[BC3] PIII-866 overklokken, hoe en wat?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi! Ben een beetje nieuw op overklok gebied vandaar deze vraag :)
Ik heb zeer binnenkort een PIII-866 FC-PGA 133mhz FSB draaiend op een Tyan i815e moederboard. Voeding is 300watt. RAM is 256 MB 133mhz Kingston geheugen.

Tot hoever kan ik deze CPU overklokken, welke orb heb ik ervoor nodig (GoldenOrb, Spin of een FOP38 orb/koeler?), kan Kingston RAM op CAS 2 en hoe doe ik dit allemaal :?

Alvast bedankt :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
babba!!!!!!!! heb je wel eens van de search gehoord?????? zonee dit is de link: http://gathering.tweakers.net/forum/find

hier kan je op een onderwerp zoeken etc ....................

Audi A8 W12 6.0

• BC3 Victim
Ja en die heb ik al diverse keren gebruikt :) Daarom staat de vraag hoe mn Geforce 2 over te klokken er niet bij omdat ik dat nu weet :)

Het punt was of het inderdaad mogelijk is over te klokken met mijn type mobo/ram, tot hoever en welke orb het beste is voor mijn CPU/mobo...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

gewoon de bussnelheid omhoog gooien

op het moederbord zit vast wel ergens een dip switch

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

• BC3 Victim
Zodra ik de kast binnenheb en de boel in elkaar zit zal ik dat dipswitchje ns opzoeken, thnx! 8-)

Welke orb is de "beste"? Heb al een aantal posts gezien dat je beter de FOP38 kunt pakken dan de GoldenOrb maar dat de druk die de FOB38 op de core uitoefent niet superplezierig is voor je CPU? :?

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
dit was een dom grapje |:(

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

[blablabla]

Tot hoever kan ik deze CPU overklokken,

[blablabla]
op www.overclockers.com kan je het gemiddelde vinden...

• BC3 Victim
Thnx. Weet nu alles wat ik moest weten en ga als ik de spullen heb ns uitproberen 8-)

Verwijderd

Hier zijn mijn resultaten

Tyan ken ik niet, hoop voor je dat die een mooie bios geeft. Anders via jumpertjes doen. i815e kan hogere FSB''s dan 150 uit (mijn P3B-F niet :() dus ik denk wel dat je ruim boven de 1GHz kan komen.

Een Coolermaster DP5-6H51 tot 1.2GHz, die heb ik. Koelt goed, computer is rockstable. Ik raad je die koeler aan, hij maakt ook nog weinig geluid!

Suc6

• BC3 Victim
Herrie is mooi toch? ;) Heb nu in mn P2-350 kassie een extra fan zitten van canon (vraag me niet waar dat hij uit kwam), met touw vastgemaakt en stroom vastgetaped.. hij paste niet qua schroefjes :9

Zal ns kijken of die FOP32 misschien iets is ipv de FOP38 ;) Anders doe ik beiden wel 8-)

Maarre dat overklokken naar de 1 gighz kunnen mn ram en mn nics dat wel aan? :)

• BC3 Victim
Op maandag 02 april 2001 16:59 schreef delyver het volgende:
babba!!!!!!!! heb je wel eens van de search gehoord?????? zonee dit is de link: http://gathering.tweakers.net/forum/find

hier kan je op een onderwerp zoeken etc ....................
hoezo:? ik weet wel hoe je moet zoeken hoor |:( maar waarom moet ik zoeken en waarop (ga nou niet zeggen op de computer want dat klopt niet omdat ik erachter zit) mzzl babba

Pagina: 1