ik heb via mn vader een oude display kunnen bemachtigen uit een winkel. In dat display zitten twee buisjes: een blacklight buisje en een TL-buisje (gok ik) Allebei ongeveer 21 CM lang. Om de 4 seconden wisselen de lampjes elkaar af met branden. Nu heb ik niet zoveel verstand van electrotechniek, maar wis die buisjes zo schakelen dat ik zelf kan bedienen wel buisje gaat branden.
Hoe kan ik dat het beste gaan maken?
ik heb ff snel een tekeningetje ervan gemaakt en zal ff uitleggen hoe dat ding werkt volgens mij:

nu geeft de travo zowel als aan de starter (volgens mij is het een starter, correct me if I''am wrong) en ook aan het blokje dat zorgt voor de omschakeling van de ene buis naar de andere buis een spanning af.
De "starter" geeft zijn signaal weer op zn beurt door aan de omschakelaar die om de beurt de spanning over 1 van de buisjes laat lopen.
Kan ik gewoon die "omschakelaar" er tussenuit laten en die draadjes rechtstreeks verbinden (met schakelaartjes ertussen) of zit het ingewikkelder in elkaar?
Ik heb echt heel weinig verstand van dit soort zaken: tell me all about it...
Hoe kan ik dat het beste gaan maken?
ik heb ff snel een tekeningetje ervan gemaakt en zal ff uitleggen hoe dat ding werkt volgens mij:

nu geeft de travo zowel als aan de starter (volgens mij is het een starter, correct me if I''am wrong) en ook aan het blokje dat zorgt voor de omschakeling van de ene buis naar de andere buis een spanning af.
De "starter" geeft zijn signaal weer op zn beurt door aan de omschakelaar die om de beurt de spanning over 1 van de buisjes laat lopen.
Kan ik gewoon die "omschakelaar" er tussenuit laten en die draadjes rechtstreeks verbinden (met schakelaartjes ertussen) of zit het ingewikkelder in elkaar?
Ik heb echt heel weinig verstand van dit soort zaken: tell me all about it...
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs