Toon posts:

[BC3] Goedkopuh Heatsink gezocht!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen, ik ben op zoek naar een niet te dure maar zeer goede heatsink. deze heatsink kan met of zonder fan, dat maakt niet uit. mijn plan is dat ik een goedkope van wil modden door er een 92mm fan op te zetten. het enige wat ik nog moet hebben is een goedkope maar goede heatsink. ik dacht zelf aan een van de volgende:

Cooler Master EP5 6|11-A1
Cooler Master DP5 6H51-A1

Weten jullie nog een goede, het gaat dus alleen om de heatsink, het lieft kost ie minder dan 50 piek.

TIA Hawk

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Voor echt lompe heatsinks moet je maar eens bij je lokale elektronica boer kijken - letterlijk kilo''s :)

Maar, probeer gewoon een wat duurdere heatsink in vraag en aanbod te scoren, het gaat jou toch niet om de fan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 22:03 schreef Bene het volgende:
Voor echt lompe heatsinks moet je maar eens bij je lokale elektronica boer kijken - letterlijk kilo''s :)

Maar, probeer gewoon een wat duurdere heatsink in vraag en aanbod te scoren, het gaat jou toch niet om de fan.
wat moet ik dan met die fan doen

Verwijderd

opeten???

:r:r:r:r:r:r

Verwijderd

Topicstarter
is dat niet een beetje zonde? ik ben gewoon op zoek naar een heatsink/heatsink fan combo van minder dan 50 piek, die fan pleurt ik gewoon weg en lekker modden maar. maja, als jij een 6 cm fan wilt kopen vin ik het prima.

Verwijderd

Moet je toch maar es bij de plaatselijke electronicaboer kijken. Heb ik laatst een mooie socket 370 koeler vandaan gesleept. Een enorm blok alu met lekker veel geribbelde plaatjes. Koeler deraf geschroefd en een passieve koeler van gemaakt. Kostte maar 37,95!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 22:41 schreef PsyFlux het volgende:
Moet je toch maar es bij de plaatselijke electronicaboer kijken. Heb ik laatst een mooie socket 370 koeler vandaan gesleept. Een enorm blok alu met lekker veel geribbelde plaatjes. Koeler deraf geschroefd en een passieve koeler van gemaakt. Kostte maar 37,95!
En waar zit die plaatselijke electroboer van jouw?

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Ik ben vanplan om bij Conrad een GROTE heatsink te kopen (160 x 100 x 40)
Deze ga ik op mijn BP6 zetten (op 2 cpu''s dus) En dan met 2 8cm FAN''s er op.

Verwijderd

Http://www.ocshop.nl >> Heatsinks >> Socket A :)

• php
  • Niet online

php

Zwaluw, hou je der rekening mee dat je grote kans hebt, dat de procs niet helemaal in lijn liggen, en dus de heatsink enkel op de randjes van de core ligt. (of hoe noem je die metalen plaat op een cellie, welke je zo lekker kan wegschuren?)

Moederborden kunnen goed krom zijn.

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08-2025
Coolermaster dp5-6h11:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/map/dp5-6h11.jpg
hier plaatjes van mijn mod:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rinusngb/pics/koelers/92mm_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rinusngb/pics/koelers/92mm_5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rinusngb/pics/koelers/92mm_6.jpg

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 22:58 schreef Hawk666 het volgende:

[..]

En waar zit die plaatselijke electroboer van jouw?
Leeuwarden, op de Voorstreek. Naast boonstra (ook een electronicawinkel). Kweet de naam van de winkel niet eens, zag de koeler gewoon in de etalage liggen toen ik er voorbij fietste. Denk niet dat je hier veel aan hebt (tenzij je net in leeuwarden woont)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 april 2001 18:37 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Leeuwarden, op de Voorstreek. Naast boonstra (ook een electronicawinkel). Kweet de naam van de winkel niet eens, zag de koeler gewoon in de etalage liggen toen ik er voorbij fietste. Denk niet dat je hier veel aan hebt (tenzij je net in leeuwarden woont)
denk het ook niet, ik voor valkbij rotterdam

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08-2025
ikw oon ok vlakbij r''dam

Verwijderd

black adder, haal die roosters eraf en je koeling is nog beter!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op dinsdag 03 april 2001 21:43 schreef Hawk666 het volgende:

[..]

Probeer het dan eens bij Display. Die hebben ook heel veel. www.dil.nl is de sit van hen, maar ik zou gewoon langsgaan.

Is btw best een koele winkel om te zien. grooooooooooot!

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
ikw oon ok vlakbij r''dam
Ik werk in Rotterdam, maar ik vraag me af wat voor spelling ze hier op school geven? >:)
Of verkopen ze hier toetsenborden met auto-typo-generator?

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
[on topic mode] Zou je niet eens bij Crazy Hans (jonker fransstraat)gaan kijken? die hebben misschien in de rommelbak nog wel van die passieve koelingen van bijvoorbeeld een P1 166Mhz. Ik heb er zelf een paar uit oude Compaq''s, die dingen zijn loeigroot en van Alu, en daar kun je dan naar hartelust nog zelf Fan''s op klussen [/on topic mode]

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 april 2001 12:36 schreef mboogie2 het volgende:

[..]

[..]

Ik werk in Rotterdam, maar ik vraag me af wat voor spelling ze hier op school geven? >:)
Of verkopen ze hier toetsenborden met auto-typo-generator?
zeur toch niet man

Verwijderd

Ik vraag me af af het werkelijk zoveel zin heeft om een grotere fan op je heatsink te zetten. Bij mij maakte het niks uit, sterker nog, mijn standaard coolermaster(ys-tech)fan koelde beter dan de sunon 80 mm fan. Je hoort spectaculaire verhalen, maar of het werkelijk veel uitmaakt...

Verwijderd

Topicstarter
als de heatsink snel en goed genoeg heet wordt (warmte overneemt) en de koeler hard genoeg blaast (de heatsink afkoelt) is de warmte weg van de proc. Als de heatsink dus goed genoeg is dan helpt een grotere fan wel, anders niet

• Zwaluw
  • Laatst online: 16-06-2003
Op dinsdag 03 april 2001 08:25 schreef Herman het volgende:
Zwaluw, hou je der rekening mee dat je grote kans hebt, dat de procs niet helemaal in lijn liggen, en dus de heatsink enkel op de randjes van de core ligt. (of hoe noem je die metalen plaat op een cellie, welke je zo lekker kan wegschuren?)

Moederborden kunnen goed krom zijn.
Ik had er al aan gedacht, maar toch bedankt.
Ik ga het eerst eens testen met een plankje of zo. En anders maak ik wel 2 delen.
Maarja.. her duurt nog wel even voordat ik ermee aan de slag ga. Eerst verhuizen enzo! :)
BTW: je ziet vaak dat mensen een groot waterblok op hun BP6 hebben. Dus wat ik wil zal ook wel lukken. Mijn mobo is wel recht geloof ik. En een beetje schuren werk ook wel (lappen). Misschien een coldplate ertussen en die dan goed schuren. Ik verzin wel wat! :)
Pagina: 1