ja ik ben wel geintresseerd in de voorderingen van jouw plan. Ik wil ook een andere koeler op men GF256 ASUS V6800 maakt een hoop herrie en koelt ook ontzettend slecht. Dus laat me horen wat je gaat doen en hoe het werkt. wat je gebruikt ed.
Ok ff een verslagje.
Na een paar weekjes vertraging zit ie erop

.
Wat je nodig hebt:
- Koeler (maakt volgens mij niet uit wat voor 1, maar Coolermasters zijn makkelijk).
- 4 tie-wrappies
- koelpasta
- superlijm
De oude koeler eraf halen was een verdomd moeilijk klusje. In dat ding was geen beweging in te krijgen. 10 minuten in de vrieskist, 15 minuten invriezen, een half uur, het maakte niet uit. Ik kreeg er geen beweging in

.
Toen toch maar grof geweld gebruikt. Hoppa waterpomptang erop. Draaien, draaien, nog niet los. Alleen de heatvinnetjes gingen maar krom. Nou ja. Ik had toen de gedachte, dat als et mis zou gaan ik toch nog een mooie sleutelhanger zou hebben

. Dus, waterpomp tang erop, flink trekken (niet draaien), KRAAK en toen was ie los.
De oude heatsink compleet misvormd. Op GPU zie ik door de witte koelpasta (Aan de buitenkant bruin aangekoekt) het logotje van Nvidia en GeForce DDR staan. Beetje poetsen met brandspiritus (85%) en hij was weer mooi schoon.
Volgende klus, de nieuwe heatsink erop.
Als heatsink heb ik genomen de CoolerMaster DP5-6H53.
Ik ben eerst ff gaan meten hoe ik em erop zou moeten krijgen. Het blijkt dat hij niet precies recht kan omdat er een uitstekend deeltje van de GeForce in de weg zit voor de grote heatsink. Een paar graden schuin dan maar. Ik had The_Fox tie-wrappies laten bezorgen. Die pasten niet precies in de kleine 4 gaatjes rondom de GPU, dus moest ik wat anders bedenken. Er zaten nog 2 iets grotere gaten in de kaart, die ook iets verder naar buiten zaten. Dit was eingelijk wel een voordeel, want hierdoor konden de tie-wrappies helemaal recht naar beneden, en hoefden ze niet onder de heatsink langs.
Ik heb 2 tie-wrappies vast aan de heatsink gemaakt(gewoon tussen de koeler en de heatsinkt geklemd). Het uiteinde van het wrappie door het gaatje in de GeForce kaart gedaan, en aan de achterkant van je kaart vastgetrokken met een ander tie-wrap sluitertje.
Voordat ik dit ging bevestigen heb ik eerst in een cirkeltje middenop de GPU (waar het GeForce logo enzo zit) koelpasta gedaan.
Daarna op de hoeken een klein beetje 2- componenten lijm (eerst gemengt op een los kartonnetje, toen op de GPU gesmeerd). Toen heb ik de beide delen eventjes gladgestreken. Vervolgens de heatsink erop gelegd, en goed aangedrukt.
Ik heb nog geen id of die lijm goed is, het scheen na 24 uur pas droog te zijn (hoor ik van pa), maar daar kon ik niet op wachten

. Ik heb een beetje gevoeld aan de heatsink. Kon em nog wel bewegen maar hij viel er niet zo maar vanaf. Toen heb ik maar de tie-wrappies er aan vast gemaakt, vastgetrokken, en na in totaal 4 uur de kaart weer in mijn PC gehangen.
Hij werkt nog perfect, de heatsink zit goed vast. Aanrader voor mensen die een beter CPU koeler gekocht hebben en een oude over hebben.
Over temperaturen kan ik niks zeggen, omdat ik de oude temperatuur niet heb op kunnen nemen omdat die koeler het begaf.
Ik denk wel dat dit een stuk beter werkt.
Foto''s komen morgen denk ik...
Heb je nog vragen, plaat ze maar even...
Mzl