[BC3] Casemod voor de N64

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:42
Ik ben nu bezig met een casemod voor mijn Nintendo 64 (lees: Ultra64, klinkt beter).
Ik ben nu nog bezig kabels tussen de controller connecties en het mainboard te solderen, die achterlijke multi-out eruit te jassen, zodat ik daar ook ''s een andere koppeling in kan zetten, en ik ben nog bezig om de voeding open te breken, het geheel komt in een doorzichtige (van hard plastic) koffertje heeft er iemand nog kewle ideen voor de layout (looplampjes etc)?? Enige comment is welkom! Enneh, ben nog een cam aan het regelen!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 10:11
hou het een beetje in de orginele vorm. (dat je niet zon lelijk ding krijgt dat gewoon vierkant is en meer op een pc lijkt waar je gigantische floppys in moet steken)

laat verder nog maar eens pic''s zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.cdv-download.de/ubb_english/biggrin.gif

• LiquidSmoke
hmz, er zit een of andere lomp koelblok (gewoon een stuk staal) over de 3 cpu''s heen, ook ''s anders gaan koelen (2X12cm fan).
Enneh, hoe krijg ik de pasta tussen de cpu''s en de blokken staal daarop weg??

• LiquidSmoke
Is dit een wrede behuizing of niet??

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/526/M1/526495M1.JPG

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

in de vriezer...

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Sorry hoor maar als je hem in die behuizing plaats verneuk je hem imho.
(tenzij je zo''n pikachu-uitvoering hebt)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op zondag 01 april 2001 19:58 schreef LiquidSmoke het volgende:
Is dit een wrede behuizing of niet??

[afbeelding]
Nou sorry hoor, maar daar zou ik dus echt geen N64 in frutten.:r

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18
Ik zou denken dat een van de voordelen van de N64 nou juist de passieve koeling was, heb je niet de hele tijd van dat gezoem...

Verwijderd

Idd , in een Dreamcast (vet machien me leuke prijs) zit zo''n fannetje . Nu das op zich geen ramp want da wordt wel erg warm . Maar kan toch wle wa irri worden .

• answer_man
  • Laatst online: 24-08 10:11
~hier stond iets~

Verwijderd

Een PS2 produceert ook een hoop warmte... Die lucht uit de achterkant is gloeiend heet.

• LiquidSmoke
Als ik op mijn N64 speel, voornamelijk Zelda: MM (wat duurt het lang om hem uit te spelen he :)), dan heb ik het volume van mijn stereo best wel hard staan, en als je gewoon een superstille fan gebruikt, is er toch niks aan de hand?!

En van die passieve koeling wil ik gewoon af, die is lelijk! gewoon een stuk staal!

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zondag 01 april 2001 21:42 schreef Kaj. het volgende:

[..]

Nou sorry hoor, maar daar zou ik dus echt geen N64 in frutten.:r
Mwoahh, is toch best leuk ;)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op zondag 01 april 2001 23:01 schreef answer_man het volgende:
~hier stond iets~
toch wel he! ;)

Audi A8 W12 6.0

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:00
Cool man, een casemod voor de N64!

• LiquidSmoke
Is dat eigenlijk wel ''s eerder gedaan??

Toch bang dat ik hem verneuk |:(

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je moet hem in een NES behuizing proberen te frutten, zoals die gast dat met z''n mobo deed op de frontpage...

dat zou pas wreed zijn

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 03 april 2001 16:00 schreef LiquidSmoke het volgende:
Is dat eigenlijk wel ''s eerder gedaan??

Toch bang dat ik hem verneuk |:(
Keb ''t nog niet met een N64 gezien, wel met een PSX... geloof bij Virtual Hideout

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• LiquidSmoke
Een NES behuizing?? Heb ''k nog wel 1 liggen, maar is een SNES / MEGADRIVE dan toch niet net wat stijlvoller?? Of zal ik kijken of ik hem in me PC kwijtkan, heb nog een lege 5,25" bay voor de controller verbindingen, en die printplaat schroef ik wel ergens aan de binnen kant vast, fan derbij en draaien
(beeld heb ik dan dankzij mijn Video-in op me PC/TV rage kaart).
Alleen... Hoe moet ik die gamepacks derin douwen??
HEt gedeelte waar je de pack indouwt, (dat zilverkleurige), zit vast met steekverbindingen, en is dus te verlengen.....
Zal wel kijken.......... (8>

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Toegeven: het idee is leuk. Die kast ziet er alleen echt niet uit...

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb ooit hier iemand gezien die zijn Dreamcast in zn pc had gestouwd. Voorin dus de controllerpoorten en aan de bovenkant het klepje om de cd in te doen.

Voor de DC zijn dan ook VGA-adapters te koop, dus als je die erachter zet kun je op je monitor spelen.

Jij kunt toch ook een sleuf uit je bovenkant halen en daar je games indoen. In je bovenste 5 1/4" doe je wat knopjes (aan/uit en reset) en in die eronder de inputs van de controllers.

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Cool idee krijg ik ineens.

Me ouwe gameboydisplay in me pc douwen en dan de knoppies verlengen naar een los doosje ofzo.

Staat wel stoer, Unreal spelen en tussendoor ff mario of Pokemon!

Verwijderd

DC lijkt heel erg op een PC, de 3d chip is gewoon verkocht voor de pc en zo...

Dat zal dus bij een N64 moeilijker gaan, maar als je em in een oude NES kan bouwen, lijkt me wel koel...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Lijkt meer op een stekkerdoos :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Wrom stop je em niet in een Nintendo 8Bit behuising?
Of misschien in een gamebow :P

Verwijderd

nu denk ik er ineens aan...

Was de Ultra64 niet de arcade versie (speelhallen ed) van de N64... die al een redelijk lange tijd uit is.. ??

Verwijderd

erm......de n64 wilden ze eerst eigenlijk ultra64 noemen maar ze hebben dit later veranderd in n64

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op woensdag 04 april 2001 14:20 schreef Emperor het volgende:
erm......de n64 wilden ze eerst eigenlijk ultra64 noemen maar ze hebben dit later veranderd in n64
Zie ook Power Unlimited''s van eind ''95... Staan een aantal advertenties in voor de ''Ultra 64'' (was veel mooier, met paarse letters:) en de naam vind ik ook mooier)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:16

Tarin

Just plain weird.

Op woensdag 04 april 2001 14:43 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Zie ook Power Unlimited''s van eind ''95... Staan een aantal advertenties in voor de ''Ultra 64'' (was veel mooier, met paarse letters:) en de naam vind ik ook mooier)
Wie scant die in? Ik wil die plaatjes wel zien (die staan er toch wel bij?)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:27
Als je nog een NES hebt gewoon de behuizingen omwwisselen en dan N64 (die dus eigenlijk een NES is) verkopen >:)

• itsoJ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 16:39
Ach man, die n64 gevallen leveren tegenwoordig toch ook geen kont meer op :)

P.S. ik wil hier absoluut niemand mee kwetsen hoor :P

Verwijderd

ultra64 is idd veel vetter dan de N64, hij ziet er hetzelfde uit, maar dan een logo met paarse letters.
Afbeeldingslocatie: http://www.explode.com/dan/images/ultra64.GIFAfbeeldingslocatie: http://thumb-1.image.altavista.com/image/9972816

Betere naam vond ik ook :)
Hen alle Nintendo''s gehad MUV de GBC en de GBA (GBA moet nog komen, maar die wil ik wel!)

• LiquidSmoke
Oke, ik heb me nes uit elkaar gehaald, ik ga wel de oude controllerpoorten gebruiken (het zijn er maar 2, ik weet het, meer gebruik ik er toch nooit), dan moet ik wel ff een andere kabel in mijn n64 controller bouwen, alleen die printplaat van de n64 is wat kleiner, dus die moet ik ff verlengen met een plaatje plastic of hout of zoiets, en ff de resetknop en de powerknop verbouwen dat ik de originele nesknoppen heb, alleen moet ik wel ff langs de electroboer om een verlengkabel te halen voor die gamepak ocnnectie, die komt dan in het originele slot.

[ff beetje offtopic]
Ik wil wel pics maken, (met een videocamera op me pci/tv kaart) maar ik krijg geen beeld meer onder win2k professional, alleen paars beeld, net alsof de videokaart geen direct3d/opengl meer ondersteunt, wie o wie weet hier iets op??
[/ff beetje offtopic]
Pagina: 1