Toon posts:

[BC3] Cooling van een duron 750

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jonges, welke koeler kan ik het beste voor mijn duron 750 halen??? ik heb nu de coolermaster DP5-6H51, maar echt tevreden ben ik niet, max 58graden op mijn MSI K7T Turbo mobo.....
De IB-60 is nog meer bagger. Daar werd me cpu''tje wel ff 63graden!!!

Iemand een heel goed idee voor goede koeling en een zware portomannaie???

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 14:17
een globalwin fop38, kheb hem weleens in aktie gezien... hij is goed

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 31 maart 2001 20:42 schreef MGSNK het volgende:
een globalwin fop38, kheb hem weleens in aktie gezien... hij is goed
en het geluid??? valt daarmee te leven???

Verwijderd

Sander nerd :P Een fop dat is zo''n kreng die ik op me pc heb :) En je weet wat voor geluid die maakt :)

Verwijderd

Topicstarter
hey henko, hij is dr vroeg bij... :D
hoe duur is dat ding btw\?/??

Verwijderd

75 ofzo.

BTW kom naar wannadoo 5 ;) Wamp is daar =p Ik heb q2 war :) Anders kom ff op icq

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een ander lekker ding behalve die FOP38''er?? liefst tegen een vriendelijk prijsje??

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een GlobalWin FOP 32-1: 1 graad warmer dan de FOP 38 maar stukken stiller (4300 rpm fan ipv 6000 zoals de FOP 38 heeft) en prijs ongeveer 70 gulden.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

ik weet niet welke koelermaster je nu hebt. Maar een koelermaster t/m 1,5 gh moet echt wel ok genoeg presteren om jouw duron koel te houden. Hij maakt ook niet al te veel herrie en kost volgens mij rond de 50 piek.

Geen inspiratie

Verwijderd

Swifttech MC462. Maar niet met een Delta fan, neem een low noise Sunon van 30 cfm en 28 dB. D''r zit een 80mm fan op ;)

Je moet wel die vier gaten naast de socket in het mobo hebben.

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 11:47
hhhhm, sander, lees nedcool eens door ;)

http://www.ned-cool.nl
daar vind je alles wel zon beetje :9~

<edit> typfout </edit>

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 31 maart 2001 23:45 schreef answer_man het volgende:
hhhhm, sander, lees nedcool eens door ;)

http://www.ned-cool.nl
daar vind je alles wel zon beetje :9~

<edit> typfout </edit>
daar heb ik inderdaad wel een paar mooie koelers gezien, maar die FOP38''er, maakt die niet een ongelofelijke klereherrie??
<freaky>k weet wat je gaat zeggen, maar bij jou hoor je dat ding niet boven de andere fans uitkomen =]</freaky>

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 31 maart 2001 21:26 schreef martijn12345 het volgende:
ik weet niet welke koelermaster je nu hebt. Maar een koelermaster t/m 1,5 gh moet echt wel ok genoeg presteren om jouw duron koel te houden. Hij maakt ook niet al te veel herrie en kost volgens mij rond de 50 piek.
ding kost 25 piek en heeft maar 17-19cfm...... niet eg lekker dus.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 april 2001 13:57 schreef Mini-me het volgende:
Ik heb een GlobalWin FOP 32-1: 1 graad warmer dan de FOP 38 maar stukken stiller (4300 rpm fan ipv 6000 zoals de FOP 38 heeft) en prijs ongeveer 70 gulden.
hmmmm voor de prijs hoef k niet te laten =] misschien maar meteen een blue orb erbij bestelle =]

Verwijderd

Sander die hele hoge toon dat is die Fop dus :)

Verwijderd

Ey kom icq slet!

Verwijderd

Topicstarter
iemand heel misschien nog andere ideen, sorry dat dit in een aparte post komt, maar ik had een database error....got server lag eruit

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 april 2001 14:11 schreef iFc-Freaky het volgende:
Sander die hele hoge toon dat is die Fop dus :)
Hoog is nie erg, heb toch vette boxenset, zet de bass wel lekker hard =]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 april 2001 14:12 schreef iFc-Freaky het volgende:
Ey kom icq slet!
ja schat :D

Verwijderd

Maar vergis je niet, ookal zet je je stereo zo hard aan, je blijft het echtwel horen. Ik weet niet hoe ver je wilt overclocken ed, anders neem je een fop32 zoals ieamnd anders al zei ;]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 april 2001 14:14 schreef iFc-Freaky het volgende:
Maar vergis je niet, ookal zet je je stereo zo hard aan, je blijft het echtwel horen. Ik weet niet hoe ver je wilt overclocken ed, anders neem je een fop32 zoals ieamnd anders al zei ;]
heeft er iemand ervaring met de verschillen in temps als je em op de duron zet???

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
Op zaterdag 31 maart 2001 20:35 schreef neographikal het volgende:
Jonges, welke koeler kan ik het beste voor mijn duron 750 halen??? ik heb nu de coolermaster DP5-6H51, maar echt tevreden ben ik niet, max 58graden op mijn MSI K7T Turbo mobo.....
De IB-60 is nog meer bagger. Daar werd me cpu''tje wel ff 63graden!!!

Iemand een heel goed idee voor goede koeling en een zware portomannaie???
je doet iets niet goed. ik heb zo''n coolermaster op m''n athlon 800 hangen, en die word max. 44( }:O ) en idle 29 ( - }:O ).
heb je wel het gummetje eraf gehaalt en vervangen door coolpasta?
kijk ook ffe in je bios naar de temp, soms liegen die proggies.

Verwijderd

Topicstarter
bios temp is geijk aan die van Motherboard monitor. Ik heb een deel van de gum verwijderd, ter grootte van de die op de cpu. Dit scheelde al drie graden, ik durf de rest er niet af te halen ivm met de core.... nog meer ideeen??

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 09:15
ik gebruik een core met een herrie delta op mijn kt7 700@1040
artic silver paste
wel het sensoortje wat omhoog gebuigd tegn de proccesor aan
25 graden
met uitschieters naar zo`n 35 very stressed }:O
wel een goede airflow aan wezig in me kast die temp blijft wel onder de 25 graden altijd

Verwijderd

Topicstarter
ik heb, denk ik, mijn keuze beperkt tot de Globalwin VOS32+ en de Globalwin FOP32.
FOP32=59peik
VOS32=99piek
welke is de beste koeler en welke maakt t minste lawaai???

met die airflow zit t wel goed, ik draai gewoon met mn kast open =]

Verwijderd

Topicstarter
please, kan iemand me dit vertellen, mn duron heb ik nu maar eens teruggeklokt en hij wordt 57graden met DPC draaien }:O

niet echt lekker meer.....

Verwijderd

Die VOS32 , daar moet je een speciale uitvoering van hebben, normaal past die niet. Hij is wel een stuk beter, er zit twee maal de fan van een FOP32-1 op.

Je zou hier http://trinitymicro.safeshopper.com/5/cat5.htm?580 kunnen proberen te vragen of ze er een hebben die op jouw bord past.

Anders dus gewoon een FOP32-1, of een Alpha 6035 met Ystech fan.

Mazzel ;)

Verwijderd

Of anders deze dus, een Swifttech MC462. Koelt beter en is stiller, met de goede fan.
( http://www.oc-shop.nl )
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/hfcombo_MC462.jpg

Met deze fan er dus op :
( http://www.millisec.com )
http://millisec.safeshopper.com/52/470.htm?38
Afbeeldingslocatie: http://millisec.safeshopper.com/images/f0vlq9k.jpg

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ga voor de FOP32''er, de coolermaster die ik nu heb gaat mooi op mn gforce, in ieder geval de fan, anders kost et me teveel pci sloten |:(

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 10:22
Misschien een idee?
http://home.soneraplaza.nl/mw/prive/cdenhoorn/cpu.htm

Sorry voor de slechte kwali van de pics, heb nu eenmaal geen goede cam...Sponsor?? ;-)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Talon
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Sorry voor de slechte kwali van de pics, heb nu eenmaal geen goede cam...Sponsor?? ;-)
Eehm ...welke pictures ?
ik heb alleen maar witte vlakjes en zo''n mooi kruisje |:(

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op maandag 02 april 2001 00:36 schreef Hooi het volgende:
Of anders deze dus, een Swifttech MC462. Koelt beter en is stiller, met de goede fan.
( http://www.oc-shop.nl )
[afbeelding]

Met deze fan er dus op :
( http://www.millisec.com )
http://millisec.safeshopper.com/52/470.htm?38
[afbeelding]
Hey Hooi ik heb gelezen dat die dingen nog swaar stevig zitten aan het mobo,en dat hij klappen opvangt en gewoon blijft zittn als je hem van 1 hoog naar beneden donderd ?
Is dat waar ,of is er gecheat met die page ?
Ik ken ff de url niet vinden sorrie.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 10:19 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

Hey Hooi ik heb gelezen dat die dingen nog swaar stevig zitten aan het mobo,en dat hij klappen opvangt en gewoon blijft zittn als je hem van 1 hoog naar beneden donderd ?
Is dat waar ,of is er gecheat met die page ?
Ik ken ff de url niet vinden sorrie.
Ja, dat verhaal komt van hun homepage, http://www.swiftnets.com/MC462.htm

Ik stond er niet bij dus ik kan niet zeggen of het gelogen is. Maar ik denk dat het verhaal wel waar is ;)

Verwijderd

Heb je wel koelpasta tussen je core en je koeler? 60+ graden is niet normaal.
Die witte troep die d''r standaard op zit, kun je d''r helemaal af halen. Dat is echt zooi. Gewoon een beetje Arctic Siver d''r op doen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn licht opgelaten in het mobo forum en daar zeggen ze dat het o.a. aan mijn mobo/temp sensor ligt.

ik denk dat ik gewoon de FOP32 bestel en net zolang doorga met overklokken tot ie niet meer stabiel is, anders weet ik het ook niet meer...... dit is neem ik aan de enigste manier om erachter te komen of het gaat ja/nee

Verwijderd

nou je hoeft niet extreem bang te zijn mijn duron 700 loopt op 950 en de koeler is een spire (maar ben bezig met waterkoeling) dus met overclocken zal je zeker 950/1000 moeten halen denk ik

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 23:47
net wat demoman zegt, mijn 700 loopt nu op 1008 met waterkoeling, heeft me niet heel veel moeite gekost en met 100% belasting blijft de temp onder 40''C :7 (tenzij het water heel erg is opgewarmd maar da komt omdat ik mijn radiator nog niet heb :9 )

Verwijderd

Kijk,
dat is nou juist het hele punt.

Als je kijkt naar de resultaten van mensen die die Swiftech gebruiken, die zitten met luchtkoeling ook ver onder de 40 graden stressed, en onder de 30 idle....
(Typisch idle 27/stressed 35 oid)

Dan lijkt 200 piek voor een koeler al een stuk minder, en is meteen een alternatief voor waterkoeling.

En ik zelf heb helemaal geen zin om aan waterkoeling te beginnen....

:9 dan maar een Swift 462

Verwijderd

Oeps, oorzaak drank ??
(verkeerde knopje)
:+

Verwijderd

Neo, als het aan je temp sensor zou liggen, doe dan is bios update ofzo? Cooler er wel recht op? Ik kom misschien zaterdag wel ff langs..

Verwijderd

uhh waterkoeling hoeft niet duur te zijn je kan het ook makkelijk zelf fabriceren maar je moet wel ff de stap nemen ik ben er ook mee bezig nu en het valt me tot nu toe 100% mee. kijk je moet wel iest handig zijn maar is goed te doen en let maar eens op hoeveel onderdelen je vind in je omgeving maar een goedeluchtkoeling is batuurlijk ook niet slecht g00d luck my friend :P

Verwijderd

Dank je voor de goede wens ;)
voor jou net zoveel good luck gewenst.
(Vooral geen lekkage !)

Ik heb wel eens gekeken wat ik voor waterkoeling zou kunnen doen, wat spullen betreft.

..d''r valt wel wat te ritselen maar..

Ik zie tegenwoordig wat meer tegen grote projecten met zelf bouwen op dan vroeger, en daarbij komt dat ik met de becijfering van de kosten niet echt onder de 300 piek kon komen. En dat was nog zonder een externe heatsink/radiator met fans.

Het leuke van waterkoeling is nu juist dat je de warmte helemaal naar buiten kunt brengen, zodat de hele PC koeler blijft, en dus langer mee gaat.

Maar het moest eens wat goedkoper zijn, en waar laat je de radiator enzo..
Op het toilet ?? naar zolder ?? misschien een huis met kelder nemen..
Ik heb gewoon niet genoeg ruimte hier, m''n vriendin wil dat ding toch echt niet in de huiskamer... 8-)

Verwijderd

uuh een radiator voor waterkoeling hoeft maar 12 bij 12/24 te zijn hoor past op je kats/achter je kast reservoir hoeft ook niet extreem groot ik heb nu een 20x20 radiator en dat is geloof ik grote

radiator 15,- (sloop)
koelblok 40,- (gemaakt door netaal bedrijfje)
pompje 25-40,- (tuincentrum of dierenzaak)
slangen 2-4,- (ook tuincentrum of dierenzaak)
aansluitstukken 3,- (uitgebreide ijzerhandel)
reservoir ?,- gewoon tupperware bakje ofzo
en nog wat andere dingen dus beetje zelf kloten is niet duur en als het af is kan je weer trots op je zelf zijn :P

mzzls

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

probeer de spiral orb ofzoiets

een zilverkleurig waa 2 fans in zitten , schijnt ook heel erg goed te zijn

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 april 2001 07:30 schreef iFc-Freaky het volgende:
Neo, als het aan je temp sensor zou liggen, doe dan is bios update ofzo? Cooler er wel recht op? Ik kom misschien zaterdag wel ff langs..
zaterdag ben ik er wel, dat gaat wel, ik heb er geen pasta tussenzitten...sterker nog ik heb dat standaard spul weggekrabt, en het scheeld wel ff 3 graden......in een wanhoopsbui maar gedaan. =]

bios update is me ook al aanbevolen maar biedt geen soelaas...

is de FOP32 wat dit betreft een goede koeler, ik kan die nl. redelijk goedkoop krijgen en dan zou ik hem in principe wel op de 900moeten kunnen krijgen hoop ik.

Verwijderd

FOP32 is gewoon een hele goede koeler. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je de socket A uitvoering hebt, en NIET de socket 370, dat kost je de core van je AMD cpu..

Pas een beetje op dus met het monteren!

;)

Verwijderd

Hmmm.. ik kan je alleen melden dat ik zo''n coolermaster tot 1,5 Ghz op me duron 700@945 heb zitten, en hij wordt idle=27graden en stressed max=48graden. Ik denk toch dat je probleem in die plakshit zit die er standaard opzit. Ik heb alles eraf gehaald en klein beetje koelpasta er tussen gedaan. ;)

Enne voor de rest gewoon een standaard kast zonder casefans alleen natuurlijk in me voeding *D

*kleine toevoeging*

Verwijderd

Neo er moet echtwel pasta tussen man! =)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 april 2001 08:44 schreef iFc-Freaky het volgende:
Neo er moet echtwel pasta tussen man! =)
niet die standaard shit, tis net kauwgom man =]
werkt voor geen meter........
mn kast is nu 19graden stabiel, beste koeling die er is: kast open :)

Verwijderd

gewoon de fop32-1 nemen...

Ik ben afgelopen weekend op een lan geweest en heb er geen last van gehad.. speakers komen er ook makkelijk bovenuit...

En na een uur floppy-koe (hd niet binnen, kan alleen floppy''s doen) was de temp 35/36 graden...

Dat bevestigen... heb soms beetje lomp gedaan... maar kan de core wel tegen volgens mij...

Verwijderd

Topicstarter
ik wil iedereen hartelijk bedanken voor zijn hulp, mn cpu is nu slecht 42graden stressed met een coolermaster zonder pasta :) lekker, strax met FOp32 en arctic nog lager, 1ghz here i come.

nogmaals iedereem bedankt!!!!!

Verwijderd

Ik heb hier in huis een Coolermaster tot 1.5GHz op een Duron 700 en die is idle maar iets van 25 graden. Rocksolid, binnenkort moet ik maar eens unlocken (krijg de koeler er niet af |:( |:()

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 april 2001 20:27 schreef Vo0 het volgende:
Ik heb hier in huis een Coolermaster tot 1.5GHz op een Duron 700 en die is idle maar iets van 25 graden. Rocksolid, binnenkort moet ik maar eens unlocken (krijg de koeler er niet af |:( |:()
k heb een tip voor je: twee schroeven draaiers gebruiken: 1 naar beneden en naar achter duwen, ander gebruiken als wip tussen socket en klem

Verwijderd

neem de fop38 met artic silver ertussen koelt lekker :P

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 21:16 schreef neographikal het volgende:

[..]

k heb een tip voor je: twee schroeven draaiers gebruiken: 1 naar beneden en naar achter duwen, ander gebruiken als wip tussen socket en klem
:? Leg eens beter uit, snap het niet echt :(.

Heb die koeler trouwens met een tang erop moeten zetten, maar krijg hem er met tang ook niet af |:( |:(
Pagina: 1