[BC3] master switch

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 13:49
Ik ben heftig mijn kamer aan het verbouwen en ik dacht:''ik moet maar eens iets beters verzinnen dan zo''n saaie stekkerdoos met een rode aan/uit schakelaar''.
Het lijkt mij wel cool om met zo''n hele grote schakelaar met een handvat mijn stopcontacten van mijn computer aan en uit te schakelen. Een soort ''master switch'' dus.
Ik hoop dat jullie begrijpen wat voor schakelaar ik bedoel. Zo''n hele grote met een handvat die je ook bij films zie (zoals bij jurresic park, waar ze het park weer onder stroom moeten zetten, of zoiets).
Maar nu heb ik geen idee hoe ik aan zo''n ding kan komen ,of die wel in het echt bestaan en of ze geschikt zijn om aan de muur te schroevnen in mijn kamertje.
Weet iemand hoe het???

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 22:10 schreef gabberjoost het volgende:
Ik ben heftig mijn kamer aan het verbouwen en ik dacht:''ik moet maar eens iets beters verzinnen dan zo''n saaie stekkerdoos met een rode aan/uit schakelaar''.
Het lijkt mij wel cool om met zo''n hele grote schakelaar met een handvat mijn stopcontacten van mijn computer aan en uit te schakelen. Een soort ''master switch'' dus.
Ik hoop dat jullie begrijpen wat voor schakelaar ik bedoel. Zo''n hele grote met een handvat die je ook bij films zie (zoals bij jurresic park, waar ze het park weer onder stroom moeten zetten, of zoiets).
Maar nu heb ik geen idee hoe ik aan zo''n ding kan komen ,of die wel in het echt bestaan en of ze geschikt zijn om aan de muur te schroevnen in mijn kamertje.
Weet iemand hoe het???
Je moet deze masterswitch niet kopen maar maken. Is niet moeilijk denk ik. neem gewoon een normale schakel en zet daar een lange hendel op. Doe dit alles in een leuk doosje en klaar is je switsh

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je er dan een trafootje naast hangt, flinke spanning eruit. (bv. je trafo omdraaien :P) dan achter plexiglas een flinke vonk trekken elke keer als je de hendel omgooit, ziet erg wel ruig uit.

NEE, ik ga geen schema''s bouwen/posten, als je niet weet hoe het moet, zoek dan een vriendje die dat wel weet, gebakken tweaker wil ik niet op mijn menu.

• gabberjoost
Nee, zelf maken zie ik niet zitten.
Ik ga maar hopen dat ik er ooit een tegen kom op één of andere rommelmarkt of zo...

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

De betere elektro-boer hebben er verschillende van.
Kies er dan wel een die ook aan installatie bedrijven levert of er zelf een is.
In de catalogus van de TU (technische unie)staan er diverse.

Schrik niet maar de prijzen zijn toren hoog.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
mmm, volgens mij kun je bij de volgende drie bedrijven wel iets vinden...

http://www.conrad.nl
http://www.wildkamp.nl
http://www.wurth.nl

Alleen conrad is online bestellen. Ik heb eens op schakelaars gezocht, staan wel van die motorbeveiligingen (die we hier thuis ook hebben hangen...) ik heb zo snel geen master-switch gezien, maar ik denk dat ze die zeker wel hebben.

Bij wildkamp kun je, zag ik, nog een gratis catalogus opvragen...

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ga naar museum en vraag of je een switch mag lenen of kopen :)

Liefst een switch van een elektrische stoel. Die vonkt lekker. >:)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wat ook wel vet is is zo''n noodstop knop...:9~
Of zo''n sleutelswitch...:9~:9~
Of een codeslot...:9~:9~:9~
Of een magneetcardsysteem...:9~:9~:9~:9~
Of... iets minder fantasie:D

Edit: Codeslot/magneetcardsysteem zijn moeilijk/duur, maar zo''n sleutel ding niet (al voor iets van 12 piek bij Conrad!) en zo''n noodstop knop is ook nog te doen...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ga naar een elektrosloop, en zie daar een 250A of 500A 380V hoofdschakelaar te vinden. Die zijn heel heftig om om te zetten. Dan heb je pas echt het idee dat je iets van gigantisch vermogen inschakelt.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:36

Super_ik

haklust!

leuk zon nootstopknop ,die zijn rete gevoelig

en die rode kleur is erg aantrekkelijk bij zusjes :p

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:10
Ik heb een veel beter idee:

reis even naar /listtopics.php/5 en haal daar gratis een koe op, die stop je in je comp en je hebt een reden om je comp nooit meer uit te zetten, scheelt je weer knaken en je maakt heel DPC blij!

problem solved,
i''m soo good.. 8-)

• gabberjoost
Op zaterdag 31 maart 2001 19:59 schreef NiteFly het volgende:
Ik heb een veel beter idee:

reis even naar /listtopics.php/5 en haal daar gratis een koe op, die stop je in je comp en je hebt een reden om je comp nooit meer uit te zetten, scheelt je weer knaken en je maakt heel DPC blij!

problem solved,
i''m soo good.. 8-)
Hoe krijg ik ooit een koe in mijn pc??? ;)
zo groot is ie ook weer niet...

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
ik heb nog een master switch met een sleutel liggen die is wel cewl!als je de sleutel niet hebt, heb je ook geen stroom op hetgeen wat je op de switch hebt aangesloten!

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 01 april 2001 13:47 schreef mr_niceguy het volgende:
ik heb nog een master switch met een sleutel liggen die is wel cewl!als je de sleutel niet hebt, heb je ook geen stroom op hetgeen wat je op de switch hebt aangesloten!
ikke had zo''n sleutel slot in me vorige server zitte als aan knop werkte perfect een nadeel is je moet altijd de sleutel hebbe :P

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

Ha, ik was ook naar iets dergelijks op zoek, maar dan om op mijn case te schroeven. Ik had als idee zo''n knopje dat in een cockpit van een gevechtsstraaljager zit om een bom te laten vallen. Dus zo''n knopje waarbij je eerst zo''n klepje omhoog moet doen om het in te kunnen drukken :9~

Zijn die denken jullie ergens te krijgen? Ik dacht aan zo''n leger dump store... eventueel andere ideeën?

Verwijderd

Wij hebben nog zo''n onwijs grote schakelaar !
Komt uit 1907 (toen ons huis werd gebouwd) weegt 45 kilo en is gemaakt van gietijzer.
Dat lompe ding is nu vervangen door een kema keur schakelaartje van een paar gram :)

We doen er niets mee, maar ik mag hem ook niet weggeven (huis is een monument, en de originele dingen moeten erin zitten) :'(

• gabberjoost
Op zondag 01 april 2001 15:44 schreef Toverstaf het volgende:
Wij hebben nog zo''n onwijs grote schakelaar !
Komt uit 1907 (toen ons huis werd gebouwd) weegt 45 kilo en is gemaakt van gietijzer.
Dat lompe ding is nu vervangen door een kema keur schakelaartje van een paar gram :)

We doen er niets mee, maar ik mag hem ook niet weggeven (huis is een monument, en de originele dingen moeten erin zitten) :'(
jammer...

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op zondag 01 april 2001 15:12 schreef Het_Studentje het volgende:
Ha, ik was ook naar iets dergelijks op zoek, maar dan om op mijn case te schroeven. Ik had als idee zo''n knopje dat in een cockpit van een gevechtsstraaljager zit om een bom te laten vallen. Dus zo''n knopje waarbij je eerst zo''n klepje omhoog moet doen om het in te kunnen drukken :9~

Zijn die denken jullie ergens te krijgen? Ik dacht aan zo''n leger dump store... eventueel andere ideeën?
Dergelijke klepjes zijn bij Conrad of Display wel te krijgen, denk ik zo...

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ergens in de woestijn in Nevade, US, is een mega-vliegtuigkerkhof met allemaal B29''s, B52''s en SR71''s ;). Misschien kan je daar een schakelaartje uit slopen >:).

Verder... Ik heb nu een contactslot van een auto in mn pc zitten :P. Nu nog de extra standen inbouwen: pre-aan --> fans aan, aan --> hd''s aan, start --> pc aan :9~

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 01 april 2001 15:12 schreef Het_Studentje het volgende:

Ze hebben die knopjes zeker bij de Technische Unie, maar bij Display denk ik ook wel...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1