[BC3] Geschikte voeding

Pagina: 1
Acties:

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 22:53

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Ik wil eind deze zomer een nieuw systeem aanschaffen. Aangezien ik nu al ruimte gebrek heb koop ik nu alvast een nieuwe kast plus voeding. Nu is mijn vraag welke voeding moet ik aanschaffen? Ik wil een dual :P athlon systeem gaan bouwen (als de 760MP chipset ooit uit komt >:)) met daarin een raid setup van 2 hdd''s, een cdrom drive, een dvd drive en een cd-writer. Verder nog een videokaart, een netwerk kaart, een geluidskaart en een scsi controller. En niet te vergeten aardig wat koeling.
De kast heb ik al besloten dat wordt een Lian PC 70 kast :). Nu nog de voeding nog, wat denken jullie dat ik nodig heb.

Systeem specs

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 22:29
Dual Athlon, gaaf :)
Voor 1 Athlon wordt al een 300 watt voeding aangeraden. Voor 2 zal ''t dus wel zo''n 400 of 450 watt centrale worden.
Alvast veel sterkte met je energierekening >:)

Verwijderd

daar sluit ik mij helemaal bij aan. Zeker als je er nog een dik RAID-config van maakt.

400~450 is dan zeker geen luxe, en aangezien Energymax het enige( vast wel meer, maar dan of onbetaalbaar of niet te krijgen ) bedrijf is die 400 en hoger maakt. mot je dus een energymax 451 hebben.

Verwijderd

Yepp zou ook een Enermax 431watt kopen met die opstelling. Heb je gelijk een goeie voeding.

Greetz

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

yep, de Enermax dus :7

Kubuntu

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Lijkt me duidelijk, Enermax 431 Watt. Wat zijn die dingen alleen verschrikkelijk duur:(.

Systeem specs

Verwijderd

wat je natuurlijk ook kan doen, is er gewoon een tweede voeding in zetten. In een Aopen Hq-08 bijvoorbeeld past er boven de orignele voeding, perfect een tweede.

Voordelen:
a:is goedkoper
b:is hardstikke stoer
c:is lekkerder werken(meer snoertjes, naar je fan''s bijvoorbeeld)

Nadelen:
a:je moet er wat voor doen(weet niet waarom, maar sommige mensen winden dat niet leuk ofos :) , vast geen tweakers)
b:meer lawaai ( energymax heeft vrij stille fan''s )

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 14:00 schreef meijern het volgende:
Lijkt me duidelijk, Enermax 431 Watt. Wat zijn die dingen alleen verschrikkelijk duur:(.
Nou als je die kast kan kopen dan heb je vast wel geld... want die kast kost meer dan F 500,- volgens mij... :?

Greetz

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Tjonge jonge wat een flauwe opmerking weer. Iedereen wil gewoon zo veel mogelijk waar voor z''n geld. Ik wil gewoon een goede oplossing voor zo min mogelijk geld. Dat wil toch iedereen. En als we dan toch even door gaan op jouw redenatie dan kan ik dus net zo goed een kast van 500 gulden kopen en een voeding van 600 ballen? Ik bedoel geld maakt toch niet uit??
Aan die oplossing met 2 voedingen heb ik veel meer. Als ik dan 2 voedingen neem kan je die dan beide op het mobo aansluiten. Ik weet dat er maar 1 aansluiting op een mobo zit, maar misschien kan je de voedingen koppelen ofzo.

Systeem specs

Verwijderd

Euch twee voedingen heb ik eigenlijk geen id van misschien dat je dan je hard disks en cd-rom drives op de tweede voeding aansluit??? Verder eigenlijk geen id want volgens mij kan je niet twee voedingen op 1 moederbord aansluiten :?
Pagina: 1