[BC3] Integreerd moederbord

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wie kent een Pentium I bord waar zowel netwerk, geluid als video is geintegreerd?

Ook info over een pII bord met die eigenschappen is welkom

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:25

ChUcKiE

Dus........

www.pcchips.nl

PII = PIII bord dacht ik, dara staan er zoveel, zelfs met onboard LAN/SOUND/VGA/MODEM etc. Om het nog spectaculairder te maken....ze hebben ook moederborden met twee typen processor ondersteuning, dus met en Slot 1 en Socket370
erop!!! En dat allemaal in Micro ATX formaat (AT/ATX)

Sux6 ermee

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
yup, en aansluiting voor ATX&AT voeding ... maaruh, maar 1 gecombineerd isa/pci slot

(ach ja, ik heb ook zo''n board; ik kan er ook niks aan doen }:O)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Koop een Compaq Deskpro EX, dat is de oplossing....hooguit klein beetje te duur voor je, maar zonder monitor betaal je dank ik net iets onder de 1800,--
Of kijk eens op ibazar bij die Compac''s!

• SvMp
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
Ik al PC chips ff checken.

Ik denk me nu dat ik eigenlijk in het verkeerde forum zit, maar dat heeft met mijn doel te maken.

Op school hebben we slechte computers. Het is slecht ingericht en we mogen er zelf niks aan doen. Ik heb het idee dat men de studenten wil dwingen een laptop te nemen, maar de studerende horde kan die niet zomaar ff betalen. |:(
Sommigen hebben dan wel een laptop mbv. papie en mamie of ze hebben een verschrikkelijk goede bijbaan :7 maar een student als ik kan niet zomaar ff een dure laptop kopen.

Dus heb ik iets bedacht. Je bouwt een zo klein mogelijk mini-desktop systeem, zo goedkoop mogelijk.
Aangezien mensen vaak van een computer het netwerk, toetsenbord, muis en monitor aan de laptop zetten, komt dat op hetzelfde neer als het gebruiken van een desktopje.
Dus wil ik een case modden (waarschijnlijk zelf maken) om daar een zo klein mogelijke computer van te maken.

Minimaal pentium I, met 128 MB DIMM, geluidskaart, UTP netwerk en VGA. 1 harddisk, geen CDROM en geen floppy.

De grooste space-filler is de voeding, maar ik ben van plan een 200 WATT voeding te gebruiken uit een Compaq desktopje. Zijn lekker klein. Dit verplicht mij wel om een AT-bord te gebruiken, maar ook gezien de financien zal dat wel noodzakelijk zijn.

Een andere vergrotende factor zijn al die kaarten. Geluidskaart, videokaart, netwerkkaart. Het is natuurlijk handig om het op 1 bordje te hebben.

Op die manier kun je een handzaam mini kastje in elkaar zetten.
Naast tips voor mobo''s zijn ook andere tips over dit onderwerp welkom.

• SvMp
  • Niet online
Ja da''s erg duur.

Ik heb PC chips ff gecheckt. Leuke bordjes hebben ze.

Weet iemand wie dat spul verkoopt?
Op pricewatch kon ik niks vinden.

• dion_b
  • Laatst online: 00:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kunt steevast iets van PC Chips vinden in de winkels van Des (www.des.nl). Maar vergeet niet- het is echt troep en van support hoef je niet te dromen. Ik heb destijds met mijn M741LMRT een lijdensweg moeten ondergaan tot ik nota bene op m''n werk iets vergelijkbaars als known issue aantrof (brakke bios zoog CMOS batterij leeg). PC Chips was niet geinteresseerd (nog grappiger- ik werk in het bedrijf direct naast PC Chips'' hoofdvestiging in NL in Wijchen)

Oslik blyat! Oslik!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

www.gistron.com die verkochten ze ooit, waarschijnlijk nog steeds. Kun je meteen bij hun voor die EliteGroup bordjes gaan kijken, dat zijn ongeveer dezelfde alleen dan met een andere stikker erop!

Ik heb die bordjes twee keer gebruikt voor een extreem goedkope upgrade van een oud AT-bakkie...ze werken nog beide, dus valt best mee! Ut gaat niet hard, maar ut is wel tering goedkoop!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Yep, Zeer goedkoop serverborje...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
alsjeblieft doe het jezelf niet aan.

PCChips = ROTZOOI!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

kun jij nie beter dan een p1 flaptopje halen ?? 166 ofzow ? voor +- 7 a 800 gulden kun je soms wel leuke dingen vinden

www.marktplaatst.nl staan wel is leuke advertenties op

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

pc chips is geen rotzooi ... pc chips is al vanaf het begin (jaartje of 10 geleden naar mijn weten) bezig met Ali, en SIS chipsetjes. En die zijn vergeleken met Intel en AMD nogal brak.

Anyway ik zit serieus te kijken naar de PCChips 810LMR. Socket A moederbord wat waarempel nog 266FSB ondersteunt ook, 10/100mbit netwerkkaart, modem, etc.
Dat gepropt in een AOpen H300A micro ATX kast en ik heb mijn kleine droomservertje.

wie heeft er ervaring met de PC Chips 810LMR? Als het bord echt zo brak is als beweert ga ik denk ik uitwijken naar een Aopen MX3s, dit is jammer genoeg Intel processor based :( => duur :( :(

Iemand die z''n ervaringen over de bordjes wil delen?

• dillhole
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19
http://www.micropower.nl/

is dit geen goed id. ultra klein en erg goed als je het als servertje gaat gebruiken. Tja het is alleen de vraag hoe je ze aansluit op een powersupplie.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
ik heb hier een of ander ranzig oud pcchips mobo met vxpro chipset en een p200mmx (hoewel mobo geen dual-voltage ondersteunt waardoor het ding ipv 2,8 en 3,3 volt loopt op 2.9 en 2.9V :) ), en die doet het prima, alweer dik een jaar op FreeBSD en Linux. Is nix mis mee!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Ga naar www.mycom.nl en dan naar de koopjeskelder. Daar verkopen ze nog Asus bordjes met alles erop en eraan! de Asus CUWE-FX. Alles onbaord. is een PIII, socket 370 bordje (MicroATX) Intel 10/100 Mbit netwerkkaart, Intel 810 chipset en ook nog audio.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
PCChips monteerd alleen de goedkoopste chipsets die ze krijgen kunnen.. deze zijn idd. ook erg vaak buggy. In mijn ogen moet je dan niet alleen zeggen dat die chipsets slecht zijn, maar mag je ook zeggen dat de fabrikant van het moederbord slecht bezig is, zij besluiten immers welke chipset er op een moederbord komt.

Maar goed, meer on-topic dan.. als je een i810 moederbordje neemt dan zit je heel dicht bij wat jij voor ogen hebt. VGA en geluid on board. Het is - zeker bij afname van grote getallen - zeker mogelijk een systeem samen te stellen waar elke app welke een student nodig heeft goed op draait voor een prijs van zo rond de 1700 gulden, inclusief monitor, en toch alleen A-merk componenten te gebruiken.

[edit]
Ik zie overigens niet in waarom je perse het kleinste kastje mogelijk wil hebben, moeten ''de studenten'' met dat ding gaan sjouwen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

mvds

Totally awesome!

microATX past in een kastje van een nintendo spelcomputer. Misschien ook een idee?

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 14:17

Talon

Booooom !

yetway-bordjes hebben geloof ik ook alles ...
en bij heijligers in Dordrecht verkopen ze die bordjes nog.
Ze hebben die ook P1 ...
ideetje ?

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:02

Tarin

Just plain weird.

Op woensdag 09 mei 2001 09:16 schreef obsidian het volgende:
microATX past in een kastje van een nintendo spelcomputer. Misschien ook een idee?
In een NES? Gaaf.. dat is pas een wolf in schaapskleren :)~

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Pagina: 1