[BC3] Hoe to shut down automatically als temp>X graden?

Pagina: 1
Acties:

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Ik heb net waterkoeling geinstalleerd en het loopt goed, maar ik wel wat extra beveiliging. Ik wil mijn computer laten uitschakelen als de temp van de processor boven een bepaalde waarde komt (bijvoorbeeld als pomp er mee stopt om de een of andere reden).
Ik heb motherboard monitor geinstalleerd en Shutdown NOW, maar ik heb het getest op een lage CPU temp waarde, maar het duurt mij te lang voor ie uitschakelt. Hoe kan ik instellen, dat hij direct uitschakeld bij de kritieke temperatuur?

Thanks.

Verwijderd

kijk eens op www.google com en gebruik de zoekterm MbProbe

suces verzekerd

• DarkTemple
Cool proggie, geeft temperatuur zelfs met tienden weer.

Maar same problem, ik heb op tabblad "Tasks" on critical "shutdown" geselecteerd, maar als ie de kritieke temp bereikt, krijg ik wel een alarm en een waarschuwing, maar computer uitschakelen ho maar:(

Btw ik gebruik Windows 2000.

Any ideas,

Thanks.

• DarkTemple
Eindelijk sluit ie wel af bij te hoge temp, maar niet volledig. Hij blijft staan op het scherm "U kunt nu uw comp uitschakelen."

Hoe kan ik ''m volledig laten uitschakelen?

Hoe lang duurt het voordat de processor oververhit raakt als de pomp er mee stopt (Duron800)?

Verwijderd

Moet je in de bios instellen dat hij de computer dan meteen uitschakkeld, ipv afsluit scherm. :)

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:14
Ik heb MBM5 in samenwerking met Shutdownnow en dat werkt perfect.

aaargh ik lees weer niet eens goed. :)
je kan ook de delay ergens instellen in mbm5

Verwijderd

Als je gewoon vanuit hert menu zelf voor uitschakelen kiest,
gaat de computer dan wel uit, of moet je de schakelaar dan zelf bedienen?

Ik vermoed dat je het power management uit hebt gezet, dat de machine uit zetten kan ..
(ACPI e.d. ...(

• DarkTemple
Waar kan je dat instellen in BIOS (ABitKT7A-RAID), ik zie het nergens.
Ik heb geen ACPI geinstalleerd.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Met MBM4 kan je inderdaad instellen dat als de temp boven de door jou ingestelde waarde komt er een programma wordt gestart. Daar zou je dan Shutdown.exe van kunnen maken. Is een los proggie wat ik van Internet heb (net als reboot.exe en restart.exe). Het is ook te doen met RUNDLL.exe en dan een paar switches (weet ik niet pcies).

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Zie eventueel mijn schakelingetje (TEC watchdog topic). Dat is wat veiliger, want dat werkt ook als Windows crasht...

• DarkTemple
Op zondag 01 april 2001 22:37 schreef DaBit het volgende:
Zie eventueel mijn schakelingetje (TEC watchdog topic). Dat is wat veiliger, want dat werkt ook als Windows crasht...
Dat is iets te moeilijk voor mij, ik heb totaal geen technische achtergrond. Is er geen softwarematige manier om je power uit te schakelen? Het boeit niet als windows niet eerst wordt afgesloten, als ik hiermee mijn processor kan sparen.

Verwijderd

Ik heb MBM 5 draaien en het programma cpuidle en die tweede vormt een prachtige plugin voor MBM 5 dat hij bij een bepaalde temperatuur automatisch mijn PC afsluit.
Pagina: 1