Toon posts:

[BC3] The Newbie Guide to Overclocking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

Binnenkort komt er een geweldig spel uit, genaamd Black en White. En nu is het geval dat ik een mager Cyrix II processortje heb met een MOBO van 300 Mhz, dat terwijl de snelheden van het spel zo''n 50 Mhz hoger ligt (minimaal).
Mijn configuratie tot op heden is 168 sdram
300MHZ Viper v770 Cyrix II processor en een HD die draait op 5400 toertjes met een ruimte van 21gig (daarnaast een tweede HD van 4GB)
Nu ben ik er van overtuigd dat hij op niets kan blijven hangen, behalve het moederbord.
En om nu even een nieuwe behuizing, MOBO van 400 piek en een processortje van 5/600 gulden aan te schaffen is mij net iets teveel, kortom ik ben daar een beetje een arme sloeber voor... op dit moment.

Nu ben ik van plan om mijn pctje over te clocken voor 50 MHZ, ik heb dit op andere computers zien gebeuren met 100 Mhz. Maar aangezien ik mijn processor en MOBO ZZOOOOOO verot vind vraag ik eerst even om hulp.

Mijn Mobo is een een Aopen Moederbord (ik had er niet eerder van gehoord) en zoals eerder gezegd is mijn processor een Cyrix II. Het draait lekker op 300mhz, maar er moet 50 meer uit. De overclocking is vanuit de Bios te regelen, dus dat is ook geen probleem. Maar wat zijn jullie ervaringen met deze combinatie met overclocking, of met de maximale aantal Mhz die je erbij kan zetten?
Ik ben gewoon bang dat wanneer ik B&W heb gekocht, en ik me daar 4 maanden over heb zitten verheugen hij het niet wil installeren vanwege mijn Mhz.

Dus mijn vraag is het risico groot, en wat zou ik kunnen doen om een aantal risico factoren uit te schakelen...
Behalve een nieuwe mobo etc kopen..

Thnx in advance

Verwijderd

Die 50 Hz zul je amper merken.

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
1) Black & white is al verkrijgbaar
2) 50MHz erbij zal je niet helpen, jouw systeem blijft te traag.

Verwijderd

en ik vind niet dat black&white overclocken waard is.. *g* wat n kutspel

Verwijderd

Topicstarter
waar is het verkrijgbaar?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 april 2001 09:44 schreef deavatar het volgende:
1) Black & white is al verkrijgbaar
2) 50MHz erbij zal je niet helpen, jouw systeem blijft te traag.
Minimum is 350.
Maar is het mogelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Game Design: Peter Molyneux / Lionhead Studios

Format: Win 95/98/ME/2000

Publisher: Electronic Arts

Release Date: Spring 2001

Minimum Spec: 350 Mhz, 64 Meg ram, 8 Meg 3D Accelerated Video Card.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:20

Sjaak_Afhaak

Bleh!

B & W draait nog net speelbaar op een Celeron 300A en een TNT1. Zelf gezien..

Hier staat tekst

Verwijderd

Maar je hebt wel meer nodig dan een 300mhz CYRIX:( Die zijn zo traag als wat, een pII200 is ongeveer net zo snel

Verwijderd

Gewoon overklokken die handel! Kan voor de rest niets kapot gaan...
Als hij niet wil opstarten dan zet je de fsB gewoon weer omlaag...
Maar of het zal helpen om B&W te spelen, ik denk dat je het nog net redt met je systeempje, maar ja we zitten hier op tweakers.net dus sowieso overklokken natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt een Cyrix II te zijn, dat moet iets beter zijn dan orgineel toch :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die Cyrix II is idd iets beter dan het origineel, maar zuigt nog altijd harder dan een heroinehoer die 2 dagen geen shotje heetf gehad.

Tip: als je geen geld hebt voor een nieuwe mobo+CPU kun je een AMD K6-2 400 a 550 (of nog beter de 2+ of 3(+)) kopen. Een K6-2 500 hoeft niet meer dan 100,- te kosten. Ook al wil je mobo geen 100MHz FSB draaien, de K6-2 ziet een multiplier van 2 als 6, dus 6x75=450 trekt het sowieso. Dat is een verschil dat je merkt, maar of het genoeg is om B&W goed te spelen...

Op een bepaald moment moet je echt kiezen voor een investering in een nieuwe mobo en CPU, of om maar oudere spellen te spelen. Volgens mij is dat moment voor jou al aardig aangebroken:'(

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Mijn tip: Koop een duron en een leuk tweak bord.. MSI = betaalbaar + Stabiel, en heeft gemiddelde tweak mogelijkheden... je koopt een 650 en tweaked deze zo hard mogelijk op, koop er dan nog 128 mb bij en je bent voor minder dan 500 klaar...

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Op zondag 01 april 2001 16:33 schreef Aneurism het volgende:
waar is het verkrijgbaar?
Kijk eens rond op internet, all over the place:P

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

hij draaid een PR300 das 233mhz :)
ook al zou je 50mhz meer kunnen halen je merkt het niet ,en het werkt simpelweg niet omdat je cpu geen floting point heeft
\ edit typo''s\

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 april 2001 20:45 schreef idX het volgende:

[..]

Kijk eens rond op internet, all over the place:P
alle bekende warez sites bezocht, zelfs de warez met .com erachter ;)

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Op zondag 01 april 2001 22:50 schreef Aneurism het volgende:

[..]

alle bekende warez sites bezocht, zelfs de warez met .com erachter ;)
Stuur me je e-mail adres maar:): idx@mailandnews.com
Pagina: 1