Proud owner of the [CBJ]Lanhok!
ff schuurpapiertje er overheen, en dan weer ontvetten, en dan maar weer verfen.
| I've got permission to color outside the lines |
Het geheel weer egaal schuren en in DUNNE DUNNE DUNNE DUNNE laagjes spuiten, in 1x dekkend spuiten is niet goed (dus druipen enzo) beter is om een dunne laag te spuiten, dan +- 30 minuten te wachten en weer een dunnen laag te spuiten en zo voort tot de laag mooi egaal dekkend is
idd, ben ik helemaal mee eens.
| I've got permission to color outside the lines |
ik heb 5 keer een dunne laag aangebracht met tussen pauze van 45 minuten, kost je wel de hele middag maar dan heb je wel een spiegeltje 
gathering.tweakers.net/showtopic.php/149517 voor foto''s...
Verwijderd
klopt, zo heb ik het ook gedaan, 2 bussen verf.Op vrijdag 30 maart 2001 22:45 schreef wheeler het volgende:
ik heb 5 keer een dunne laag aangebracht met tussen pauze van 45 minuten, kost je wel de hele middag maar dan heb je wel een spiegeltje
ikke heb me kast al dik 2x opnieuw gespoten omdat na verloop van tijd de verf gekrast word enz 
jullie ook eerst de structuur van de originele laag er af geschuurd?
je moet alles in dunne lage spuiten dat weet zelfs me zus nog
maar wie heeft er tips moet ''k m net zoals een autolak verwarmen of zo?
jullie ook eerst de structuur van de originele laag er af geschuurd?
je moet alles in dunne lage spuiten dat weet zelfs me zus nog
maar wie heeft er tips moet ''k m net zoals een autolak verwarmen of zo?
<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)
Verwijderd
gewoon je oude laag verf opruwen door met heel fijn waterproof schuurpapier te schuren
ondertussen de verf lekker warm laten worden ( graad of 30 op de verwarmingsketel) dan je afgeschuurde platen afnemen met ietwat vochtige vaatdoek en dan ervoorzorgen dat ze droog zijn ( nu de kast tegen warme verwarming zetten totdat dit is opgewarmt tot +- 20 a25 graden ) nu kun je de verwarme primer opspuiten in laagjes totdat alles gedekt is
hierna wachten totdat ie goed droog is +- 2 a 3 uur dan de alles heeeeeeelllll dun afschuren (dus gewoon ff weer opruwen )
nu kun je de kleur erop spuiten in lagen ( hele dunne lagen is beter en dan ongeveer 5 minuten overheen laten gaan voordat je met de volgende laag begint )
als dit klaar is pak je de blanke lak
hiervan doe ik 2 laagjes ( let op NIET TE DIK doen )
en klaar is kees
na 2 jaar en veel lannetje bijna nog krasvrij oftewel bijna qualitatief net zo goed als je originele laag verf
voor meer info shithead@home.nl
ondertussen de verf lekker warm laten worden ( graad of 30 op de verwarmingsketel) dan je afgeschuurde platen afnemen met ietwat vochtige vaatdoek en dan ervoorzorgen dat ze droog zijn ( nu de kast tegen warme verwarming zetten totdat dit is opgewarmt tot +- 20 a25 graden ) nu kun je de verwarme primer opspuiten in laagjes totdat alles gedekt is
hierna wachten totdat ie goed droog is +- 2 a 3 uur dan de alles heeeeeeelllll dun afschuren (dus gewoon ff weer opruwen )
nu kun je de kleur erop spuiten in lagen ( hele dunne lagen is beter en dan ongeveer 5 minuten overheen laten gaan voordat je met de volgende laag begint )
als dit klaar is pak je de blanke lak
hiervan doe ik 2 laagjes ( let op NIET TE DIK doen )
en klaar is kees
na 2 jaar en veel lannetje bijna nog krasvrij oftewel bijna qualitatief net zo goed als je originele laag verf
voor meer info shithead@home.nl
oh ja en je spuibus iets van 30 cm afstand houden anders krijg je helemaal druipers
het is toch niet nuttig de verf wamr te houden> zodra je het erop spuit is het meteen weer koud ivm het vrijkomen van gas bij het spuiten, lijkt me... de plaat zelf warm houden is stukken effectiever...
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Pagina: 1