Toon posts:

[BC3] Casefan vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht via de search en vondt niks bevredigends. Dus...
Ik heb een voedingfan die ik als Casefan ga gebruiken en gewoon aansluiten op een molex draad zodra ik nieuwe pinnetjes heb gekocht.
Maar hoe zet ik nu zo een FANhet best voor de beste airflow. Teneerste heb ik nogal veel kabels en zit ik met al die kaarten (geluid, ge², netwerk...) dus zou hij schuin en nogal vanvoor beneden moeten om mooi te kunne blazen maar zal dit enig effect hebben?
Stel ik zet gewoon die FAN schuin met tape en blokje hout ofzo in mijn kast vanonder zonder een gat ta mken in de kast gaat dit iets helpen??
Of zet ik hem best ergens anders en maak ik toch best een gat of is dit NIE Tnodig (liefst hehe)??
ty

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hier ooit ervaring mee heeft gehad of iets ervan weet?
Mijn CPU is nu zelfs 71° !!!
ik wil er iets aan doen zonder andere CPU koeler!
Zeg me wat ik kan doen!

Verwijderd

zorg in ieder geval dat je een betere airflow in je kast krijgt...ide-kabels rounden... kabels samen binden...etc.....je voedings blaast de warme lucht naar buiten ..dus als je een extra fan plaatst...zou ik die naar binnen laten blazen...

Verwijderd

Topicstarter
maar moet ik dan een gat maken in mijn case dat wil ik liefste niet of is het ook al goed als ik kabels wegfoefel en dan gewoon een casfan dus schuin van rechtonder richting voeding laat blazen?

Verwijderd

Die temp is wel erg hoog, daar zou ik snel wat aan gaan doen...
Maar het helpt altijd wel een extra koelertje, maar volgens mij gaat dit maar 1 of 2 graad schelen in je temperatuur

Verwijderd

Topicstarter
ja hij was altijd rond 60 maar sinds ik 256 RAM heb bijgestoken altijd rond 70 wel met }:O maar euhm ja dus gewoon die casfan daar plaatsen gaat niks helpen?

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ik zou ''em recht boven de cpu doen. Aangezien de fan (die heb je toch wel he met die 71C ;)) op het koelblok dan verse (koele) lucht krijgt aangevoerd.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar een FAN boven CPU zonder blowhole gaat toch nooit ?!? of vergis ik me en dan moet er daar al plaats zijn!!

Verwijderd

mmm.... Kabels goed getyreriped (of hoe Tha F*** je dat mag typen)

dat scheelt wel veel...

Verwijderd

Heb je geen blowholes in je kast zitten? Dan kan je je voeding aan de buitenkant bevestigen en dan in het gat twee 80mm fans plaatsen, heb ik ook eens gedaan. Werkte prima! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm maar ZONDER blowhole waar zet ik het best een CASEFAN met de beste performance?

Verwijderd

70 GRADEN?!??!?!? AHHHHHHHH!
zou je niet ff checken of je koeler wel goed contact maakt en ehh je hebt wel dat blauwe plakkertje ertussenuit gehaald toch?, wat is je case temp?

• Krankenstein
Hmm dat was ff vaag...
Maar ik bedoel dan inderdaad met blowhole erin. Maar dat moet je er toch voor over hebben. Meestal zit er ook in de achterkant van de kast een gat en dat kan je natuurlijk ook gebruiken. Ik heb eens zitten experimenteren met een kartonnen "luchtslurf" van de achterkant van m''n kast naar de cpu maar dat maakte een kloteherrie. Maar het idee was goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Jaz ik heb 3 temps: 22-36-71 dus case 36 denk ek.
Ja ik heb PC zelf niet ineengestoken is in Duitsland waa rik gekocht heb gebeurd. Het is een gewone AMD standard koeler maar ja hij word ineens 10° heter als anders door die extr RAM raar maar waar. Maar ik weet niet of dat er allemaal opzit dat stickertje durf ook niet echt te kijken mijn ouders zijn daar niet happig op

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 april 2001 17:44 schreef Krankenstein het volgende:
Ik zou ''em recht boven de cpu doen. Aangezien de fan (die heb je toch wel he met die 71C ;)) op het koelblok dan verse (koele) lucht krijgt aangevoerd.
ja maar heb ik dan geen blowhole dan gaat dat toch nietf of wel.

• Krankenstein
Tekeningetje:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.enklaar/koelslurf.gif

edit:
waarom doet ''ie het nou niet $#^$#^@

Verwijderd

Topicstarter
tekening wil nie werken :(

• Krankenstein
Shit waarom doet mijn reply het niet?!?
Nougoed... ik wilde ff snel een tekeningetje maken dus heb ik de tekst maar ff getekend. Vandaar dat het wat slordig is (geen nieuw lettertype dus :))

Verwijderd

Topicstarter
Ah zo en die slurgf is gemaakt uit maar dan heb ik nog een blowhole nodig he maat ;)
Maar euhm ik heb gekeken is het mogelijk een Fan op te hangen in uw kast? want er is 4CM spatie en dan raagt een 8*8Fan erin die kan omlaag blazen en doet dan toch ook al veel werk

• Krankenstein
Maar hier heb ik het over een fan in de achterkant van de pc. Daar zat in mijn geval al een gat
Pagina: 1