Ik heb wat fannetjes gekocht om m''n systeem wat te gaan koelen (59 graden met
vind ik toch wat aan de hoge kant
). Nou vroeg ik me af wat het handigste is om te doen om de CPU goed te koelen: er een zuigende fan boven hangen of een blazende? De koeler op de CPU is een ChromeOrb.
Volgens mij kan je beter een andere koeler kopen, zo''n chrome zit met een 900 Mhz bijna aan z''n maximale. Maar als je hem erop wilt laten zitten moet je de fan er op laten BLAZEN, dus koude lucht erbij blazen. De lucht neemt dan de warmte van de koelvinnen over. Je moet dan natuurlijk wel een 2e fan hebben om de warme lucht er weer uit te halen.
Verwijderd
als je een ventilatorgat achter je cpu hebt (boven atx connectors dus), dan kun je daar een out-take fan neerzetten. ergens onderin moet dan de frisse lucht vandaankomen (2e ventilator / open pci gleufjes)
werkt het best voor mij dan, tenminste.
werkt het best voor mij dan, tenminste.
Dat "Designed for AMD? ThunderBird and all Duron processor ? up to 1.3GHz" moet ik dus met een korreltje zout nemen?Op maandag 02 april 2001 21:52 schreef Sick_Nick het volgende:
Volgens mij kan je beter een andere koeler kopen, zo''n chrome zit met een 900 Mhz bijna aan z''n maximale.
Zitten de nieuwe fan en die van die van de Orb dan niet tegen elkaar in te blazen?Maar als je hem erop wilt laten zitten moet je de fan er op laten BLAZEN, dus koude lucht erbij blazen.