote rode knop, zon ding wat ze in quizzen hebben, maar die heb ik nog nergens kunnen vinden (laat me weten als je wel weet where 2 get)
Volgens mij kan je die bij een Elektro zaak krijgen. Of vraag het eens na bij een elktromonteur die weten ze wel overal vandaan te halen denk ik.

Maar ik zal wel kijken of een vriend van mij ze nog heeft liggen.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Ehhh, op je kast zit toch zo''n mooie reset knop :?

The ramblings of an idiot

• marteltor
Maar dan krijg je geen ''Programma afsluiten''! (of wel? ik heb geen resetknop, een gare compaq)

En nog zo`n voordeel van een grote rode knop: je kan er lekker op rammen. En ze zijn bij de elecktroman zo te halen, het zijn van die zelfde knoppen die ze gebruiken om de stroom er overal af te gooien als er iets mis gaat.

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 00:36 schreef Beaves het volgende:
Ik denk dat dat inderdaad makkelijker is, maar ik denk dat ik wel een toetsencombinatie ga gebruiken hiervoor (printscreen en pause/break of zo iets).
Dus dat als die beiden (door hardwarematig te tweaken) ingedrukt worden, dan wordt dat opgevangen door wat software. Ik hoop dat dat programmaatje dan wel nog werkt als ik het nodig heb :)
Dit weekend maar eens aan de slag!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[lichtelijk offtopic]
ik gok dat het nog 10 minuten duurt voordat iemand dat afgezaagde plaatje post
en zegt,kijk,dat heb ik al! :r :r
[/lichtelijk offtopic,sorry hiervoor]

Verwijderd

in 1 woord BLAAATTTtttt :) tjees man nu ik dit zo lees ga ik echt denken van HEBBEN JULLIE NIKS BETERS TE DOEN :) hehe mja is voor linux nie echt zo handig denk ik dus eh mij gaat voor de reset knop op de kast 1x in het jaar dat linux crasht :)

Verwijderd

Die knop heb ik al Heet een RESET knop zit op kast :)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op dinsdag 03 april 2001 08:41 schreef marteltor het volgende:
Je kan hem natuurlijk wel zo maken als bij een straaljager de schietstoel: een rode knop met een ruitje erover, dat je eerst om hoog moet doen om hem te gebruiken.
hahahahaha lol :D
moet je doen!!!!!!!!

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Als ik op mijn RESET knop douw dan gebeurt er niets...

Druk ik op de bekende combinatie krijg ik al een popupschermpje...

Als het echt for real is (hij zit dan vast) dan helpt de bekende combinatie ook niets meer...

Maak een knopje op het toetsenbord die de powerknop voor 4 seconden ingedrukt houd, dat kan helpen. Of een knopje die de stroom eraf haalt.

Verwijderd

Of een "hefboom constructie" die de stekker uit je voeding snokt?
Mischien een sirene erop..?
Of leg er een moker naast en sla je computer aan gort..
Er zijn zoveel leuke manieren te bedenken.

Verwijderd

Is er voor echte vastloper niet een prachtige reset-knop op je kast uitgevonden :? :)

Verwijderd

Het kan aan mij liggen hoor, maar als je een toets wilt maken voor de alt,ctrl,del combo, kun je dan niet gewoon aan de alt,ctrl en del toets-aansluiting op de print van je toetsenbord een draadje solderen en dan ipv een normale druk-toets met twee aansluitingen een druk-toets met drie aansluitingen gebruiken om die uiteinden op te solderen. Dan zou je precies hebben wat je wilt toch? Niet te moeilijk denken;)
Zelf zou ik er wel een kapje op maken of dat toetsje ergens aan de bovenkant van je toetsenbord zetten dat je hem niet perongeluk in drukt

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Guanoape, maak je kast eens open en kijk of je resetknop wel aangesloten is op je moederbord of dat je misschien een kabelbreukje hebt.

Padje, die ctrl-alt-del knop is expres 3 lossen knoppen.
Hoe vaak gebeurt het tenslotte dat je een verkeerde knop indrukt en als dan je PC reboot..sjah...lullig
Maar als je het echt wil zou je misschien iets met een macrorecorder proberen.

Niet?
[Specs]

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Gewoon een knoppie op je keyb bouwen en verbinden met je reset aansluiting - is makkelijker te maken en werkt ook nog als je comp niet meer op je keyb reageert...8-)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• schizofreen

schizofreen

ik & jij

Op dinsdag 03 april 2001 08:41 schreef marteltor het volgende:
wat een toeval: ik heb hier net een oude straaljaer in de achtertuin staan :P

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

waarom denk je dat ze daar een 3 toetsen combi voor genomen hebben? (ctrl-alt-del)
omdat je anders per ongeluk die ene toets in gaat drukken natuurlijk. een goeie (WERKENDE) power button op je keyboard lijkt mee veel fijner als standaard, aangezien dit door veel mobo''s nog steeds niet gebruikt word.

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 03 april 2001 18:38 schreef xDeLiriuMx het volgende:
Is er voor echte vastloper niet een prachtige reset-knop op je kast uitgevonden :? :)
toch :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Kan heel makkelijk...

Gewoon ff de matrix van je keybord volgen en kijken op welke contanten van het printje in je keybord ctrl alt en Del op zitten daar een schakelaartje tussen en klaar :)

Je moet dus de 3 sporen vanaf CTRL AL en DEL volgen op het eerste plastic blad in je keybord... die aan elkaar knopen en naar schakelaar laten gaan... Dan kijken op 2e blad in je keybord en dan het zelfde (1e is+ 2e is de -) Klaar :)

* Dezjay weet dit omdat ie daar nu mee bezig is voor zijn mp3 autoinstallatie :)

Verwijderd

Staan er geen vette schakelaars in de conrad catalogus ??

Wel vet een soort "kill-switch" als ie vastloopt ram je op een enorme knop en hij reboot...

Maaruh, gaat het om et resetten met CAD of dat je eerst dat menu''tje in windows krijgt.. ???

Als het resetten is, gewoon aansluiten op de resetpinnekes op je mobo...

Anders zul je met je toetsenbord moeten klooien

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

eeeeh, een verlengsnoer met schakelaar? ligt op de vloer onder mijn bureau, werkt ongeveer zoals een dodemansknop in een trein

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Mich
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~michielvanaalst2/andere/reboot.jpg

zo iets is wel handig

• Mich
  • Nu online
gvd plaatje wil die niet laden

• Mich
  • Nu online
zo nu wel

Verwijderd

plaatje laadt wel maar iedereen kent hem al :)

• Mich
  • Nu online
d8 ik al maar toch

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
Op dinsdag 03 april 2001 18:13 schreef CRACKIE het volgende:
Of een "hefboom constructie" die de stekker uit je voeding snokt?
Mischien een sirene erop..?
Of leg er een moker naast en sla je computer aan gort..
Er zijn zoveel leuke manieren te bedenken.
ik ga voor dat eerste idee :):)>:)>:)

Verwijderd

Waarom zou iemand in godsnaam CTR+ALT+DEL gebruiken, kost alleen maar tijd met opnieuw starten. Beter nog, als hij op mijn toetsenbord zou zitten, zou ik hem eraf slopen. Zinloze mod, net zoiets als: laat ik een oven in mijn PC douwen, wordt hij lekker warm en krijg ik lekker pagefaults. Nee Bedankt. ( Maar goed, het kan wel >:) )

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Voor zover ik weet stuurt de toetsencombo Ctrl+Alt+Del een apart signaal over de kabel. Ik dacht dat dat echt een dedicated (echt tweakerwoord :7) kabeltje in de toetsenbordkabel was.
Dus dat moet te doen zijn, en is nog niet eens zo ingewikkeld. Zou zeggen zoek eens of je de pinout van die toetsenbordstekkers kan vinden, dan weet je of ''ie high of low-active is en dan hoef je alleen nog maar ''n simpel knopje te maken :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

ik heb lang niet alles gelezen, maar is het niet gewoon makkelijk om er een resetknopje bij te maken, alleen dan zo groot en waar je maar wilt?

• Boeie
  • Laatst online: 01-04 10:49
offtopic:
je kan altijd beter Crtl+Alt+delete doen dan op je resetknop drukken....
Via de Resetknop wordt de Stroom ff onderbroken via toetsencombo start ie gewoon opnieuw op... als dat dan nog wil.
Het is (heb ik eens gehoord) volgens moi slechter om zomaar altijd op de resetknop te drukken... je Kan je HD of ander spul ermee mollen (heeft hier al eens iem. gehad)

Of zit ik helemaal verkeerd? (zo ja tell me)

dat was mijn bijdrage weer

Verwijderd

kzoek nog een ''any'' - key, iemand????????

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ik heb mijn compaq toetsenbord (20 jaar oud) eens uit elkaar gehaald en daar zie ik dat er nog veel mogelijkheden zijn voor extra knoppen

Audi A8 W12 6.0

• Freggel_United
  • Laatst online: 01-07-2025
Hrm, jah... Zo''n grote rooie paniekknop aan je reset hangen, je weetwel, die ze ook in spelshows hebben :), maar dan wel een sleutelcontactje ertussen... eerst van het slot af halen, anders kan je je pc zomaar resetten en das natuurlijk niet de bedoeling... :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Pagina: 1