[BC3] MB error bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
leuk probleempje:

Sinds kort als ik mijn pc aanzet gaat mijn mb piepen (zelfde alarm als overheat) ... na een keer of 5 resetten start ie wel op ... en daarna blijft ie gewoon draaien zonder probs ...

heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? (geeft mijn voeding te weinig spanning af of zo ...) :?

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Ik zou idd een proberen om het voltage van je cpu te verhogen en misschien heb je hem wel tever overgeklokt en wil hij niet starten in 1e instantie. Als je in MBM ofzo kijkt hoe warm wordt je cpu dan?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat voor moederbord en processor heb je ?

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
uhm ... da''s het raadsel nu juist ... mijn pc is niet overclocked ... ik heb niks veranderd, maar opeens begon het gepiep ...

ik heb (upgrade is al gepland):
- Chaintech 6-BTM
- Celeron 500@500
- 300watt voeding

als die niet helpt ... weet iemand een goeie link naar een thread met info hoe ik kan meten hoeveel output mijn voeding nog levert (ik ben echt een nono op electra gebied ... maar aan een multimetertje kan ik wel komen :)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb pas ook zo iets gehad bij mn broer zn pc. Pas na een paar keer opstarten deed ie het. Het bleek dat het batterijtje van zn mobo op was. Sommige mobo''s geven dan een melding, die van hem ging piepen/vaag doen bij het opstarten.

Hopelijk heb je er wat aan.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
hoe check ik of het batterijtje leeg is?

Verwijderd

kijken hoeveel volt er op het batterijtje aangegeven staat (dus hoeveel hij eigenlijk af moet geven)
en daarna doormeten en kijken of hij redelijk in de buurt ligt

zo niet, dan moet je ''m vervangen

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
thanks ... ik ga ''m van ''t weekend ff doormeten ... ik neem aan dat ik mijn bios settings kwijt ben als ik het batterijtje er uit haal ... :?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23
Op donderdag 22 maart 2001 20:55 schreef Kroetsjov het volgende:
thanks ... ik ga ''m van ''t weekend ff doormeten ... ik neem aan dat ik mijn bios settings kwijt ben als ik het batterijtje er uit haal ... :?
Yep.

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
oke,

het is weekend, en ik heb het batterijtje doorgemeten (wat een *** zooi om dat ding er uit te krijgen trouwens)

er staat op dat ie 3V is, en min meter geeft 3.10V aan; dus ik neem aan dat het niet aan de batterij ligt (nu de search maar ''s gaan gebruiken om te vinden hoe ik m''n PSU kan doormeten :?

• BiG_G
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Alle kaarten er al uitgehad en op nieuw ingedaan, ook geheugen en proc?

wil ook nog wel werken. :7

You can either agree with me or be wrong!

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
na het verwijderen van m''n batterij was (bijna) alles eruit :(

uhm ... maar het lijkt me toch een beetje vreemd, hij doet ''t alleen bij ''t opstarten; als ie eenmaal is opgestart heb ik daarna geen probs (ook niet als mijn systeem bijv 18 uur achtermekaar aanstaat ...

maarja ... als m''n voeding in order blijkt, dan probeer ik ''t wel ff

• BiG_G
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

you never know what it is...

je kan perongeluk een klap er tegen gegeven hebben, of bij een laatste keer kaart eruihebben gehad iets van een stofje ofzo.

ik heb het wel meegemaakt dat dimm niet echt schoon was, allemaal gezijk, totdat ik mijn vingers erlangs haalde en toen was ''t over...

You can either agree with me or be wrong!

Verwijderd

Piept hij ook, als je hem na een paar uur uit zet, en na een minuutje weer aan??

En als je hem op dezelfde manier uit zet en meteen weer aan zonder te wachten??

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
ok ... het probleem is gevonden

afgelopen maandag startte mijn pc helemaal niet meer op (bleef alleen maar piepen).

Ik heb mijn voeding nog even doorgemeten, dat zag er ok uit, toch maar even een andere gehaald, geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem ...

ik had al mijn kaarten/cpu/geheugen er al uit gehaald en er weer opnieuw ingestopt.

het probleem was ''gewoon'' mijn mobo (Chaintech sux!) .. ik heb er gister een nieuw mobo ingestopt enne ... alles werkt weer B-)

Pagina: 1