Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BC3] Eheim pomp

Pagina: 1
Acties:
  • 722 views sinds 30-01-2008

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 22:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Ik ben niet meer zo tevreden over mijn simpele waterpompje (300 L/h) en heb veel goede dingen gelezen op www.HardForum.com over die Eheim pompen. iemand die zo''n ding gebruikt ? en vooral waar kan je ze kopen in nederland ? praxis en andere bouwmarkten hebben ze niet :(

ik dacht zelf aan de 1048.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

ja die zoek ik ook een een pompje waar overal als een van de beste getest zijn

denk niet dat gamma praxis etc die hebben

ik heb ze alleen bij onze dieren winkelgezien

kosten wel iets van 150 piek

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

moet je inderdaad naar dierenwinkel.
eheim pompen zin daar een begrip.
hevis in eindhoven (schootsestraat) heeft ze iig... of kan ze leveren... vooral speciaalzaken in aquariums moet je dan hebben .. in best zit ook zo''n zaak .. ben ff naam kwijt...

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ik zal eens bij die hevis gaan kijken.

iig bedankt.

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hallo , ik ben zelf bezitter geweest van een aquarium dus ik weet wel wat eheim pompen zijn.Zin inderdaadt zeer mooie pompen ik had zelf om mijn aquarium een eheim 2217 pomp die zo,n 1000 l/p uur pompte en een resevoir van 7 liter had , ik zou eens zoeken bij een ibazar of de particulier site. dan moet je kijken naar een eheim 2213 (300 l/p uur) 2215 ( +/- 440 l/p uur) en dan die 2217 , dit zijn allemaal de oude moddelen van ehiem de nieuwe zijn allemaal met intervallen en nog meer zooi wat voor waterkoeling van een pc enkelt van last is. op eheim pompen kan je ook snelsluitingen nemen , dan kan je heel makkelijk en waterdicht te slangen vervangen en voor eheim pompen zijn allerlei maten slagen te krijgen en overloopjes van dik naar dun en bochten weet ik veel wat gewoon naar een goede aquarium zaak gaan , hebben ze vast ook wel folders

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb ook een aquarium met al een paar jaar een eheim pomp...die dingen zijn erg goed. Ik heb een 2211 die 300 l/h doet (en die moet jij dus niet hebben:)) maar hij doet het gewoon altijd en is gewoon lekker stil..wel een beetje duur, maar dan heb je ook wat.

maar volgens mij zijn die sicca dingen van bijvoorbeeld ocshop ook wel goed. Ik heb zelf ook een sicca micra pompje van de aquariumzaak (was goedkoper dan bij ocshop) en die maakt niet meer of minder lawaai..lijken me ook best goede pompjes voor de langere duur

edit:
uhh, waar het om ging: die pompen zijn volgens mij bij de meeste aquariumzaken gewoon wel te koop

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Die Sicce pompjes doen het ook goed, hoor. Nog geen problemen van gezien. En heb er zat door mijn handen gehad.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 12:37
sommige tuincentra hebben ze ook

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-11 14:37
Ik heb een Eheim 2213, pompt 440 l/uur. Perfecte pomp, heel stil, maar 125 piek
!. Je kan een kraantje kopen om de watertoevoer te regelen. Vergeet niet de in- en uitstroom slangen goed vast te maken, dat deed ik niet, gisteravond 40 liter aquariumwater over m''n vloer :(:(

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 22:24 schreef willemj het volgende:
Ik heb een Eheim 2213, pompt 440 l/uur. Perfecte pomp, heel stil, maar 125 piek
!. Je kan een kraantje kopen om de watertoevoer te regelen. Vergeet niet de in- en uitstroom slangen goed vast te maken, dat deed ik niet, gisteravond 40 liter aquariumwater over m''n vloer :(:(
Dat heet slangklemmen...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:33
ik heb een 1048, mooi dingetje, zo goed als geruisloos, 2 jaar garantie en het is een magdrive pomp, dus geen verslijtende delen... kost je wel snel 150 piek. Er zijn ook verschillende versies qua snoer enzo, 10M verrubberd slang voor in de tuin, of gewoon 1meter normaal snoer, etc... als je toch moet bestellen eventueel... Ik heb hier dus nog 9,7meter tuinslangrubber-snoer liggen ;)

Addon: ze komen ook gebundeld met een fonteinkop enzo, dan wordt 10 vervangen door 31, dus dan moet je de 3148 hebben. ik heb ook nog een fonteinkop voor de liefhebber :P

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Dat is wel leuk voor een case-mod.... FOnteintje achter je raampje.

Mijn Sicce Idra (ook een magdrive, trouwens, volgens mij zijn alle 220 volt pompjes magdrives, vanwege CE keur) draait nu al een jaar continue, soms zelfs met te weinig water, en ik heb hem nog geen 1 keer open gehad voor onderhoud.

Garantie van Sicce pompjes is 2 jaar. Las ik in de "gebruiksaanwijzing" die erbij zat. (vond ik van het weekend, bij een opruimactie)

Verwijderd

En toch laat ik de temperatuur van de coldplate monitoren door wat elektronica, die ingrijpt als het fout gaat. Er hangt toch iets teveel van dat pompje af om er zomaar op te vertrouwen.

Verwijderd

Oc-shop verkoopt vanaf heden ook die Eheim pomjes

1048 = 115,-
1250 = unknown

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/wc_pump_1048.gif

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:48
Eheim pompen verkopen ze bij vijver/aquarium speciaalzaken en zowiezo bij Intratuin Enschede :)

Flickr | Lego collectie

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
leuk dat mijn topic steeds terug komt. ik heb ondertussen al een tijd een 1048 bij hevis in eindhoven gehaald.

wacht nu alleen nog altijd op mijn waterblock van theoverclockingstore dus heb nog niet echt kunnen testen.

Verwijderd

Die 1048 is toch een inline pomp ?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:33
inline en submersible...

1048 = 115,- = niet duur! mijne was 160...

ik heb me eheim een keer flink moeten schoonmaken, had een beetje algentrubbles ineens, had water een week niet gechecked (niet slim uiteraard) en ineens helemaal groen gvd... dus ik knikker er wat waterbeddenzooi bij wat ik nog over had van me bed, gaat dat spul dood en blijft aan alles plakken, slangen vies, waterblok vies, pomp ranzig, etc. schoonmaken is vet easy btw.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Op www.dansdata.com is nu een revieuw van een waterkoelzet. Waarbij ook die Eheim gebruikt werd. Schijnt erg goed te zijn.

• mrknowitall
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Ik heb er ook eentje. In de testopstelling op het aanrecht kon je hem heel lichtjes horen brommen, maar toen stond ie buiten het reservoir. In een waterbak hoor je helemaal niets.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

hier nog meer pompjes !
http://www.xs4all.nl/~aquadel/

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een Ubinkintrieur pompje erin hangen das een 300 l/h pompje met een schuifje erop waarmee je de toevoer kan regelen, Die dingen zijn super stil en kosten ook bijna nix ( maar 30 florijnen) en ze zijn verkrijgbaar bij bijna alle tuincentra,s .

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb zelf ook zo''n eheim pomp, gekregen van iemand. Ding is echt al heel oud, denk 10 jaar ofzo, en doet het nog perfect. Maakt geen geluid. Echt topdingen.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Ik heb ook een Eheim 122,- met verzendkosten
besteld ,maar ik heb ook een 5w pompje van 25,- zien werken een Eden 106 en die heeft een power !!
en is ook heel klein 41mmx41mm (300l/u)
Kool !!
Had ik eerder moeten weten !
Is ook fluisterstil !

Verwijderd

Ik heb een vraagje van mn huisgenoot. Zijn pc ligt uit elkaar en gaat hem opnieuw weer opbouwen. Hij heeft ook zo'n eheim 1048 en hij wil weten of hij dat ding ook los in zn kast kan zetten of dat ie echt goed vastgemaakt moet zitten? Hij denkt dat door de mogelijke trillingen dit vast moet worden gezet maar wil dus weten of dit echt nodig is.....

Alvast bedankt!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mocht je het nog niet gemerkt hebben, dit topic is 3,5 jaar oud! Mooie Kick :Y) Probeer het hier maar: [WC] Het grote waterkoelingtopic deel XII

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Dat zie je snel genoeg als je hem testdraait, een stuk dubbelzijdig tapijtband / klitteband is voldoende.

Voor de rest is dit nogal een bejaard topic, deze gaat terug in de put. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.