Toon posts:

[BC3] bestand mist bij overklocken athlon1gig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik m''n ge-unlockte athlon 1gig op 1200mhz laat draaien (11.5*105) start ie gewoon op (temp niet hoger dan 45gr) maar bij het opstarten van windows zegt ie dat er een bestand mist, iets van ''vdx.321'' :?
Ligt dit nou aan windows zelf of toch aan de hardware? en is hier wat aan te doen?

systeem: Athlon tb 1000mhz, msi k7t pro2a, 128mb pc133(dane elec), ibm dtla 30gig, hercules gforce2mx, win98se

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29
Probeer es zonder je HD te formatten Windows opnieuw te installeren (laat geen back-upfile aanmaken). Mist het nog, laat iemand anders eens die file naar je toesturen. Wat ook kan, verhoog je voltage een klein beetje. KLinkt vreemd, maar kan soms fouten voorkomen.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 12:12
Als je hem niet overclocked kom je windows dus gewoon in.
Als je hem WEL overclocked kom je windows niet in omdat er een melding komt dat het systeem een bestand niet kan vinden?

In dit geval heeft je HD formateren geen zin! (denk ik)

FYI: Als ik m''n Athlon 1200mhz te ver overclock (1450+) dan geeft windows2000 een corrupte kernel bij het booten van windows...misschien een vergelijkbaar probleem?

Ik zou eerst nog maar even met de settings in je BIOS gaan spelen...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23
Gewoon core voltage verhogen.
Als hij al op zijn max. (1,85V) staat, moet je hem wel downclocken.

Verwijderd

yep.....een instabiele cpu geeft de gekste foutmeldingen in windows....

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Op donderdag 29 maart 2001 14:56 schreef toastingnow het volgende:
Probeer es zonder je HD te formatten Windows opnieuw te installeren (laat geen back-upfile aanmaken). Mist het nog, laat iemand anders eens die file naar je toesturen. Wat ook kan, verhoog je voltage een klein beetje. KLinkt vreemd, maar kan soms fouten voorkomen.
dat eerste is bull. de cpu is gewoon niet geschikt om zo hoog te klokken dus gaat windows fouten maken, ook koel je hem met vloeibare stikstof het gaat toch fout.

leer er maar leven dat hij niet zo hoog wil. ik krijg mijn 900 ook niet hoger dan 1050

This too shall pass

Verwijderd

Yep, ik heb hetzelfde probleem met mijn celly 466
Hij wil niet hoger als 525. anders krijg ik een kernel error in win2k en zulk soort enge dinge.
naja. toch weer 75 mhz gratis zeg ik dan altijd maar.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

downclocken !!! te hoog gegrepen kan de processor niet aan !!

Turn it off and on again.

Verwijderd

Beter koelen!

Ik had het zelfde, ook foumeldingen bij het opstarten in windows op 9x133=1200. Ik heb er toen ipv een SORB een FOP38 op gezet, en probleem opgelost. Met die SORB kwam ie met opstarten ook tot zo''n 45 graden, nu maar tot 38.
Pagina: 1