[BC3] Spacer erop waardeloos

Pagina: 1
Acties:

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
Ik heb een koperen spacer gekocht. Toen ik die er gisteren tussen zette begon het systeem te hangen tijdens het booten enzo.. Nu kwam ik er zomaar achter dat de cooler (super orb) dus niet goed contact maakte met de core, terwijl deze er wel goed op zat.

Ik wil dat ding er eigenlijk wel tussen hebben, core begon al te splinteren :(((

Wie kan me even een paar tips geven waar ik op moet letten.

Tenx

D3x

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Verwijderd

Ben je meschien niet telaat met die spacer? Je zegt zelf al dat je core splinterd. Meschien heeft je core net een klap gehad, toen je je orb eraf hebt gehaald. Die klap hoeft niet hard zijn geweest, maar net hard genoeg om de zwake splinter delen ff de genade klap te geven.

suc6.

[edit]
Waarom geeft ie in de index niet aan dat er een replay is:?

Verwijderd

Heb je wel koelpasta (arctic silver II) tussen de core en de koeler zitten dat kan heel veel schelen in zo''n situatie, maar mijn copper spacer (ned-cool) is iig wel goed, want de temp zakte 2-3 graden met een alpha pal 6035 met een Y.S. Tech fan erop dus misschien heb je een PIII spacer gekocht ofzo? ;)

Verwijderd

spacer en orb gaan niet goed samen

dit komt door dat ronde opstaande randje op de orb

ik zou hem er maar van af halen voordat hij
doorbrand suc6

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 15 maart 2001 08:55 schreef eXistence het volgende:
[...]
maar mijn copper spacer (ned-cool) is iig wel goed, want de temp zakte 2-3 graden met een alpha pal 6035 met een Y.S. Tech fan erop dus misschien heb je een PIII spacer gekocht ofzo? ;)
Hoe kan het dat je temp omlaag gaat door een spacer? Dat is tog enkel om je core te beschermen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op dinsdag 15 mei 2001 16:57 schreef The_Will het volgende:

[..]

Hoe kan het dat je temp omlaag gaat door een spacer? Dat is tog enkel om je core te beschermen?
Dat vraag ik me dus ook af, alhoewel je hele processor nu misschien een soort van "warmte geleiding" krijgt vind ik ergens wel een logische beredenering eerlijk gezegd....

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• BC3 Victim
Ik zal jullie even allemaal uit de problemen helpen.
Dit hadden jullie trouwens ook zelf kunnen doen door de gebruiksaanwijzing van een spacer te lezen.
je kan geen orb-achtige coolers gebruiken in combinatie met een spacer, door het opstaande randje aan de onderkant van de orb maakt het midden GEEN contact meer met je core.
Geen wonder dus dat ie hangt bij het booten, je processor raakt gewoon tijdens het booten al zo ultiem oververhit dat je pc hangt\afsluit.
Volgende keer dus beter kijken voordat je iets koopt.....|:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

heb precies het zelfde gehad, door dat randje van de Orb inderdaat...
mijn TB800 is toen 92°C geweest

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 17:22 schreef Death996 het volgende:
Ik zal jullie even allemaal uit de problemen helpen.
Dit hadden jullie trouwens ook zelf kunnen doen door de gebruiksaanwijzing van een spacer te lezen.
je kan geen orb-achtige coolers gebruiken in combinatie met een spacer, door het opstaande randje aan de onderkant van de orb maakt het midden GEEN contact meer met je core.
Geen wonder dus dat ie hangt bij het booten, je processor raakt gewoon tijdens het booten al zo ultiem oververhit dat je pc hangt\afsluit.
Volgende keer dus beter kijken voordat je iets koopt.....|:(
en als je geen gebruiksaanwijzing er bij krijgt ,wat dan?????:?

• BC3 Victim
het staat altijd vermeld op de site waar je hem koopt.
(op de sites waar ik ben wezen kijken in ieder geval wel) en anders moet je er volgende keer eerst ff een review ofzo over gaan opzoeken, das altijd wel makkelijk.

Verwijderd

ja klopt he reviews waren goed over de spacer ,maar ik kan erover meepraten

die betreffende site had geen vermelding
dat het niet ging met een orb

en geen gebruiks aan wijzing

en een orb met spacer waren hier (TOEN ) geen topics over
anyway nu weet ik het en hopenlijk ook andere :)
nu nog steeds te weinig vind ik

9 van de 10 mensen weten dit ook niet volgens mij :?

Verwijderd

ORB-koelers zijn gewoon K:rT koelers.

Waar koop je een koeler voor?
-Het DESIGN?
-Of de FUNKTIONALITEIT?

Een nieuwe Proc. is nog altijd duurder dan een GOEDE koeler.(bijv. Alpha 6035/PEP8-))

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 17:01 schreef BYM het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af, alhoewel je hele processor nu misschien een soort van "warmte geleiding" krijgt vind ik ergens wel een logische beredenering eerlijk gezegd....
Maar de rest van je proc (het grijze gedeelte) is geloof ik alleen maar keramisch gedeelte.

Dit zou opzich dus niet zo warm moeten worden en dan blijft de warme plek dus gewoon alleen de core.

Ik heb ook een spacer en ik heb niet gemerkt dat mijn temp ook naar beneden is gegaan. Dus ik vind het gewoon nog steeds vaag.

Iemand die het wel zeker weet?

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Tis toch triest dat een amateur geen cooler op een amd gaat zetten, omdat hij dan zijn processor kan verneuken. Das wel zaad van amd vind ik. Ik vind dat ze die core van amd ook in de socket moeten intergeren.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op dinsdag 15 mei 2001 18:16 schreef The_Will het volgende:

[..]

Maar de rest van je proc (het grijze gedeelte) is geloof ik alleen maar keramisch gedeelte.

Dit zou opzich dus niet zo warm moeten worden en dan blijft de warme plek dus gewoon alleen de core.

Ik heb ook een spacer en ik heb niet gemerkt dat mijn temp ook naar beneden is gegaan. Dus ik vind het gewoon nog steeds vaag.

Iemand die het wel zeker weet?
In het principe word je CPU er niet koeler van. Tenzij: je koeler eerst niet helemaal recht erop zat, en nu, door de spacer, precies recht erop zit, hij maakt dan beter contact met de core, en koelt dus beter.
Maar als je koeler er voor het gebruik van de spacer helemaal goed opzit, zakt je temp niks...

Geen inspiratie

Verwijderd

IK dacht dat het al ALGEMEEND BEKEND was dat EEN SPACER NIET MET EEN SUPERORB WERKT!!!! |:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 18:48 schreef iefje het volgende:
IK dacht dat het al ALGEMEEND BEKEND was dat EEN SPACER NIET MET EEN SUPERORB WERKT!!!! |:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(
nee Iefje niet iedereen met een orb zit op tweakers ,|:(
en je hoeft niet je caps lock aan te zetten
dit staat nogal kinderachtig

Verwijderd

dit zal nu wel algemeen bekent zijn, maar toen ik mijn spacer in huis haalde was die SOrb net uit... anyway, nu water dus dan kan ik um weer gebruiken

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

[..]

Nou, ten eerste kun je je bedenken dat een spacer garandeert dat je koeler volkomen vlak op je core zit. Volkomen vlak betekent dat de koeler goed contact maakt met de core en dus eventueel meet warmte zou kunnen afgeven!

A.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Naja verkoop mij die spacer dan maar :)

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 18:54 schreef corecrusher het volgende:

[..]

nee Iefje niet iedereen met een orb zit op tweakers ,|:(
en je hoeft niet je caps lock aan te zetten
dit staat nogal kinderachtig
ik bedoel HIER algemeen bekend en hij zit op tweakers dus hij zou het moeten weten.

Verwijderd

Ik heb zonder moeite een TB1200 met een Super Orb en een spacer in gebruik. Hiervoor heb ik het met een Chrome Orb geprobeerd en dat werkte inderdaad niet.

Welke modellen van Thermaltake geven nou eigenlijk problemen??? De Super Orb in ieder geval niet.

PaCKo

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 13:28 schreef PaCKo het volgende:
Ik heb zonder moeite een TB1200 met een Super Orb en een spacer in gebruik. Hiervoor heb ik het met een Chrome Orb geprobeerd en dat werkte inderdaad niet.

Welke modellen van Thermaltake geven nou eigenlijk problemen??? De Super Orb in ieder geval niet.

PaCKo
Merkwaardig hoor,
het is juist de Super Orb die problemen zou geven. -*ehum*-
;)

Verwijderd

D''r zijn natuurlijk wel 2 modellen van de SOrb. De één heeft een diameter die 4 of 5 mm kleiner is en wordt ''mini super orb'' genoemd. (65 diameter x 75 mm hoog)

Type nummer van de ''mini'' is Duo 462-8, de gewone is Duo 462-3
Het verschil tussen die twee schijn je met het oog amper te kunnen zien.

Ongeveer hetzelfde geldt overigens voor de Chrome Orb.
Modellen zijn Duo 462 voor de gewone en Duo 462-2 voor de ''kleinere''

:Y)

Verwijderd

[..]

Die spacer staat in contact met de rest van ej cpu waardoor hij ook warmte overdraag aan je cooler. Met een orb doet ie het alleen niet goed, maar er wordt niet voor niets overal afgeraden om een spacer in combinatie met een orb te gebruiken.

• BC3 Victim
yo Packo, hoeveel graden heb jij ''m

ik heb ook TB1200/266 copper spacer/Sorb
draait perfect,
zit op 49 graaien met 1 fan disabled.
en lekker stil

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Spacers vind ik maar link, ze moeten namelijk precies even hoog zijn als je core. Op het moment dat ie iets hoger is sloop je dus je core, op het moment dat ie lager is dan heeft het geen zin...

Concrete Loop Watercooling

• BC3 Victim
Daarom zijn ze ook (als het goed is) precies op de goede hoogte gemaakt. Lijkt me nogal logisch eigenlijk.

Verwijderd

Ze zijn iets van 1 tot 1/2 mm lager dan de core. Ze voorkomen zo ook het kantelen van de koeler->gekraakte core.

Als ze precies gelijk hoog aan de core zouden zijn, raakt de koeler de core niet goed.

Sommige spacers zijn helaas van inferieure kwaliteit ja en zijn te dik, komt voor.. ;(

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
wrom is mijn TB1000 met orb en spacert dan wel flex???

Verwijderd

flex ?? hoebedoeldU ??

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tja, je bent een tweaker of je bent het niet... :P

Dat randje van de Sorb kun je er gewoon netjes afveilen, zodat de onderkant glad is. Dan kun je hem gewoon gebruiken met een spacer. Werkt hier iig als een trein.

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 10:53 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Tja, je bent een tweaker of je bent het niet... :P

Dat randje van de Sorb kun je er gewoon netjes afveilen, zodat de onderkant glad is. Dan kun je hem gewoon gebruiken met een spacer. Werkt hier iig als een trein.
jep maar toen .was dat niet zo besproken
dus voor mij heelaas ;( te laat
maar er zijn ergere dingen zoals in de warmte werken in bv een winkel baba ;)
Pagina: 1