Verwijderd
Verwijderd
K loop nu zo maar ff hardop na tedenken, maar zou dit niet kunne?
Verwijderd
Jah, dat kan, er zijn ook wel mensen die dat hebben gedaan. Voor het koelen van het water wordt meestal niet een peltje gebruikt, maar 3 oid. Deze worden dan weer watergekoeld, of erg flink lucht gekoeld.Het slaat waarschijnlijk weer wel nergen op, maar zou je je water niet met een pelt kunnen koelen? Bijvoorbeeld met anti vries in je water?
K loop nu zo maar ff hardop na tedenken, maar zou dit niet kunne?
Verwijderd
Ok, dan 3. ''t ging me meer om het idee of het kon. K weet nl. niet of het wat opbracht. K bedoel, je maakt je water wel koud, maar die kou heb je weer nodig om je pelt te koelen.Op Friday 16 March 2001 16:34 schreef hielko het volgende:
[..]
Jah, dat kan, er zijn ook wel mensen die dat hebben gedaan. Voor het koelen van het water wordt meestal niet een peltje gebruikt, maar 3 oid. Deze worden dan weer watergekoeld, of erg flink lucht gekoeld.
Verwijderd
trouwens ff voor de info het is een alu radiateur van 30x55 met een fan van die auto erop helemaal nieuw plus drie vliegen voor 50 piekies
wou wel een kopere maar die waren daar echt te goor om aan te pakken
Ik heb twee waterblokken, waar 6 peltiers tussen passen. Het ene blok wordt dan koud water, het tweede warm water, wat afgekoeld moet worden met een radiator. Het koude water kan door mijn koelblok.
Heb het momenteel echter niet nodig, mijn cellies lopen max haalbaar met simpeler middelen.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
En voor de mensen die denk, nou dan neem je toch die nieuwe energiemax, die kost wel wat maar dan ben je er vanaf ( kost zo''n ding eigenlijk, F600
na een paar hondert gulden houdt het voor mij toch wel op hoor, ik ga voor een single peltier met waterkoeling. Eventueel ga ik later een kleine vriezer modden. Dat moet trouwens niet moeilijk zijn, bak in zetten, water (100liter of meer) erin, antivries erin ( 1 op 100 ofso, anders verlies ik teveel warmte opnemend vermogen bovendien vriezers komen toch niet verder dan -20 denk ik )
Dan verder nog wat gaten maken, slangen erin, pomp erbij( vanwege de dan grotere afstand ) en klaar.
dirkster als je nou eens zo''n radiatortje van een heren brommer neemt of een (hoe heet zo''n ding)waarmee de lucht warm word gemaakt (4kante bak met allemaal bruisen en slangen erin)moet je wel een klijne nemen uit een mini of zo en dan fans aan de zijkant op schroeven.Op woensdag 14 maart 2001 23:37 schreef dirkster het volgende:
oke dan ff wat meer info erbij ik heb een amd1200@1500 met een 156watt peltier erop, een resevior van 10 liter ,een 1400 liter uur pomp ,een senfu 2 fans radiateur en een dangerden koelblok. en de temp van het water blijft maar oplopen begint bij 23 en loopt dan op naar 40 en op dat moment zet ik dan alles ook maar uit.
laat het ff weten btw ik heb al een extra radiateur gehaald
30x55 van alminium die andere zagen er niet uit namelijk en deze is nieuw uit een schade auto
ik heb hem nog niet aangesloten moet nog andere aansluitingen maken
als je niet weet wat ik bedoel moet je maar eens gaan zoeken op water coeling want ik weet ook zo niet meer waar het staat
gr kokkel
Verwijderd
http://members.home.nl/dmaniac
hij is trouwens bijna af en dan shoot ik weer een paar pics
Verwijderd
waarom geen zwembad? dan heb je gelijk warm water daar voor:POp zaterdag 17 maart 2001 10:20 schreef athlonkmf het volgende:
Een aquarium aansluiten op je waterkoeler en de water gebruiken om aquarium op te warmen
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Verwijderd
Lekker nutig om dit topic omhoog te halen....Op zaterdag 19 mei 2001 14:36 schreef white_panther het volgende:
[..]
waarom geen zwembad? dan heb je gelijk warm water daar voor:P
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Als het naar mijn zin werkt ga ik alles uit allu maken incl. het reservoir (wordt dan meer een buffer).
One of the animals has left its cage today.
Verwijderd
Een ''Bong''?
Als ik het goed zie koelt zo''n pvc-pijp zelfs zonder ventilator tot onder de kamertemperatuur. Enige nadeel: water bijvullen (en Veteranenziekte
gebruik je een radiator ?
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Je wilt natuurlijk niet dat de boel overstroomt omdat er opeens te veel water in je bak zit, hier is ook natuurlijk ook een oplossing voor. Je maakt een gaatje onderin je bak met water en zet daar een pompje achter. Elk uur laat je wat water uit je bak pompen naar de ijsblokjesmachine, die dat water weer kan gebruken voor nieuwe cooole ijsblokjes
Volledig zelf bedacht, laat even weten hoe het is gegeaan en foto''s graag
Verwijderd
Je zet gewoon een teiltje onder het teiltje met ijsblokjes.
Zodra die overstroomd, valt et in die onderste. Daar maak je een rioolaansluiting op.
VEEEEEEEEEEEEEL makkelijker, want water kost toch nix
Verwijderd
Waarom loopt m''n ma dan altijd zo te klagen als k de kraan laat lopen:?:?Op Wednesday 14 March 2001 21:18 schreef Sn@ke het volgende:
water kost toch nix
Verwijderd
laat het ff weten btw ik heb al een extra radiateur gehaald
30x55 van alminium die andere zagen er niet uit namelijk en deze is nieuw uit een schade auto
ik heb hem nog niet aangesloten moet nog andere aansluitingen maken