[BC3] Monitor Coolen?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb een redelijk oude monitor, die af en toe een beetje raar doet... dan wordt het scherm even lichter... Ik krijg de indruk dat het pas na een tijdje gebeurd... dus als hij warm geworden is...
Daarom kreeg ik het idee om anders gewoon zo''n fan uit een oude voeding oid bovenop het rooster van mijn Monitor te bevestigen om het ding een beetje te koelen... 8-)
Nou wat denken jullie er van... ben ik nou echt gek geworden, of is dit een idee? >:)
En zou het slimmer zijn om lucht eruit te zuigen, of juist er lucht in te blazen met een fan?

Ohja... $$$ voor een nieuwe monitor heb ik dus niet :)

Please do not contact me telepathically.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Bij Zerosix kan je speciale monitor koelers kopen maar je kan ze natuurlijk ook zelf maken.

Maarja dat hoor je wel goed denk ik :)

edit:

Typo :(

Alle proemn in n drek

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ach, waarom niet. Ik heb het ooit eens uitgeprobeerd en hij zuigt er een hoop warmte uit, kan best helpen.

• Squee
Op zaterdag 10 maart 2001 13:39 schreef Bierkameel het volgende:

Maarja dat hoor je wel goed denk ik :)
Och.... het zoemt hier toch al aan alle kanten...
486 server met oude 500 Mb Quantum SCSI Hd.... 24/7 BzzzzZZzzzzzzZzzzzzzzz >:)

[undead-typo-edit]

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:26
* DeadKennedy ziet het al voor zich....
4 dikke 120mm Delta HP fans op je monitor, voeding getweakt zodat je er meer volts naartoe kan sturen zodat je een 20Hz hogere refreshrate krijgt ofzo :)

WEBN & chill (@IBKR)

• Squee
Eigenlijk zou ik ook willen dat hij aangaat als ik mijn monitor aanzet... maar daar gaat natuurlijk 220 Volt ~ door de aanknop, terwijl ik (denk ik) 12 Volt = nodig heb voor de Fan....
Suggesties en andere maffe id-en zijn welkom :P :)

Verwijderd

Koop je toch een 220 volt fan bij een electronicazaak en pleur je die er in....

• Squee
Op zaterdag 10 maart 2001 14:27 schreef iefje het volgende:
Koop je toch een 220 volt fan bij een electronicazaak en pleur je die er in....
Nah... liever zo''n 12 Volt... die heb ik nog wel... wil er eigenlijk geen geld aan verspillen... wie weet werkt het niet eens :)

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Dan maak je toch gewoon een mooi draadje uit je kast? :) de monitor staat toch alleen maar aan als de pc ook aan staat toch? :)

Verwijderd

En maak er dan een schakelaar op voor als ie op stand-by gaat

• Squee
Op zaterdag 10 maart 2001 20:49 schreef _Hades_ het volgende:
Dan maak je toch gewoon een mooi draadje uit je kast? :) de monitor staat toch alleen maar aan als de pc ook aan staat toch? :)
Mwah... als ik ff weg ben ofzo zet ik mijn monitor altijd uit... het is echt een oude... hij heeft geen standby :)
(ook geen energy star ding dus)
Maar een draadje uit mijn kast... en dan een schakelaartje aan de zijkant van mijn monitor ofzo is misschien een idee :)

Verwijderd

je had toch nog een oude voeding liggen?
weet niet of hij dan warm word zonder cooler

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 12:12
Monitor gaan koelen?!?! :?

Spaar gewoon ff door voor een nieuwe, ben je van al het gezeik af...

• Squee
Hmm, het is alweer heel lang geleden dat ik dit topic geopend had... maar afgelopen nacht heb ik eindelijk wat geknutseld met mijn monitor en dus aan de binnenkant van de kap, achterin een Fan uit een oude voeding geplaatst... het lijkt goed te werken, en te helpen! :)
Hij zuigt nu dus de hete lucht bij de cathode weg... en ik denk dat toch het probleem was dat ie daar te warm werd....

Verwijderd

Heb ook een cooler op mn monitor van Coolermaster,... waarom ? Geen idee.
Maarja, is wel grappig.

Deze cooler sluit je aan via een externe uitgang van je voeding (van je pctje).
Is misschien een idee.

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
hoe heb je die fan nou aangesloten dan ?

• Squee
Tsja, heb nu die Fan even aangesloten op een heel kleine voeding die ik nog had liggen... is waarschijnlijk een keer uit een kleine desktop gekomen ofzo (Tulip denk ik)...
Het liefst had ik hem binnenin mijn monitor aangesloten, nu heb ik dus dat kastje bovenop mijn monitor staan... en het is eigenlijk ook wel een beetje verspilling om een hele voeding voor een zo''n fannetje te gebruiken... maar eigenlijk was dit ook nog niet helemaal als permanente opstelling bedoeld zo :)

Verwijderd

Een monitor koelen vind ik dus echt onzin... zo''n ding is ervoor gemaakt om een omgevingstemperatuur van toch wel minstens 45 graden aan te kunnen. Als hij verder gewoon op een bureau staat (en dus niet in z''n computerkast waar hij z''n warmte minder goed kwijt kan) moet dat ding gewoon goed werken.

• Squee
Op woensdag 02 mei 2001 16:14 schreef PsyFlux het volgende:
Een monitor koelen vind ik dus echt onzin... zo''n ding is ervoor gemaakt om een omgevingstemperatuur van toch wel minstens 45 graden aan te kunnen. Als hij verder gewoon op een bureau staat (en dus niet in z''n computerkast waar hij z''n warmte minder goed kwijt kan) moet dat ding gewoon goed werken.
Tsja.... onzin... het helpt blijkbaar wel :)
Het is een oude highscreen monitor die ooit bij een 486 zat, ik heb gewoon geen geld voor een nieuwe...
Het beeld werdt dus af en toe lichter als hij een tijdje aan stond... extreem irritant dus. Het leek dus te komen omdat hij te warm werd... nu zit er een Fan in die de hete lucht er aan de bovenkant uit zuigt... en probleem is weg! :)
Dus... is het echt onzin? ;)

Verwijderd

hmmm, okay... ik trek me woorden terug. Maar je kunt er denk ik wel op wachten dat die monitor een keertje stuk gaat, want dit hoort echt niet...
Een processor hoort gekoeld te worden. Dat je dat ding wat overklokt en er een sterkere koeler opzet is nog wel begrijpelijk...
Maar een monitor koelen? zal ook wel een dom gezicht zijn trouwes :)

• Squee
Op donderdag 03 mei 2001 00:21 schreef PsyFlux het volgende:
hmmm, okay... ik trek me woorden terug.
:)
Maar een monitor koelen? zal ook wel een dom gezicht zijn trouwes :)
Mwah valt wel mee... heb em aan de binnenkant gemaakt, dus je ziet alleen vier schroeven en twee draadjes aan de buitenkant... hmm en een voedingskastje wat nu nog op mijn monitor staat, maar daar moet ik nog iets moois voor bedenken... of gewoon die draadjes verlengen en op de voeding in mijn kast aansluiten. (met een mooi schakelaartje ertussen natuurlijk) :)

Verwijderd

L.s.

Gewoon weggooien en naar de winkel om een verse te halen. ;)

Tussendoortje.

Verwijderd

wat een BULLSHIT!

laat ik een cooler op een cooler zetten want de cooler wordt zo warm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is het nog wel gezond om met dat ding te werken?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Hallo moest ff ons ma laten zien wat tweakers was/is

{ ik weet het het is OFF Topic )

:Z

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 19:15 schreef Joboskrillo het volgende:
Hallo moest ff ons ma laten zien wat tweakers was/is

{ ik weet het het is OFF Topic )

:Z
lolz! ha die ma!
Pagina: 1