[BC3] Zelf kast maken?

Pagina: 1
Acties:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:46
hallo, is het mogelijk zelf een kast in elkaar te zetten?
Zal wel niet anders hadden veel er hier dnek ik al 1 gehad maar wilde het toch vragen. Het lijkt me wel leuk om zelf een kast te amken, waar je zoveel voeding en ventilatie in kan maken als je zelf wilt :)
weet iemand dit?
mzzl

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:28
Als je een heleboel weken de tijd hebt kun je het wel doen. Mag je wel flink wat documentatie vinden voor afstanden enz.

Verwijderd

D''r zijn lui die een kast bouwen uit hout of plexiglas.

Check VH.

• Flupse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-01-2022
je kan zeker zelf een kast maken maar je moet wel heel precies werken
ik heb een houten kast gemaakt voor een p-90 (printserver) die moest kleiner dan de kast waar die inzat, maar voor mijn eigen compie zou ik het niet doen

• FFF
thx.
Hoezo heel precies te werk gaan?
bedoel je op de plaatsen waar het mobo bevestigd moet worden etc??
is er verder nog iets moeilijks aan?
ik geloof dat er zelfs mensen zijn die wat onderdelen is een halve doos laten draaien zijn. Kan iemand hier iets meer over zeggen?
ik d8 zelf dus aan een houten kast, met gewoon dikke vertilatie, en 2 voedingen ofzo.

• Flupse
  • Laatst online: 13-01-2022
jah idd moet je ff kijken naar hoe hoog je mobo moet komen van wege het uitsteken je je kaarten enzo
ikheb wel zo''n rekje uit een oude kast gehaal ( slots voor kaarten ) want omdat in het hout te doen zag ik niet zo zitten

Verwijderd

Hout gaat goed. :)

Stuur ff een mailtje, dan stuur k een pdf terug met alle maken voor je sloten enz.

Verwijderd

Plexi-glas = mooier = duurder ! >:)

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Zelf een kast maken lijkt me helemaal niet zo moeilijk. Gewoon van hout en plexiglas raampjes. Maar dan wel met een oude kast erbij voor de onderdelen. Dan kan je de achterkant eruit slopen voor de bevestiging v.d. insteekkaarten. Ik heb op www.virtualhideout.net es een pc in een vuilnisbak gezien dus een "normale" moet best te doen zijn :)

Verwijderd

Desnoods bevestig je je systeem aan de muur, alles kan. Grote ventilator erbij:)

• FFF
goed id newbie..
ik heb nu een balle kast en weet echt niet wat ik er mee moet. moeten die sloten er percee in? als het toch maar een beetje goed zit?

• FFF
hoe krijg je het voor elkaar dat 2 voedingen te gelijk aan gaan? door de aan knop in te drukken?

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb ook eens een pc in zo''n 5-liter bierblik gezien, das pas kick B-)

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:43

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ik heb wel is een hele grote houten plaat aan een muur zien hangen met het mobo erop geschroeft, plankjes voor hd, cdrom en fdd. Zag er best wel stoer uit moet ik zeggen :P

• Padje
  • Laatst online: 19-05-2025
Is wel leuk een houten kast, maar wel goed bewerken met weer vasten verf en zo.
Dan kan je er van die mooie haken aan maken en kan je hem in de winter buiten
uit je raam hangen voor optimale koeling B-)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:57
Op zondag 01 april 2001 18:42 schreef FFF het volgende:
hoe krijg je het voor elkaar dat 2 voedingen te gelijk aan gaan? door de aan knop in te drukken?
Je zet de knop van je voeding constant op aan, sluit beide stroom kabel op een soort velengsnoer aan met meerdere conacten en je maakt een schakelaar op de draad van je verlengsnoer. voila

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Met die voedingen heb je 2 mogelijkheden:
-ATX, dan moet je een paar draadjes in de connector verbinden om heb aan te krijgen (weet niet precies welke, http://gathering.tweakers.net/forum/find)
-AT, dan lijkt me het makkelijk
Pagina: 1