[BC3] dielectric grease

Pagina: 1
Acties:
  • 2.674 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21907

Topicstarter
Hallo allen,

Ben momenteel bezig mijn waterkoeling te maken. Later komt er ook nog een peltier bij en dan krijg ik dus last van condensatie. Op engelstalige sites kom ik overal de term dielectric grease tegen. Weet iemand wat het precies is in het nederlands? Ik heb in A''dam wat rond gevraagd bij elektro zaken, garages etc. maar niemand kon mij echt helpen. Even voor de duidelijkheid, ik zoek dus een vet dat niet geleid, printjes niet aantast en tegen sterke temperatuur schommelingen kan.

alvast bedankt :)

grtz Asha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
di-electric grease = niet geleidend/niet electrisch wordend vet, dus je zit goed *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5988

Zuurvrije vaseline schijnt goed te werken...

Owja, op sommige sites over isoleren van procjes hebben ze het ook over RTV silicone sealant. Da''s dus Room Temperature Vulcanising silicone sealant, oftewel siliconenkit is goed nederlands. Pak wel de azijnzuurvrije variant als je ''t op je MB wilt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb zo''n lijmpistool, kan je ook pinnen mee afschermen want het geleid geen stroom. Maar het smelt wel na een bepaalde temperatuur, maar ik denk dat je die temp zeker met een waterkoelings systeem niet zult redden. Ook is er dan minder druk op de core, omdat je het waterblok gewoon rondom vast lijmt.

I, for one, like Roman numerals