Toon posts:

[BC3] Geforce !#@$ koeler gemold :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn GeForce (1 DDR) koelertje begon een beetje kabaal te maken. Telkens als ik er ff op beukte deed ie et weer een daggie. De koel resultaten werden echter wel slechter.
Nu is er echter een eind gekomen aan zijn leven, omdat tijdens het slaan de vinnetjes het begaven ;).
Ik heb er nu ff (tijdelijk?) een standaard CPU koeler opgeschroeft en dat werkt redelijk. Alleen die heatsink sucked en die koeler zit ook te ver van de heatsink af omdat de standaard GF koeler er "in" zit.
Ik had nu het id om mijn oude socket A heatsink op die GF te maken. (Nee ik ga geen Blue Orb kopen :))
Alleen:

Hoe krijg ik die oude heatsink van de Core (Zit vastgelijmd ofzo)
Hoe krijg ik die andere heatsink er weer op (Ik had het id om superlijm te mengen met koelpasta >:), is dat een goed id ?)

Verwijderd

In vriezer 10 min leggen in antistatisch zakje enzo, en dan daarna proberen langzaam ding te bewegen. Niet trekken!

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Moet ik de vriezer op invriezen zetten ? :)

Maar die superlijm+koelpasta... Gaat dat werken ?

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 19:58 schreef Sn@ke het volgende:
Maar die superlijm+koelpasta... Gaat dat werken ?
denkut niet nee... beste is in het midden van de GPU koelpasta (niet te veel, zodat het er niet onderuit komt) op de 4 hoeken een druppie sec.lijm, en dan de cooler er in een keer goed opzetten (stevig gedrukt houden, niet meer schuiven)

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Op Thursday 15 March 2001 20:03 schreef Operations het volgende:

[..]

(stevig gedrukt houden, niet meer schuiven)
lijmtang is daar wel geschikt voor >:)

Verwijderd

ja ik ben wel geintresseerd in de voorderingen van jouw plan. Ik wil ook een andere koeler op men GF256 ASUS V6800 maakt een hoop herrie en koelt ook ontzettend slecht. Dus laat me horen wat je gaat doen en hoe het werkt. wat je gebruikt ed.

Verwijderd

Topicstarter
Ok is goed.
Ik heb van die andere koeler geen temp. opgenomen dus daar kan ik et niet mee vergelijken. Ik denk dat et nog een hele operatie word aangezien mijn kaartje op de kop in de kast zit, en de redelijk grote heatsink er dus onder moet hangen.
Bij iemand die ik ken werkte de combinatie superlijm/koelpasta door elkaar wel goed, maar ik ga et toch maar gescheiden houden.
Weet er iemand of superlijm tegen temperaturen van 60c (?) kan ?
Want als die koeler eraf flikkerd kan ik me GeForce ook weggooien ben ik bang :(

Verwijderd

Ik haal altijd het heatsinkje eraf door lichtjes heen en weer te draaien. Dan komt er al meer speling in. En daarna rustig een rondje proberen te draaien. Niet te grof doen!! Dan moet het zeker lukken.

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 22:08 schreef Sn@ke het volgende:
Ok is goed.
Ik heb van die andere koeler geen temp. opgenomen dus daar kan ik et niet mee vergelijken. Ik denk dat et nog een hele operatie word aangezien mijn kaartje op de kop in de kast zit, en de redelijk grote heatsink er dus onder moet hangen.
Bij iemand die ik ken werkte de combinatie superlijm/koelpasta door elkaar wel goed, maar ik ga et toch maar gescheiden houden.
Weet er iemand of superlijm tegen temperaturen van 60c (?) kan ?
Want als die koeler eraf flikkerd kan ik me GeForce ook weggooien ben ik bang :(
Kun je niet zef een soort klemmetje maken. er zitten toch twee gaten in die kaart. daar kun je toch gewoon een ijzerdraadje doorheen doen als versteviging

Verwijderd

Topicstarter
Hej zo slim was ik nog niet geweest!
Tuurlijk!. Er zitten 4 gaatjes bijna precies op de hoeken, dan kan ik zo langs beide kanten een ijzerdraadje mikken :)
Tnx

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 22:22 schreef Sn@ke het volgende:
Tuurlijk!. Er zitten 4 gaatjes bijna precies op de hoeken, dan kan ik zo langs beide kanten een ijzerdraadje mikken :)
Tnx
Ty-rippies?

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 22:22 schreef Sn@ke het volgende:
Tnx
alleen wel uitkijken voor kortsluiting:+

Verwijderd

Topicstarter
Ty-rippies?
Ja kan ook.
Maar ik heb alleen maar van die grote gevallen (die de politie gebruikt :) )
Ik haal er wel 1 bij de gamma.

"De echte tweaker KEN niet zonder de GAMMA"
alleen wel uitkijken voor kortsluiting
Daar zeg je me wat. Nu dus zeker tyrippies haluh :)

Verwijderd

dat zeg ik Gamma!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:13
NEWBIE DIRK :P

SUCCES met ''me'' videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Die kaart is ondertussen al een jaar van mij ;)

Je hebt er expres een verotte koeler bij gedaan!!!

;)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:13
Das bekent met Creative he..

Verwijderd

Topicstarter
Ja goedkope rommel :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:22

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb een oud hcc pasje tussen de kaart en de cooler gelegd en toen weer m''n schroevendraaier tussen het pasje en de cooler gestopt en omgedraait. gevolg Kraaaaak waaaaaa, dat was ff schrikken maar het is er vanaf :):). kheb nu een blue orb.

btw dat pasje is natuurlijk te bescherming van je videokaart.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Geweld gebuiken doe ik wel als ik em er zonder geweld niet af krijg :) :)

Vanmiddag ff superlijm halen... Misschien ook nog koelpasta bestellen.
Dinsdag foto''s waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ben wel geintresseerd in de voorderingen van jouw plan. Ik wil ook een andere koeler op men GF256 ASUS V6800 maakt een hoop herrie en koelt ook ontzettend slecht. Dus laat me horen wat je gaat doen en hoe het werkt. wat je gebruikt ed.
Ok ff een verslagje.
Na een paar weekjes vertraging zit ie erop :).

Wat je nodig hebt:
- Koeler (maakt volgens mij niet uit wat voor 1, maar Coolermasters zijn makkelijk).
- 4 tie-wrappies
- koelpasta
- superlijm

De oude koeler eraf halen was een verdomd moeilijk klusje. In dat ding was geen beweging in te krijgen. 10 minuten in de vrieskist, 15 minuten invriezen, een half uur, het maakte niet uit. Ik kreeg er geen beweging in :(.
Toen toch maar grof geweld gebruikt. Hoppa waterpomptang erop. Draaien, draaien, nog niet los. Alleen de heatvinnetjes gingen maar krom. Nou ja. Ik had toen de gedachte, dat als et mis zou gaan ik toch nog een mooie sleutelhanger zou hebben >:). Dus, waterpomp tang erop, flink trekken (niet draaien), KRAAK en toen was ie los.

De oude heatsink compleet misvormd. Op GPU zie ik door de witte koelpasta (Aan de buitenkant bruin aangekoekt) het logotje van Nvidia en GeForce DDR staan. Beetje poetsen met brandspiritus (85%) en hij was weer mooi schoon.

Volgende klus, de nieuwe heatsink erop.
Als heatsink heb ik genomen de CoolerMaster DP5-6H53.
Ik ben eerst ff gaan meten hoe ik em erop zou moeten krijgen. Het blijkt dat hij niet precies recht kan omdat er een uitstekend deeltje van de GeForce in de weg zit voor de grote heatsink. Een paar graden schuin dan maar. Ik had The_Fox tie-wrappies laten bezorgen. Die pasten niet precies in de kleine 4 gaatjes rondom de GPU, dus moest ik wat anders bedenken. Er zaten nog 2 iets grotere gaten in de kaart, die ook iets verder naar buiten zaten. Dit was eingelijk wel een voordeel, want hierdoor konden de tie-wrappies helemaal recht naar beneden, en hoefden ze niet onder de heatsink langs.
Ik heb 2 tie-wrappies vast aan de heatsink gemaakt(gewoon tussen de koeler en de heatsinkt geklemd). Het uiteinde van het wrappie door het gaatje in de GeForce kaart gedaan, en aan de achterkant van je kaart vastgetrokken met een ander tie-wrap sluitertje.

Voordat ik dit ging bevestigen heb ik eerst in een cirkeltje middenop de GPU (waar het GeForce logo enzo zit) koelpasta gedaan.
Daarna op de hoeken een klein beetje 2- componenten lijm (eerst gemengt op een los kartonnetje, toen op de GPU gesmeerd). Toen heb ik de beide delen eventjes gladgestreken. Vervolgens de heatsink erop gelegd, en goed aangedrukt.

Ik heb nog geen id of die lijm goed is, het scheen na 24 uur pas droog te zijn (hoor ik van pa), maar daar kon ik niet op wachten :). Ik heb een beetje gevoeld aan de heatsink. Kon em nog wel bewegen maar hij viel er niet zo maar vanaf. Toen heb ik maar de tie-wrappies er aan vast gemaakt, vastgetrokken, en na in totaal 4 uur de kaart weer in mijn PC gehangen.

Hij werkt nog perfect, de heatsink zit goed vast. Aanrader voor mensen die een beter CPU koeler gekocht hebben en een oude over hebben.
Over temperaturen kan ik niks zeggen, omdat ik de oude temperatuur niet heb op kunnen nemen omdat die koeler het begaf.
Ik denk wel dat dit een stuk beter werkt.

Foto''s komen morgen denk ik...
Heb je nog vragen, plaat ze maar even...

Mzl

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:55
Zet je waterpomp-tang dan ook met de draai (lees wrik) richting in dezelfde richting als de vinnen. Je kunt me niet vertellen dat ze dan nog verbuigen... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoeveel pci sloten neemt het zaakje nu in beslag ?

Verwijderd

Topicstarter
Jawel want omdat die waterpomp tang zo wijd open moest, zaten de "profielen" (Het deel wat de heatsink raakt), maar tegen 1 vinnetje aan.

Verwijderd

Topicstarter
Hij neemt 2 PCI sloten in beslag... De 3e kan je waarschijnlijk niet gebruiken omdat anders de lucht niet weg kan bij de koeler... Dit betekend bij mij dat ik nog 1 extra apparaat kan aansluiten... Op dat 3e PCI slot ga ik denk ik zo''n slotkoeler plaatsen...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
Ik heb er op mijn Geforce2MX gewoon met 2 componentenlijm een socket 7 koeler op gefrut. Zit perfect!!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

mijnes ging er vanzelf af toen de koelpasta begon te smelten ensjow [ me fan deed het niet meer ] Nu is ie wel doorgebrand [ DOOD AAN GUILLEMOT ] :)

Verwijderd

Ik heb ook zo''n soort look a like mod, alleen was ik er maar één avondje mee bezig :)

Gewoon een oude koeler gezaagd tot het juiste formaat, op de heatsink geplakt met lijm. Toen in de hoeken lijm en in het midden koelpasta. Simpel als wat :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier ff de pics:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vanklinken/MVC-878L.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vanklinken/MVC-879L.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vanklinken/MVC-880L.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vanklinken/MVC-881L.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vanklinken/MVC-882L.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vanklinken/MVC-883L.JPG

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:00
Plak hem der gewoon op :) newbie :P

* Dezjay heeft het id dat Snake bij iedereen onderdelen weghaalt ;)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
mijne is mooier (ok..rechter:))
Afbeeldingslocatie: http://www.cantera.net/ramon/PIC00013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cantera.net/ramon/PIC00014.jpg

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Is dat nou een coolermaster tot 1GHz? Die wilde ik ook kopen om op mijn gf2mx te plakken, omdat deze koeler helemaaaal verkeerd zit. En hij koelt niet goed genoeg ;)

Verwijderd

Topicstarter
Geen id welke koeler dat is :). TIs een redelijk grote... Weet niet of die de 1gig aan kan.
mijne is mooier (ok..rechter)
Ja maar die van mij koelt beter >:)

Verwijderd

lol... ik heb hetzelfde heatsink (gemod) met een 40x40x20mm sunon fan op mn intel 815 chipset zitten :)
Pagina: 1