Toon posts:

[BC3] Wat vinden jullie van mijn case interieur? 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen mensen, ik heb al eerder een topic hierover gemaakt maar daar kwam niet zo veel zinnigs uit behalve dat mijn tekening veel te onduidelijk was, dat schoot dus niet op. Hier is mijn nieuwe tekening met daaronder de uitleg erover:

Afbeeldingslocatie: http://www.cfwebdesign.nl/temp/kast.gif

Ik hoop dat het nu wel duidelijk is, als dat nog niet helemaal het geval is volgt hier wat xtra uitleg:

1. 9.2cm CPU, van boven af door de heatsink heen blazen
2. 8cm CPU, van onder het mobo af tegen de socket aan blazen
3. 8cm CASE IN, van boven af op het mobo, vooral VGA kaart, blazen
4. 8cm CASE IN. van boven af op het mobo blazen
5. 8cm CASE OUT, van binnen uit de lucht naar buiten, rechter kant van de case, blazen
6. 8cm CASE OUT, van binnen uit de lucht naar buiten, rechter kant van de case, blazen
7. 9.2cm IDE, de lucht van de HDD?s, langs de CD-Rom en de CD-ReWriter, naar buiten blazen
8. 8cm PSU OUT, de lucht van uit de voeding naar buiten blazen. Deze fan word NIET op de baybus aangesloten.
9. 9.2cm IDE, lucht van buiten de kast langs de HDD?s blazen, richting fan nr. 7

NB fan nr. 2 zit dus niet voor maar ACHTER het moederbord

De baybus krijgt dus 4 dimmers:

1: CPU: fan 1 en 2
2: CASE 1: fan 3 en 5
3: CASE 2: fan 4 en 6
4: IDE: fan 9 en 7

Zoals hier boven al staat word fan 8, die in de voeding, niet op de baybus aan gesloten, deze gaat waarschijnlijk gewoon standaard op 7 volt of misschien op 12 volt draaien.

Verwijderd

Netjes :), teminste op de tekening :).
Heb je ook kabels geround enzo? Want dan zul je wel een fantastische airflow hebben, met al die strategisch geplaatste fans :).
Geen straaljager-achtig geluid? >:) :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 maart 2001 20:29 schreef SySasZ het volgende:
Netjes :), teminste op de tekening :).
Heb je ook kabels geround enzo? Want dan zul je wel een fantastische airflow hebben, met al die strategisch geplaatste fans :).
Geen straaljager-achtig geluid? >:) :P
rounden of wegproppen vd kabels is wel de bedoeling maar even voor de duidelijkheid dit is een plan, geen realiteit

Verwijderd

duidelijker als de vorige keer. Ik zou zeggen probeer het gewoon uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 maart 2001 20:44 schreef PaulvdA het volgende:
duidelijker als de vorige keer. Ik zou zeggen probeer het gewoon uit :)
ga ik denk ook maar eens doen, eerst ff een andere kast kopen

Verwijderd

Vind het alleen raar dat je bovenin de kast lucht inblaast, ik zou zeggen na wat proberen van mezelf om daar juist lucht af te zuigen, onderstrehelft inblazen en bovenin afzuigen. HD worden dan gekoelt door de luchtstroming bovenin.

In mijn geval nu:

3x 8cm inblazen, eentje voorin de kast eentje op de AGP en eentje een stukkje voor de Cpu fan''s.
Bovenin 2x 8cm afzuigen en een 12cm in het dak.
Case temp niet boven kamertemp, meer kun je niet doen.

Maar ieder zijn ideeen en ervaring. :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:17

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op dinsdag 27 maart 2001 21:43 schreef Camel het volgende:
Vind het alleen raar dat je bovenin de kast lucht inblaast, ik zou zeggen na wat proberen van mezelf om daar juist lucht af te zuigen, onderstrehelft inblazen en bovenin afzuigen. HD worden dan gekoelt door de luchtstroming bovenin.

In mijn geval nu:

3x 8cm inblazen, eentje voorin de kast eentje op de AGP en eentje een stukkje voor de Cpu fan''s.
Bovenin 2x 8cm afzuigen en een 12cm in het dak.
Case temp niet boven kamertemp, meer kun je niet doen.

Maar ieder zijn ideeen en ervaring. :)
Inderdaad, lucht voor onder je kast in en lucht boven achterin je kast uit... en evt nog wat fans boven je insteekkaarten die de kast in blazen en dan heb je wel genoeg herrie ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
beetje overkill >:)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 maart 2001 21:43 schreef Camel het volgende:

Maar ieder zijn ideeen en ervaring.
Idd, nog meer ideen en ervaringen?

Verwijderd

Op dinsdag 27 maart 2001 21:48 schreef delyver het volgende:
beetje overkill >:)
Ach alles traploos regelbaar :9~

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 16:12
Ik zou die 80mm fans nummer 3,4,5,6 vervangen door 2 120mm fans. Meer lucht en stiller.:z

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 maart 2001 22:02 schreef Mennootje het volgende:
Ik zou die 80mm fans nummer 3,4,5,6 vervangen door 2 120mm fans. Meer lucht en stiller.:z
Dat lijkt met sterk, als ik fan 3 en 5 en 4 en 6 appart aan kan sturen kan ik 1 vd twee groepen desnoods helemaal uit zetten. dat is dus wel heel erg stil. en bij een verdubbeling van het aantal is er een toename van 3 db dus:

1 fan 32db
2 fan 35db
4 fan 38db

en dat is dus voluit. zijn er 12cm fans die zo stil zijn voluit?

Verwijderd

Topicstarter
als de lucht wordt weggezogen door een fan bovenin terwijl het er onderin in geblazen wordt dan moet het toch tussen de cd''s en de voeding door? gaat dat wel, dat is maar een klein gaatje, lijkt met niet zo heel erg geweldig voor je airflow

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 27 maart 2001 22:12 schreef Hawk666 het volgende:

[..]

Dat lijkt met sterk, als ik fan 3 en 5 en 4 en 6 appart aan kan sturen kan ik 1 vd twee groepen desnoods helemaal uit zetten. dat is dus wel heel erg stil. en bij een verdubbeling van het aantal is er een toename van 3 db dus:

1 fan 32db
2 fan 35db
4 fan 38db

en dat is dus voluit. zijn er 12cm fans die zo stil zijn voluit?
Ik tel 8 fans, is dus 24 dB bij die 32 is dus 56 dB. Slaap lekker >:)

• Ivar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07-2022
volgens mij kun je db''en niet bij elkaar optellen. twee samen overvliegende vliegtuigen met 100 db produceren toch ook geen 200 db (=iets van 33x zo hard geluid)?

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Ziet er goed uit...
Wat vinden jullie van mijn case interieur? 2
Maar ik mis de tafel, stoelen, bank en het tapijt :D:D

Verwijderd

Ik zou wat meer fans nemen als ik jou was. Een kleine casemod lijkt me ook op zijn plaats: probeer eens een F 16 model.
Verder lijkt het me redelijk koel worden daarbinnen, wat dat betreft: missie geslaagd!!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:17

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op dinsdag 27 maart 2001 22:44 schreef Hawk666 het volgende:
als de lucht wordt weggezogen door een fan bovenin terwijl het er onderin in geblazen wordt dan moet het toch tussen de cd''s en de voeding door? gaat dat wel, dat is maar een klein gaatje, lijkt met niet zo heel erg geweldig voor je airflow
ook daar maak je als rechtgeaarde casemodder toch wel een oplossing voor? :)

ik heb zelf dat kabelgat wat groter gemaakt (een decoupeerzaag doet wonderen >:))
en de kabels die er doorheen moeten geround, nu kan er aardig wat lucht doorheen....

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 00:27 schreef Ener-G het volgende:

[..]

ook daar maak je als rechtgeaarde casemodder toch wel een oplossing voor? :)

ik heb zelf dat kabelgat wat groter gemaakt (een decoupeerzaag doet wonderen >:))
en de kabels die er doorheen moeten geround, nu kan er aardig wat lucht doorheen....
Ik wilde men kabels ipv rouden achter het moborek doen, dus gewoon ff gaatje maken en proppen maar. ATA100 kabels kan ik niet rouden, jij wel? Dat gat maak ik misschien ook wel groter maar op dit moment ben ik nog niet helemaal overtuigd om een anders systeem te nemen als dat ik zelf bedacht heb.

Oja nog ff over de db''s bij elke verdubbeling van het aantal even sterke geluidsbronnen komt er 3 db bij dus

1x32 = 32
2x32 = 35
4x32 = 38
8x32 = 41

zo werkt dat. Het geluid zal vanzelfsprekend met meer fans niet alleen harden maar vooral ook "voller" gaan klinken.

Verwijderd

zal als ik jouw was op je fan''s schakelaars maken zodat je ze uit en op 7 / 12 volt kan zetten.

dan is het snachtje wat stiller als je gaat slapen. >:) >:)

verder ziet het er goed uit.

foto''s als het klaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 maart 2001 21:51 schreef elmo22 het volgende:
zal als ik jouw was op je fan''s schakelaars maken zodat je ze uit en op 7 / 12 volt kan zetten.

dan is het snachtje wat stiller als je gaat slapen. >:) >:)

verder ziet het er goed uit.

foto''s als het klaar is.
De bedoeling is dat er een baybus met dimmers op komt. dan kan ik ''m op z''n allerzacht zetten

Verwijderd

Topicstarter
is er nog iemand die mij meer kan vertellen over het maken van een baybus.

Het maakt niet uit wat voor baybus, heb liefts met een dimmer maar andere zijn ook goed.

tia

Hawk

Verwijderd

www.fanbus.com
maar ik zou toch voor de 12CM''s gaan, heb je minder db per CFM.
die dimmer van jouw heet potmeter en word door amerikanen rheostat genoemd

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 08:27

Rozz

I'm an Apogian!!

Ziet er goed uit MAAR:9

Ik zou toch overwegen om 12cm te nemen als je ze toch variable maakt!! ik had vroeger 2x8cm boven PSU als outtake....nu 1x12 en dat scheelt enorm in geluid, ook al draaien ze op 12v (standaard op 7v)

Verder onder voorin ook een 12cm INTAKE zo creeer je een goede basis (voor/onder in en achter/boven uit)
Verder kan je inderdaad dus kleinere fans op bepaalde plekken plaatsen (ik heb dus 2x5cm intake achter m`n CPU (Alpha + 2x delta HP`s op 7v)

j houdt ruimte genoeg bij je CDrom`s en fanbus...dus hier hoef je niet perse wat te doen (als je basis airflow tenminste goed is)

Nu je toch nog niet bezig bent>:) ga naar de Gamma en koop van die geluids insolerende schuim platen!!! kosten maar 18,= ,en dus genoeg voor een bigtower.

PS neem dan ook blauwe leds...
PPS ATA 100 kabels kan je wel rounden...heb ik ook en totaal geen problemen.

Veel plezier8-)
Pagina: 1