[BC3] Floppie Drive Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb net mijn FD eruit gehaald omdat ik dat kreng toch nooit gebruik. Maar windows ziet nu een 5.25" FD in de verkenner. Als ik hierop klik loopt de pc vast. Bij syteem onder schijfstations staat alleen een HD, dus ik weet niet wat er mis is. Kan iemand mij helpen.

• Aikon
  • Niet online
Hmmm...best wel ''t verkeerde forum...

PS Maar de die-hard overclockers weten dit ook vast wel *D

Verwijderd

Er is maar 1 oplossing

installeer win 2k of NT4

win9* geeft idd de problemen die jij hebt.

• Aikon
  • Niet online
Dat was ik niet van plan, maar iig bedankt voor het antwoord.

Verwijderd

Check je bios, moet ergens een optie zijn die heet "Report no FDD for Win95" ofzo.

Waarom win2k en nt4 nou weer installeren |:(

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een windows 98 pc toen ik er 2 diskettestations in had gezet, en er evenlater weer 1 uithaalde. Geprobeerd om het in het bios te veranderen, maar helaas zonder resultaat. Toen ik de drive er weer inzette had ik geen problemen meer. Later geupgrade naar win2k, en probleem foetsie 8-)
Suc6

Verwijderd

Heb je in apparaatbeheer nog wel de diskettestationcontrollers staan (eventueel checken in safe mode) deze dan dubbelklikken en het vakje uitschakelen in dit hardware profiel aanvinken.

Verwijderd

Zelfde probleem gehad toen ik m''n floppydrive er een keertje niet meer opnieuw in heb gezet toen ik een nieuwe kast had gekocht.. Zelfs nadat windows 98se opnieuw was geinstalleerd zonder floppydrive (wat kanker gaat, want windows setup gaat wel een keer of 10 zoeken naar een floppy/floppydrive en elke keer loopt de boel dan weer vast) heb je nog een floppydrive icoontje

Ik denk dat ze er bij Micro$oft gewoon geen rekening mee hebben gehouden dat iemand met kabelinternet eigenlijk geen floppy meer nodig heeft

• Aikon
  • Niet online
Op zondag 01 april 2001 20:01 schreef Arendje het volgende:
Check je bios, moet ergens een optie zijn die heet "Report no FDD for Win95" ofzo.
Die optie is er niet, wel optie "Onboard FDD Controller Enabled/Disabled" Deze on disabled gezet, maar helpt niet.
Op zondag 01 april 2001 20:27 schreef Keescpk het volgende:
Heb je in apparaatbeheer nog wel de diskettestationcontrollers staan (eventueel checken in safe mode) deze dan dubbelklikken en het vakje uitschakelen in dit hardware profiel aanvinken.
Ook dit helpt niet.

Staat nog steeds een 5.25" FD in de verkenner |:(
Pagina: 1