Mensen mensen, ik heb al eerder een topic hierover gemaakt maar daar kwam niet zo veel zinnigs uit behalve dat mijn tekening veel te onduidelijk was, dat schoot dus niet op. Hier is mijn nieuwe tekening met daaronder de uitleg erover:

Ik hoop dat het nu wel duidelijk is, als dat nog niet helemaal het geval is volgt hier wat xtra uitleg:
1. 9.2cm CPU, van boven af door de heatsink heen blazen
2. 8cm CPU, van onder het mobo af tegen de socket aan blazen
3. 8cm CASE IN, van boven af op het mobo, vooral VGA kaart, blazen
4. 8cm CASE IN. van boven af op het mobo blazen
5. 8cm CASE OUT, van binnen uit de lucht naar buiten, rechter kant van de case, blazen
6. 8cm CASE OUT, van binnen uit de lucht naar buiten, rechter kant van de case, blazen
7. 9.2cm IDE, de lucht van de HDD?s, langs de CD-Rom en de CD-ReWriter, naar buiten blazen
8. 8cm PSU OUT, de lucht van uit de voeding naar buiten blazen. Deze fan word NIET op de baybus aangesloten.
9. 9.2cm IDE, lucht van buiten de kast langs de HDD?s blazen, richting fan nr. 7
NB fan nr. 2 zit dus niet voor maar ACHTER het moederbord
De baybus krijgt dus 4 dimmers:
1: CPU: fan 1 en 2
2: CASE 1: fan 3 en 5
3: CASE 2: fan 4 en 6
4: IDE: fan 9 en 7
Zoals hier boven al staat word fan 8, die in de voeding, niet op de baybus aan gesloten, deze gaat waarschijnlijk gewoon standaard op 7 volt of misschien op 12 volt draaien.

Ik hoop dat het nu wel duidelijk is, als dat nog niet helemaal het geval is volgt hier wat xtra uitleg:
1. 9.2cm CPU, van boven af door de heatsink heen blazen
2. 8cm CPU, van onder het mobo af tegen de socket aan blazen
3. 8cm CASE IN, van boven af op het mobo, vooral VGA kaart, blazen
4. 8cm CASE IN. van boven af op het mobo blazen
5. 8cm CASE OUT, van binnen uit de lucht naar buiten, rechter kant van de case, blazen
6. 8cm CASE OUT, van binnen uit de lucht naar buiten, rechter kant van de case, blazen
7. 9.2cm IDE, de lucht van de HDD?s, langs de CD-Rom en de CD-ReWriter, naar buiten blazen
8. 8cm PSU OUT, de lucht van uit de voeding naar buiten blazen. Deze fan word NIET op de baybus aangesloten.
9. 9.2cm IDE, lucht van buiten de kast langs de HDD?s blazen, richting fan nr. 7
NB fan nr. 2 zit dus niet voor maar ACHTER het moederbord
De baybus krijgt dus 4 dimmers:
1: CPU: fan 1 en 2
2: CASE 1: fan 3 en 5
3: CASE 2: fan 4 en 6
4: IDE: fan 9 en 7
Zoals hier boven al staat word fan 8, die in de voeding, niet op de baybus aan gesloten, deze gaat waarschijnlijk gewoon standaard op 7 volt of misschien op 12 volt draaien.