Toon posts:

[BC3] WANTED: Baybus info

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello my fellow tweakers, ask not wat your fans can do for you. But what you can do for your fans!

Het is jullie misschien wel duidelijk, ik wil een mijn case gaan modden (lees laten vliegen dmv fans). In deze topics het ik al een mooie opzet gemaakt voor de fans die moeten gaan komen in mijn toekomstige Aopen H.08 Bigtower. Dit zijn mijn eerdere topics:

[topic=151165]

[topic=149928]

En dan nu dit topic. Al deze fans moeten aangestuurd worden en het lieft een beetje gecontroleerd. Mijn idee was als volgt.

De 8 fans (zie vorrige topic) worden in groepjes van 2 verdeelt, 4 groepjes van 2 dus. Elk groepje moet met een potmeter (dimmer) het variabelle voltage van 5 tot 12 volt. Per knopje moet er één ledje aanwezig zijn. Deze moet de twee kleuren rood en blauw kunnen aangeven. Ook lijkt met het wel kick dat de verandering van kleur gelijdelijk gaat. Dus

5 volt = rood
6 volt = donkerrood
7 volt = lichtpaars
8 volt = paars
9 volt = donkerpaars
10 volt = donker blauw
11 volt = blauw
12 volt = felblauw

Dit is dus een beetje mijn idee maar ik weet nog niet helemaal hoe ik dit electisch moet aanpakken. Ook weet ik niet waar ik deze spullen moet kopen. Ik heb al wel ff een mailtje naar conrad gestuurd dus misschien is dat probleem al opgelost.

Ook vraag ik met af of dit feest:

5x 80mm
3x 92mm

een gemiddeld amd systeem

op de 300 wat voeding van de aopen kast kunnen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met verhalen en tutors.

TIA

HAWK

Verwijderd

Ik heb een 300 watt voeding en heb dit eraan:
1 x geforce + Blueorb
4 x 80 mm
1 x 120 mm
1 x 90 mm
1 x fop38
1 x chipset cooling
2 x HD
2 x cdrom

Trekt ie met gemak.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 april 2001 20:04 schreef iFc-Freaky het volgende:
Ik heb een 300 watt voeding en heb dit eraan:
1 x geforce + Blueorb
4 x 80 mm
1 x 120 mm
1 x 90 mm
1 x fop38
1 x chipset cooling
2 x HD
2 x cdrom

Trekt ie met gemak.
ok hoef ik me daar igg niet meer druk over te maken

Verwijderd

Nee dat denk ik ook niet.

Edit: En ook nog een Neon erin =)

Verwijderd

Topicstarter
maar zijn er al mensen die net zulke zinnige reacties hebben met betrekking tot mijn baybus plan?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Om te beginnen, heb je de search al gebruikt? Er is al ontzettend veel informatie over baybussen.

En duo-color leds blauw-rood? Volgens mij bestaan die (nog) niet, ik heb ze i.i.g. nog nooit gezien.

Verwijderd

Topicstarter
neon lijkt mij ook wel cool, ga ik ook doen denk ik

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 20:13 schreef AcouSE het volgende:
Om te beginnen, heb je de search al gebruikt? Er is al ontzettend veel informatie over baybussen.

En duo-color leds blauw-rood? Volgens mij bestaan die (nog) niet, ik heb ze i.i.g. nog nooit gezien.
Jewel die bestaan wel. Kijk maar is in je monitor, in mijnes zit 1 led, die 2 standen kan. Groen en als ie geen power meer heeft dan word ie oranje.

Verwijderd

Topicstarter
bij conrad verkopen ze wel dualleds maar rood blauw weet ik niet. Ik heb search al gebruikt natuurlijk maar daar staat verdomt weinig info over dimmerfanbussen, toetoet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 april 2001 20:13 schreef Hawk666 het volgende:
neon lijkt mij ook wel cool, ga ik ook doen denk ik
blacklight lijkt me ook wel onwijs stoer

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Owkee, ik zal ook eens weer gaan posten. Er bestaan led''s die full-color zijn. Bij conrad kun je die bestellen. Misschen dan je met weerstanden verschillen de combinaties kunt maken.

Oh, ja, bestelnummer: 18 53 88-24
Prijs(!!!!!): f12,95

Bestuh!!

Verwijderd

Topicstarter
is er nou niemand op GOT die verstand heeft van baybussen (ik bedoel niet die nieuwe autodrop)?

dat kan toch niet? wat zijn jullie nou voor een tweakers?

naja het zal nog wel komen denk ik. de echte diehards :z zeker :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 april 2001 20:35 schreef MadCue het volgende:
Owkee, ik zal ook eens weer gaan posten. Er bestaan led''s die full-color zijn. Bij conrad kun je die bestellen. Misschen dan je met weerstanden verschillen de combinaties kunt maken.

Oh, ja, bestelnummer: 18 53 88-24
Prijs(!!!!!): f12,95
die heb ik gezien ja maar om nou voor 50 piek leds te gaan kopen waarvan ik maar 2 kleuren gebruik. Vin ik niet zo kewl. Als het zo veel geld moet kosten doe ik het wel met andere kleuren :(

Verwijderd

Topicstarter
is er nou echt niemand met verstand van baybussen?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
300w antec zelfde als freak:

4x80mm fans
1x92mm fan voor op koelblok
1x videofan
1x chipset
2x HD 7200RPM
1x 16x DVD speler
1x 12x10x32 Plextor brander

voor de rest zie sig.....

Verwijderd

Topicstarter
ok de voedingvraag is nu beantwoord, bedankt daar voor.

nu de baybusvraag nog!

Verwijderd

Topicstarter
kommop nou

Verwijderd

''k ben helemaal niet zo geinteresseerd in baybussen en dat soort onzin, maar het zat in de planning om nog eens een fatsoenlijke fan-regelaar te ontwerpen voor jullie, die ook je fan op zeer lage snelheden kan laten draaien.

Meerkleurenledaansturing is dan ook te overwegen, maar blauw/rood zal moeilijk zijn. Rood/groen en rood/geel zijn wel makkelijk te krijgen.

Laat ff weten of je er haast mee hebt, dan ontwerp ik ''m wat sneller voor je

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:36

Super_ik

haklust!

2 verschillende dingen op een gedimmde voeding geeft volgens mij altijd gezijk hoor.

ik zelf zat te denken aan een pulsebreedte modulatie die potmeter gestuurd is. via pic programeren of een paar 555jes. als je (ik) dan gewoon transistors o.i.d gebruik dan kan je 100 verschillende dingen aan elkaar hangen. het voordeel van pulsbreedte is dat je fan altijd werkt (in theorie dan he) hoe langzaam je hem ook laat draaien, iets wat met een gewoone pot tussen 5 en 12 nie helemaal het geval is .

hmm ,ik zie hier wel een elektronische uitdaging. zal kijke of ik wat kan ontwerpen.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er niet zo heel veel haast mee maar als je er zin in hebt, graag! iig alvast heel erg bedankt als jullie iets willen ontwerpen voor mij.

Hawk

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Hey, superik, ik had er ook al aan gedacht om het met pulsbreedte modulatie te doen. Conrad heeft hiervoor een heel mooi IC. heb je geen torren enzo meer bij nodig, alleen potmeter, weerstandjes en condensatoren. Die gaat tot 2 amp. bij 12volt. misschien ID??

Ik zou eigenlijk al zo''n systeempje hebben gebouwd, maar die jongen waarvoor die is is afgehaakt...

edit:
vergeten... model: BTS 629A

Bestuh!!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:36

Super_ik

haklust!

kun je mischien ff een link waar ik info of met een datasheet oid geven want zo kan ik er niet veel mee thanx

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Ik heb eergisteren een PWM fanaansturing gepost...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 april 2001 10:02 schreef DaBit het volgende:
Ik heb eergisteren een PWM fanaansturing gepost...
en waar vind ik dat dan

Verwijderd

topic: betere fanspeed controller voor baybus

[topic=153677]
Pagina: 1